آخرین خبر از وضعیت نظام رتبه‌بندی معلمان سال ۹۴

 

معلمان غیر دولتی؛ صلاحیت و شرایط شغلی برابر، دستمزد نابرابر

باشگاه خبرنگاران جوان: به گزارش خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان ، طرح رتبه بندی معلمان با سر و صدای زیادی در رسانه ها اعلام شد و در مدت زمان کوتاهی خیلی ها تصور کردند که قرار است وضع معیشت زندگی معلمان تغییر کند اما بعد از اجرا شدن طرح رتبه بندی،  معلمان تغییرات چشمگیری را احساس نکردند.
بر اساس گفته های معاون وزیر آموزش میانگین افزایش حقوق معلمانی که شامل طرح رتبه بندی شدند به ۳۰۰هزار تومان رسید که البته این مبلغ زیادی نیست اما حتی معلمان غیر دولتی هم از این طرح بی بهره ماندند گله های آنان در سکوت اما سر به فلک کشیده است، زمانی که از مشکلاتشان می پرسیم نمی دانند از کجای داستان شروع کنند.
رتبه بندی تنها شامل معلمان شاغل تمام وقت میشود
طبق مصوبه هیات وزیران رتبه بندی تنها شامل معلمان شاغل تماما وقت می شود.با همین وجود می توان برداشت کرد که معلمان مدارس غیر دولتی شامل طرح رتبه بندی معلمان نخواهند شد، این در حالی است که بطحایی معاون وزیر آموزش و پرورش گفته بود که طرح رتبه بندی دروازه ای جدید برای برای ورود به کیفیت نیروی انسانی  و ایجاد انگیزه در “معلمان”است. اما از قراره معلوم ،معلمان مدارس غیر دولتی جز معلمان محسوب نمیشوند.
تفاوتی از جنس زمین تا آسمان
این اقدامی که توسط آموزش و پرورش صورت گرفت شاید باعث تفاوت میان معلمان مدارس غیر دولتی و دولتی باشد بر همین اساس در پاسخ به این سوال که چرا معلمان مدارس غیر دولتی مشمول طرح رتبه بندی نمی شنود، روابط عمومی توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: بر اساس بند۱ مصوبه شماره ۱۰۹۹۳/ت۵۰۵۱۰ه مورخ ۲/۲/۹۴ هیات مزیران و همچنین بند ۱ شیوه نامه اجرایی رتبه بندی  حرفه ای معلمان منضم به دستور العمل وزارتی شماره ۱۲۳۷۸۸ مورخ ۲۵/۶/۹۴ صزفا مشمولین طرح رتبه بندی مشاغل کشور به شرط اشتغال تمام وقت در شمول طرح قرار می گیرند ،لذا با توجه به اینکه نیروهای شاغل در مدارس غیر دولتی (غیر انتفاعی) عملا در طرح مذکور قرار نمی گیرند،مشمول رتبه بندی حرفه ای معلمان نیست.
چالش پیش روی مدارس غیر دولتی برای حضور در گردونه رقابت
ب.م موسس یکی از مدارس غیر انتفاعی در همین خصوص بیان میکند :برای به خدمت گرفتن  معلمان  در مدارس غیر دولتی  باید هزینه های کلانی را پرداخت کرد و هیچ کنترل  و نظارتی در مورد میزان دستمزد همکاران در سطح شهر انجام نمی شود. از طرفی بر طرف کردن این هزینه برای معلمان کار دشواری است .
همچنین برخی از معلمان مدارس غیر دولتی  به ازای هر ساعت تنها ۵هزار تومان میگیرند این در حالی است که حتی در همه ایام هفته هم حضور ندارند.و در کل میتوان گفت معلمان مدارس غیر دولتی طی هر ماه مبلع ۴۰۰تا ۵۰۰ تومان دریافت می کنند و حتی حق بیمه نیز به آنها تعلق نمی گیرد زیرا برای بیمه نیرو های آزاد به ازاء هر نفر در سال جاری ماهانه مبلغی باید پرداخت شود لازم است امکاناتی برای حل مشکل بیمه ای همکاران در اختیار ما قرار گیرد یا اداره بیمه تمهیداتی برای یک دست شدن بیمه نیرو های آزاد بیندیشد زیرا امکان بیمه کردن همه همکاران برای ما مهیا نیست.
برخورد با مدارسی که بیمه معلمان را پرداخت نمی کنند
مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی و معوان وزیر آموزش و پرورش در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران در خصوص بیمه معلمان مدارس غیر دولتی می گوید :امسال با اقدامی در تلاش هستیم که بتوانیم در سامانه شهریه ،تمامی اطلاعات معلمان،تعداد شاگردان و کلاس های تشکیل شده در یک مدرسه را مورد ارزیابی قرار دهیم و فرمت یکسانی برای تنظیم قراردادهای معلمان مدارس غیر دولتی مصوب نماییم و بیمه ها نیز منطبق با همان مبلغی است که در شهریه لحاظ شده است ،توسط موسسان پرداخت می شود بنابر این اگر در سال آینده با این مشکل مواجه شدیم که علیرغم لحاظ شدن بیمه معلمان در شهریه ،بیمه آنها پرداخت نشده باشد ،طبق قانون با آن موسس و مدرسه برخورد خواهد شد.


 

پیگیری اجرای طرح رتبه‌بندی برای پرسنل اداری

خبرگزاری ایلنا: وزیر آموزش و پرورش از پیگیری اعمال طرح رتبه‌بندی برای پرسنل اداری آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: با آقای نوبخت مذاکراتی داشتیم که امیدواریم این مشکل نیز حل شود.
به گزارش ایلنا، علی اصغر فانی در حاشیه مراسم زنگ انقلاب  در دبستان پسرانه ائمه اطهار شهرری برگزار شد، درباره زمان اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی آموزش و پرورش اظهار کرد: نتایج قرار بود دیروز یا امروز اعلام شود.
هزینه دوره‌های دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته شدگان آزمون
فانی درباره درباره شهریه دوره‌های صلاحیت حرفه‌ای از دانشگاه فرهنگیان برای پذیرفته شدگان آزمون استخدامی گفت: قرار است ۵۰ درصد مبلغ شهریه را آموزش و پرورش و ۵۰ درصد را دانشجو بپردازد که برای ۵۰ درصد سهم دانشجو وام‌های بانکی در نظر گرفته شده تا دانشجویان دوره‌ها را بدون مشکل پشت سر بگذرانند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: امسال رتبه بندی معلمان را از ابتدای مهرماه اجرا کردیم و فاز دوم این طرح از سال ۹۵ آغاز می‌شود.
افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به آموزش و پرورش نیست
وی درباره اینکه آیا افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه بندی در حقوق بازنشستگی در نظر گرفته می‌شود؟ گفت: افزایش حقوق بازنشستگان مربوط به آموزش و پرورش نیست و پس از بازنشستگی پرونده آنها به سازمان بازنشستگی کشوری منتقل می‌شود و باید آنها پاسخگو باشند.
برجام ضمیمه درس تاریخ شد
وی درباره درس برجام و اضافه شدن آن به کتاب دانش آموزان برای دانش آموزان نیز گفت: درسی به نام برجام اضافه نشده است بلکه مبحثی درباره برجام داریم که ضمیمه درس تاریخ شده و کلا چهار ساعت ارائه می‌شود تا دانش آموزان با مبحث برجام آشنا شوند.
پیگیری اجرای رتبه بندی برای پرسنل اداری/مذاکره با نوبخت
فانی همچنین از پیگیری اعمال رتبه بندی برای پرسنل اداری آموزش و پرورش خبر داد و خاطرنشان کرد: با آقای نوبخت مذاکراتی داشتیم که امیدواریم این مشکل نیز حل شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها