آخرین خبر از استخدام آموزش و پرورش در سال ۹۹ و ۱۴۰۰

الهیار ترکمن گفت: اگر پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت هستند معلمان هم در خط مقدم جهاد آموزشی فعالیت دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در نشست خبری به مناسبت هفته معلم اظهار کرد: هفته معلم امسال را همزمان با جهاد سلامت و جهاد آموزشی که معلمان از عناصر اصلی آن هستند، آغاز می‌کنیم.

او ادامه داد: اگر پرستاران ما در کادر درمانی بیمارستان‌ها در خط مقدم جبهه سلامت هستند معلمان هم در خط مقدم جهاد آموزشی فعالیت دارند و این قشر با اعتقاد به این اصل که آموزش تعطیل شدنی نیست، مشعول تدریس یه دانش آموزان هستند.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه علاوه بر شرایط امسال، مصادیق فداکاری معلمان را سال‌های گذشته داشتیم از جلوه‌های ایثار می‌توان به تدریس معلم از روی تخت بیمارستان اشاره کرد یا معلمانی که برای دانش آموزان خود ابزار آموزشی تهیه می‌کنند جلوه متفاوتی از معلمی را ارائه داده‌اند.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه هفته معلم مناسبتی برای گرامیداشت معلم است، بیان کرد: البته همه ایام سال روز و هفته معلم است و جایگاه معلم هر روز بیش از گذشته برای همه جامعه شناخته می‌شود.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه معلمان به دلیل ضریب نفوذ فردی و اجتماعی بالاتر شرایط خاصی را در جامعه دارند، گفت: هر معلم در طول ۳۰ سال خدمت حدود هزار دانش آموز را آموزش می‌دهد و در یاد و ذهن او برای همیشه باقی می‌ماند و این تاثیرگذاری در کمتر شغل دیگری مشاهده می شود.

او با بیان اینکه با اشاره به رشد ۴۰ درصدی بودجه هفته معلم نسبت به سال قبل ادامه داد: مراسم هفته معلم سال ۹۹ را در شرایطی شروع می‌کنیم که شیوع بیماری کرونا شرایط خاصی را رقم زده است. از دی ماه گذشته کار‌های اولیه را شروع کرده بودیم و برنامه‌های حضوری بود، اما برای حفظ سلامت معلمان برنامه‌ها به صورت غیرحضوری و از طریق ویدیو کنفرانس اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته معلم در سطح ملی و استانی با ظرفیت غیرحضوری طراحی شده است، گفت: شروع هفته معلم با روز معلم و ۱۲ اردیبهشت شهید مطهری اسوه معلمی، شنبه ۱۳ اردیبهشت نقش و جایگاه معلم در گام دوم انقلاب، یکشنبه ۱۴ اردیبهشت معلم مرجعیت علمی و اجتماعی، دوشنبه ۱۵ اردیبهشت معلم و نقش او در نظام آموزش و پرورش (با وجود اینکه شکل‌های جدیدی از آموزش باب شده است، اما نقش محوری معلم کمرنگ نشده است)، سه شنبه ۱۶ اردیبهشت تجلیل از معلمان پیشکسوت و گنجینه‌های تعلیم و تربیت، چهار شنبه ۱۷ اردیبهشت معلم جهاد آموزشی و سلامت خانواده، پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت نقش معلم در جهش تولید علم و فناوری که متناسب با شعار سال است.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه برنامه‌ها را در سطح ملی و استانی تعیین کرده ایم، گفت: برنامه‌های ملی توسط ستاد وزارتخانه و برنامه‌های استانی تفویض اختیار شده است که با تشخیص استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان برنامه ریزی و اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه آیین کلنگ زنی اولین پروژه مسکن ملی فرهنگیان اظهار کرد: با توجه به تفاهم‌نامه تامین ۱۷۰ هزار واحد مسکونی برای فرهنگیان بدون مسکن با وزارت مسکن مبادله شد ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی آماده ساخت است که مراسم کلنگ زنی روز چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت در شهر پرند استان تهران توسط وزیر آموزش و پرورش و وزیر مسکن و به طور همزمان در ۱۰ استان دیگر انجام می‌شود.

الهیار ترکمن با اشاره به اینکه ویدیو کنفرانس صحبت‌های وزیر با نمایندگان معلمان استانی و نمایندگان والدین دانش آموزان هم در دستور کار است، بیان کرد: برنامه‌های سال ۹۹ معلم‌محور‌ است یعنی قصد نداریم گزارش عملکرد مسئولان را ارائه دهیم و تریبون در اختیار معلمان است تا مطالبات خود را بیان کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به تعطیلی نماز جمعه با توجه به شیوع کرونا گفت: پیام تبریک وزیر از طریق سایت به همچنین پیام تلویزیونی رهبر معظم انقلاب هم از طریق رسانه ملی اعلام می‌شود، گفت‌وگوی تلفنی وزیر با خانواده شهیدان مطهری، رجایی و باهنر از دیگر برنامه‌هاست؛ شنبه ۱۳ اردیبهشت دیدار ویدیو کنفرانسی معلمان با رییس جمهور برگزار می‌شود و روز یکشنبه دیدار ویدیو کنفرانسی معاونان با معلمان را خواهیم داشت، دوشنبه ۱۵ اردیبهشت دیدار ویدیو کنفرانسی معلمان با رئیس مجلس را داریم که امیدوارم حال جسمانی بهبود یابد؛ سه شنبه ۱۶ اردیبهشت تجلیل از پیشکسوتان را داریم.

او ادامه داد: چهارشنبه در اختیار استان‌هاست تا برنامه‌های استانی را اجرا کنن؛ پنجشنبه ارتباط وزیر با معلمان و دانش آموزانی که در عرضه تولید و فناوری فعال بوده اند، داریم؛ همچنین تالار گپ و گفت در سایت آموزش و پرورش برای معلمان داریم که با حضور در آنجا ایده‌های خود را به اشتراک می‌گذارند.

او درباره تکریم معلمان غیردولتی و آزاد، اظهار کرد: تکریم در همه ابعاد معلمی شکل می‌گیرد و معلمان را در همه ابعاد تحصیلی مورد توجه داریم؛ بنابراین این موضوع حتما در همه مراسم لحاظ می شود، اما از نظر تعیین منتخبان منطقه، استانی و کشوری ضوابط مشخصی وجود دارد و افراد طبق صلاحدید ستاد استانی معرفی می‌شوند.
رایزنی برای برگزاری آزمون استخدامی جدید

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره استخدام آموزشیاران و معلمان پیش دبستانی، بیان کرد: حذف آزمون به هیچ عنوان امکان پذیر نیست؛ چراکه تکلیفی قانونی است، برای ماده ۲۸ هم با توجه به نیاز نیروی انسانی این موضوع مورد توجه است، حجم نیاز را اعلام کردیم و با ابلاغ آن آزمون ویژه‌ای برای آموزش و پرورش اعلام می کنیم.

او ادامه داد: به دلیل اینکه در فرآیند مذاکره هستیم هنوز تعداد و زمان آزمون معلوم نیست، اما به محض صدور مجوز کار را آغاز می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش تصریح کرد: استخدام معلمان حق التدریس تا پایان برنامه ششم انجام می‌شود. همچنین با توجه به تکلیف قانونی برای آموزشیاران نهضت آزمون ورودی برگزار و بعد از گذراندن دوره یک ساله در دانشگاه فرهنگیان پیمانی می‌شوند. قرار بود فروردین ماه آزمون برگزار شود اما با توجه به شرایط لعو شد.
۲۵ هزار مجوز استخدامی برای سال آخر برنامه ششم توسعه

الهیار ترکمن اظهار کرد: ۲۵ هزار مجوز استخدامی برای سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ که آخرین سال اجرای برنامه ششم است در نظر داریم.

او درباره اجرای رتبه بندی فرهنگیان با اشاره به اینکه رتبه بندی فرآیند طولانی را طی کرد، گفت: ماده ۶۳ قانون برنامه ششم از مطالبات اصلی معلمان و نمایندگان مجلس بود و پیگیری شد، در واقع این ماده به نحوی است که تفاوت در نگاه به رتبه بندی را ایجاد می‌کند که آیا نیاز به لایحه است یا می‌تواند توسط دولت طراحی شود؟

الهیار ترکمن افزود: بحثی که از سال ۹۷ برای اجرای قانون شروع کردیم این بود که از طریق لایحه باشد یا مصوبه دولت و حقوقدانان نظر دادند تا از طریق مصوبه دولت این کار انجام شود. در رتبه بندی سال ۹۴ یک آیتم از قانون مدیریت خدمات کشوری یعنی حق شغل را که بعد‌ها به حق شغل حرفه‌ای تبدیل شد، اجرا کردیم و در رتبه بندی ۹۸، سه آیتم حق شغل حق شاغل و فوق العاده شغل افزایش داشتند. همچنین پنج رتبه برای معلمان در نظر گرفته شد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ادامه داد: از بهمن ۹۸ بخشنامه‌ای مبنی بر اینکه دستگاه‌هایی که نتوانستند امتیازات فصل ۱۰ قانون مدیریت را به میزان ۵۰ درصد افزایش دهند امکان اعمال آن را دارند، ابلاغ شد که بر این اساس با پذیرش برخی شرایط برای معلمان آن را اجرا کردیم. برای معلمان بین ۱۵ تا ۵۰ درصد افزایش دریافتی داشتیم.

او با بیان اینکه هیچ الگوی علمی مبنی بر اینکه رتبه‌بندی به دنبال افزایش حقوق است، نداریم، اظهار کرد: این موضوع برای افزایش کیفیت نظام آموزشی است و ما به ازایی دارد که در قبال آن افزایش حقوق دارد و امیدواریم با تبدیل رتبه بندی به قانون که درسال ۹۹ در مجلس جدید تصویب می‌شود، رتبه‌بندی همانند استادان دانشگاه شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش با اشاره به اینکه موافقت سازمان برنامه و بودجه به آموزش و پرورش ابلاغ شد و نحوه اجرا و بار مالی را با سازمان برنامه و بودجه نهایی می‌شود، بیان کرد: با صدور احکام جدید فرهنگیان که در راه است، با اعمال امتیازات فصل ۱۰ قانون مدیریت تفاوت رتبه‌ها از بین رفته بود دوباره برمی‌گردد، اما تفاوت بین سوابق افراد حفظ است و حقوق کارکنان آموزشی و غیرآموزشی در آموزش و پرورش یکسان شده و تفاوت معنادار وجود نخواهد داشت.
ظرفیت جذب سرباز معلمان

الهیار ترکمن درباره جذب سربازمعلمان بیان کرد: برای امسال سهمیه جذب همانند سال گذشته و سه هزار و ۵۰۰ نفر است و ستاد مشترک با ما همکاری خوبی داشت البته درخواست ما بیشتر از این بود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش درباره وضعیت پرداخت حقوق معلمان حق التدریس گفت: نیرو‌های حق التدریس آزاد و معلمان خریدخدمات با آموزش وپرورش قرارداد دارند و در قبال حق التدریس حق الزحمه دریافت می‌کنند بر همین اساس در این تعطیلات کرونایی با توجه به فعالیت های انجام شده دریافتی آنها به طور کامل پرداخت خواهد شد.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها