کمبود ۱۸۰۰ معلم در گلستان

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از کمبود هزار و ۸۰۰ نیروی فرهنگی برای سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: ۸۵ درصد سیل زدگان در مدارس اسکان یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان گوهری راد بعدازظهر پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارکرد: با توجه به حادثه سیل در گلستان گرامیداشت هفته معلم را به نحوی برگزار کردیم که نه انگیزه معلمان کاهش یابد و نه هزینه ای زیادی در بر داشته باشد.
وی افزود: بیش از ۲۲ و ۷۰۰ فرهنگی در قالب معلمان رسمی و پیمانی، حق التدریس و قراردادی در گلستان مشغول به فعالیت هستند و حدود ۳۵۴ هزار دانش آموز استان در دو هزار و ۸۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
گوهری راد ادامه داد: ۷۰۰ نفر از معلمان از محل خرید خدمات آموزشی بوده و حدود ۵۵۰ کلاس درس را پوشش می دهند.
وی گفت: در سال تحصیلی آینده با توجه به ۱۰ هزار دانش آموز جدیدی که به استان اضافه می شوند نیازمند ۳۵۰ کلاس جدید هستیم.
گوهری راد بیان کرد: همچنین حدود هزار و ۸۰۰ معلم برای سال آینده کمبود نیرو خواهیم داشت که از طریق نیروهای حق التدریسی، حق التدریس نیروهای رسمی و پیمانی، حق التدریس بازنشستگان و نیروهای خرید خدمات آموزشی تامین خواهد شد.
وی اظهار کرد: ۸۵۰ نیروی حق التدریس آزاد داریم که از استخدام جا مانده بودند و از طریق دیوان عدالت در حال پیگیری برای به کارگیری آنها هستیم.
گوهری راد همچنین گفت: حدود ۵۰۰ نیروی فرهنگی هم از طریق استخدامی ماده ۲۸ و دانشگاه فرهنگیان به آموزش و پرورش اضافه خواهند شد.
۲۴ مدرسه در سیل تخریب شد
مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص اقدامات این نهاد در سیل اظهار کرد: ۸۵ درصد سیل زدگان استان در ۴۰ مدرسه و مرکز آموزشی آموزش و پرورش مستقر بودند.
گوهری راد افزود: سیل ۲۴ مدرسه استان را تخریب کرد که ۱۱ مدرسه در آق قلا، ۹ مدرسه در گمیشان و بقیه در روستاهای گنبدکاووس بود.
وی بیان کرد: دانش آموزان شهرستان گنبدکاووس در موعد مقرر بعد از عید در مدارس حضور یافتند اما دانش آموزان آق قلا و گمیشان با یک هفته تاخیر به کلاس درس رفتند.
گوهری راد در خصوص کمک خیران گفت: در همان ابتدا ۶۰ کلاس درس توسط خیران در استان تعهد شد و علاوه بر آن ۲۱۰ میلیارد تومان در گلریزان تهران به مدارس سیل زده کشور اختصاص یافت.
وی با بیان این که ۱۰ میلیارد تومان این گلریزان مختص گلستان بود و مابقی کمک ها هنوز تفکیک نشده است، از کلنگ زنی چهار مدرسه در شهرهای گمیشان، آق قلا و گنبدکاووس در سفر وزیر آموزش و پرورش خبر داد.

منبع : خبرگزاری مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها