تاجی: استخدام رسمی در تهران نداریم

تاجی خاطرنشان کرد: با احتساب به مصوبات مذکور هیچ مانعی برای استخدام رسمی وجود ندارد؛ افرادی که تمایل به استخدام رسمی در دستگاه‌های اجرایی دارند می توانند در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند.

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور با تشریح جزئیات ۴ قانون جدید استخدام رسمی در کشور و تأکید بر اینکه استخدام رسمی در تهران نداریم، گفت: این قوانین به صورت شفاهی ابلاغ شده و مدیران مربوطه باید مفاد آنرا بصورت دقیق اجرا کنند.

به گزارش تسنیم، عبدالعلی تاجی با اشاره به اینکه طبق قانون دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند هر سال نیروهای انسانی خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، اظهار داشت: همچنین باید تصدی‌های قابل واگذاری دستگاه‌ها سالانه ۴ درصد کاهش یابد از همین رو باید تا پایان برنامه پنجم توسعه ۱۰ درصد نیروی انسانی و ۲۰ درصد از تصدی‌های قابل واگذاری دولت به بخش خصوصی و تعاونی‌ها واگذار شود.

وی افزود: از سوی دیگر در قانون مدیریت و خدمات کشوری به دولت اجازه داده شده در ازای خروج ۳ نفر از مشاغل تصدی گری یک نفر و در ازای خروج یک نفر از مشاغل حاکمیتی یک نفر استخدام شود؛ اوایل سالجاری معاون وقت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور با ابلاغ بخشنامه‌ای به دستگاه‌های استانی و استانداری‌های کشور و همچنین دستگاه‌های ملی سهمیه استخدامی را اعلام کرد.

*تفویض اختیار استخدام رسمی به دستگاه‌های ملی/ ثبت اسامی در کارمند ایران

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور در همین ارتباط با تأکید براینکه سهمیه‌های استخدامی در استان‌ها متفاوت بوده و از ۲۰ نفر شروع و به ۵ هزار نفر هم در بعضی از استان‌ها ختم شد، تصریح کرد: با تغییر معاون توسعه مدیریت و به منظور تطبیق مجوزهای صادر شده با مقررات، وقفه‌ای در این خصوص ایجاد شد اما این مانع بعد از جلسه‌ای که در روز جمعه (۲۶ آبان‌ماه) با حضور معاونین منابع انسانی دستگاه‌های ملی، وزارت‌خانه‌ها و استانداری‌های سراسر کشور برگزار شد، رفع شد.

تاجی ادامه داد: طبق قانون قبلی تمام مراحل استخدام از اگهی تا سوالات آزمون منوط به کسب مجوز از معاونت توسعه بود اما در جلسه روز جمعه این اختیارات تماماً به دستگاه‌های ملی و استانی محول و بنا بر این شد که در چارچوب قانون مدیریت و قانون برنامه پنجم توسعه مراحل استخدام در این دستگاه‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه استانهای مختلف باید بر اساس سهمیه‌هایی که دارند اقدام به نشر آگهی و برگزاری آزمون و … کنند، گفت: بعد از اتمام این مراحل باید اطلاعات افرادی که پذیرفته شده‌اند در سایت کارمند ایران (karmandiran) وارد شود و در نهایت شناسه استخدام در اختیار این افراد قرار گیرد.

*پیمانی‌ها “رسمی” می‌شوند؛ شرط استخدام ۳ سال سابقه کار

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور در ادامه این گفت‌وگو درباره مصوبه دیگر جلسه مذکور به وضعیت قرار داد نیروهای پیمانی اشاره کرد و افزود: در مقررات مورد عمل قبل از قانون مدیریت کشوری افراد در صورت احراز شرایط به رسمی تبدیل میشدند اما با تصویب قانون مدیریت شرایط استخدامی این گروه هم تغییر کرد به این صورت که طبق این قانون دستگاه‌های اجرایی برای مشاغل حاکمیتی باید نیروی رسمی استخدام نمایند.

وی ادامه داد: برای نیروهایی که قبل از قانون مدیریت خدمات کشوری به صورت پیمانی در دستگاه اجرایی استخدام شدند و الان هم در مشاغل حاکمیتی خدمت می‌کنند در تبصره ۲ماده ۵۷ قانون برنامه پنجم به دولت اجازه داده شد نیروهای پیمانی به رسمی تبدیل شوند.

تاجی البته اضافه کرد: در جلسه‌ای که روز جمعه داشتیم قرار بر این شد که نیروهای پیمانی که در دستگاه‌های اجرایی هستند و در مشاغل حاکمیتی خدمت می‌کنند در صورتی که سه سال سابقه کار داشته باشند به نیروهای رسمی تبدیل شوند.

*نیروهای شرکتی چه می‌شوند؟!

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور به سومین مصوبه درباره قوانین استخدام رسمی اشاره کرد و اظهار داشت: این مصوبه به تبدیل وضع نیروهای شرکتی مربوط می شود؛ اوایل بهمن ماه سال گذشته دولت با ابلاغ مصوبه‌ای به دستگاه‌ها اعلام کرد که ارتباط نیروهای شرکتی که در مشاغل تخصصی و اداری و پشتیبانی مستمر فعالیت می کنند با شرکت‌ها قطع شود و خود دستگاه‌ها مکلف به انعقاد قرارداد با این نیروها به صورت مستقیم شدند.

وی ضمن اشاره به اینکه طبق مصوبه دولت ارتباط حدود ۶۰ هزار نفر از نیروهای شرکتی با شرکت‌ها در استان‌ها قطع شد و دستگاه‌ها به صورت مستقیم با این نیروها قرار داد بستند، توضیح داد: اما این مصوبه مورد ایراد هیات تطبیق قرار گرفت و بخش‌هایی از آن ابطال شد؛ بر همین اساس دولت در تاریخ ۲۵ آبان ماه ۱۳۹۱ مصوبه‌ای را ابلاغ کرد که طبق آن باقی مانده نیروهای شرکتی نیز باید ارتباط با شرکت‌ها را قطع کنند و دستگاه‌های اجرایی با این نیروها قرار داد ببند.

تاجی البته خاطرنشان کرد: در جلسه روز جمعه با معاونین دستگاه‌های اجرایی و ملی این مصوبه نیز در خصوص نیروهای شرکتی ابلاغ شد؛ امیدواریم اگر نیروی شرکتی در دستگاهی باقی مانده باشد مشمول این طرح قرار گیرند.

*چهارمین مصوبه استخدام رسمی؛ مشمولان رأی دیوان عدالت تعیین وضعیت می‌شوند

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور چهارمین مصوبه جلسه مذکور را نیز چنین بیان کرد: افرادی در گذشته به دیوان عدالت اداری مراجعه و راجع به تغییر وضعشان از قراردادی به پیمانی یا از پیمانی به رسمی شکایت کرده بودند، برای برخی افراد به صورت مشخص در دیوان رأی صادر شده اما هیات عمومی دیوان عدالت اداری آرای وحدت رویه ای را صادر کرده بود که افرادی مشمول رأی ۵۱۲، ۲۰۰، ۲۴۴ شدند.

وی افزود: طبق جلسه مذکور قرار بر این شد وضعیت تمام کسانی که مشمول آرای هیات عمومی هستند یا شعبات دیوان عدالت اداری برای آنها مشخصاً رأی صادر کرده است، مشخص شود؛ از همین رو اگر این افراد قراردادی بودند حسب مورد به پیمانی تبدیل شوند و اگر پیمانی بودند به رسمی تغییر وضعیت دهند.

تاجی در ادامه این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: با احتساب به مصوبات مذکور هیچ مانعی برای استخدام رسمی وجود ندارد؛ افرادی که تمایل به استخدام رسمی در دستگاه‌های اجرایی دارند می توانند در آزمون‌های مربوطه شرکت کنند.

*”تهران” سهمیه استخدام نگرفت/ اولویت استخدام با شهرستان‌هاست

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت رئیس‌جمهور درباره میزان سهمیه استخدام در تهران گفت: سهمیه‌ای برای استخدام رسمی در تهران نداریم؛ از انجایی که نیروی انسانی ستاد دستگاه‌های ملی و دستگاه‌های استانی تهران بیشتر از حد مجاز است مجوز استخدام به تهران را ندادیم.

تاجی البته از مجوز استخدام بیش از ۳ هزار نفر در شهرستان‌های استان تهران خبر داد و تصریح کرد: به استان‌های دیگر هم توصیه شده که از سهمیه استخدام در شهرستان‌هایی استفاده کنند که مشکل نیروی انسانی دارند. البته اگر کلان شهری هم به نیروی انسانی نیاز داشته باشد میتواند استفاده کند اما عمدتاً باید مشکل نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی در کلان شهرها برطرف شود.

وی درباره زمان اجرای مصوبات قانون استخدام رسمی در کشور توضیح داد: روز جمعه و در همان جلسه تمامی این مصوبات به معاونان وزارت‌خانه‌ها و استانداری‌ها ابلاغ شد؛ قرار شد متن این مصوبات در سایت کارمند ایران نیز به زودی گذاشته شود.

تاجی تصریح کرد: در همان جلسه هم به مسئولان مربوطه تأکید کردیم که دیگر منتظر بخشنامه کتبی نباشند و بلافاصله نسبت به اجرای این مصوبات اقدام کنند. اگر طی روزهای اتی دستگاهی این مصوبات را به بهانه عدم ابلاغ بخشنامه اجرا نکنند حتماً به سازمان اطلاع دهید.

منبع خبر : راه دانشجو

 

برای مشاهده سایر اطلاعیه های استخدامی مرتبط اینجا کلیک کنید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها