اعزام نیروی کار به خارج در دستور کار شورای عالی اشتغال

مدیر کل کاریابی های وزارت تعاون ، کار و رفاه گفت: موضوع اعزام نیروی کار به خارج از کشور در دستور کار شورای عالی اشتغال قرار گرفت.

به گزارش موج به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر کل دفتر هدایت نیروی کار وکاریابی های این وزارتخانه با بیان این مطلب در همایش بررسی و شناخت راهکارهای مناسب برای تسهیل در روند اعزام نیروی کار افزود: امیداوریم در شورای عالی اشتغال برنامه های خوبی برای کارجویان و کاریابی ها به تصویب برسد.
مظفری از انعقاد تفاهم نامه با سازمان توسعه و تجارت ، وزارت تعاون ، کار و رفاه و انجمن های بین المللی خبر داد و گفت: از این پس سازمان تجارت و توسعه در انعقاد قراردادها با سایر کشورها موضوع اعزام نیروی کار را مورد توجه قرار می‌دهد.
وی از انتشار یک نشریه در حوزه بازار کار بین المللی خبر داد و خاطرنشان کرد: با انتشار این نشریه اطلاعات مورد نیاز در مورد بازار کار بین المللی و فرصت های شغلی بازارهای هدف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.
مظفری ارتقای مهارت نیروی کار را یک مولفه اساسی در اعزام نیروی کار دانست و با اشاره به این که در حال انعقاد تفاهم نامه با سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای آموزش نیروی کار اعزامی هستیم، افزود: استان‌های همجوار با کشورهای هدف باید نسبت به شناسایی فرصت های شغلی تلاش کنند.
وی اعزام نیروی کار را یک طرح مکمل برای بهبود وضعیت اشتغال در کشور خواند و با اشاره به این که مراکز کاریابی غیر دولتی در حوزه بین الملل به ۴۰ مرکز افزایش یافته است، تاکید کرد: این مراکز علاوه بر شناسایی فرصت های شغلی در بازار کار بین الملل در این حوزه مشاوره شغلی ارائه می‌کنند.
وی به رتبه‌بندی مراکز کاریابی اشاره کرد و یادآورد شد: مراکز کاریابی باید فعالیت های خود را حرفه‌ای کنند.
مدیر کل کاریابی های وزارت تعاون ، کار و رفاه افزود: اعزام نیروی کار می تواند در کاهش نرخ بیکاری فارغ التحصیلان بسیار موثر باشد و از سوی دیگر می تواند موجب انتقال تکنولوژی از کشورهای پیشرفته به داخل شود .
وی ادامه داد: اگر فرایند اعزام نیروی کار با برنامه دقیق صورت گیرد یک راهکار موثر برای جلوگیری از فرار مغزها محسوب می‌شود به این معنا که افراد متخصص که زمینه کار در داخل ندارند می توانند به خارج اعزام شوند و با کسب مهارت به کشور باز گردند.
در این سمینار دبیر انجمن صنفی کاریابی های بین المللی نیز گفت: یکی از بزرگترین مشکلات که کاریابی ها با آنها مواجه هستند بحث آئین نامه اجرایی مراکز و متاسفانه آنطور که باید خیلی از موارد در آن لحاظ شده است و با جلساتی که با اداره کل هدایت نیروی کار در حال پیگیری است ، در حال اصلاح آئین نامه مراکز کاریابی بین المللی هستیم که امیدواریم این طرح به عنوان یک پیشنهاد به کمیسیون اجتماعی هیئت وزیران ارایه شود که پس از تصویب آن، مشکلات و دغدغه های مراکز کاریابی برطرف می شود .
وی بیان کرد: خواهش من از این مراکز این است که نظرات و پیشنهادات خود را در این حوزه به ما انتقال دهند تا ضمن جمع بندی بتوانیم نظرات را با هماهنگی اداره کل هدایت نیروی عملکرد وزارت کار به عنوان پیشنهاد در آئین نامه اجرایی جدید بگنجانیم.
وی افزود: یکی از مشکلات در حوزه اعزام نیروی کار ، نداشتن وابستگان کار در کشور هدف است که فقط در دو کشور وابسته کار دارید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها