استخدام استانداری خراسان رضوی مشهد ۱۴۰۰ (خبر جدید)

استخدام استانداری خراسان رضوی

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

خبر ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ – اطلاعیه دعوت از داوطلبان پذیرفته شده مرحله اول هشتمین آزمون فراگیر استخدامی

با عنایت به هماهنگی های صورت گرفته با وزارت کشور و سازمان اداری و استخدامی کشور مقرر شده است جلسات مصاحبه حضوری داوطلبان پذیرفته شدهنهایی مرحله اول هشتمین آزمون فراگیر استخدامی در استانداری خراسان رضوی از تاریخ شنبه مورخ۱۴۰۰/۰۲/۰۴ لغایت ۱۴۰۰۰/۰۲/۲۰ در ستاد استانداری برگزار گردد.
بدینوسیله به اطلاع کلیه داوطلبان محترم می رساند در تاریخ های اعلام شده بر اساس شغل محل ثبت نامی با در دست داشتن مدارک لازم شخصاً، به ستاد استانداری خراسان رضوی مراجعه نمایند.
گروه اول : افرادی که در نوبت اول مدارک خود را به فرمانداری های مربوطه تحویل داده اند که لازم است در زمان تعیین شده به همراه مدارک زیر شخصاَ به ستاد استانداری خراسان رضوی مراجعه نمایند:
مدارک مورد نیاز:
۱- مدارک هویتی و احراز شرایط استخدام داوطلبان
– اصل مدارک هویتی شامل کارت ملی و شناسنامه
– اصل مدرک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه) در مقطع تحصیلی پذیرفته شده در امتحان مشترک ممهور به مهر دانشگاه
– اصل کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم قانونی (برای آقایان)؛
۲- مدارک مربوط به سوابق آموزشی و پژوهشی
– تالیف و یا ترجمه کتاب
– مقالات علمی-پژوهشی و مقالات علمی- ترویجی چاپ شده در نشریات معتبر داخلی و یا خارجی
– مقالات چاپ شده در کنفرانس ها و همایش های معتبر ملی نمایه شده در ISC یا CIVILICA و یا همایش های بین المللی
– برگزیدگان علمی و یا دانشجویی بر اساس گواهی معتبر از دانشگاه ها
– برگزیدگان المپیادهای علمی، هنری و دانشجویی بر اساس گواهی معتبر از دستگاه ذی صلاح
– مدرک زبان انگلیسی مانند TOFEL, IELTS, MSRT,TOLIMO,…
– ثبت اختراع بر اساس گواهی معتبر از سازمان اسناد و املاک کشور
– مدرک مهارت رایانه ای مانند: ICDL۱,۲ و نرم افزار های تخصصی بر اساس مدارک معتبر از دستگاه های ذی صلاح
– مدرک معتبر مهارتی مرتبط با شغل مورد تقاضا
گروه دوم: افرادی که جدیداً اسامی آن ها توسط سازمان سنجش و آموزش کشور اعلام شده است که لازم است در زمان تعیین شده برای مصاحبه علاوه بر مدارک اعلامی برای گروه اول به همراه مدارک زیر شخصاَ به ستاد استانداری خراسان رضوی مراجعه کنند:
مدارک مورد نیاز افراد معرفی شده جدید (لطفاً مدارک داخل پوشه آبی تحویل داده شود)
– ۳ قطعه عکس ۴*۳ تمام رخ پشت نویسی شده که در سال جاری گرفته شده باشد.
– اصل کارت ملی و تصویر پشت و روی آن؛
– اصل شناسنامه و تصویر از تمامی صفحات آن؛
– اصل مدرک تحصیلی (گواهینامه موقت یا دانشنامه) در مقطع تحصیلی پذیرفته شده در امتحان مشترک ممهور به مهر دانشگاه و تصویر آن؛
– اصل کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم قانونی و تصویر آن(برای آقایان)؛
– اصل کارت شناسایی ایثارگری یا معرفی نامه از بنیاد شهید و امور ایثارگران و مراجع ذیصلاح (برای مشمولین سهمیه ایثارگران بر اساس بند ب صفحه ۱ دفترچه راهنمای ثبت‌نام امتحان مشترک دستگاه‌های اجرائی کشور)؛
– اصل مدارک و معرفی نامه از سازمان بهزیستی کشور(برای معلولین)؛
– ارائه مدارک و مستندات لازم از مراجع ذی ربط برای اصلاح حداکثر سن مقرر (براساس تبصره ۲ صفحه ۲ دفترچه راهنمای ثبت‌نام امتحان مشترک دستگاه‌های اجرائی کشور)؛
– ارائه مدرک مربوط به امتیاز حافظان قرآن (با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی)؛
– ارائه مدرک بومی بودن افراد بر اساس بخشنامه بر اساس بخشنامه شماره ۳۶۹۴۸۸ مورخ ۲۷/۷/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور، با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی پاسگاه یا کلانتری محل در شهرستان مورد تقاضا
آدرس محل مصاحبه حضوری: مشهد مقدس، خیابان ملک الشعرا بهار،جنب استانداری خراسان رضوی، خیابان فرخی روبروی شرکت تعاونی استانداری ، هنرستان دخترانه جمیله متقیان
تذکرات
فرآیند مصاحبه استخدام، برای هر یک از شغل محل های اعلام شده در این اطلاعیه، در زمان و مکان تعیین شده انجام خواهد شد لذا عدم مراجعه و یا عدم تحویل کامل مدارک توسط داوطلب در زمان مقرر به منزله انصراف قطعی از سایر مراحل استخدامی تلقی می‌گردد.
مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام‌ شده در متن آگهی و یا ارائه مستندات و مدارک به صورت ناقص در زمان بررسی مدارک، مصاحبه و گزینش بر عهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان مشترک فراگیر، مسابقه و جذب، محرز شود داوطلب به ‌اشتباه یا به‌ عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی، حکم مزبور لغو و بلااثر می‌شود.

برای مشاهده فایل زمانبندی حضور داوطلبان آزمون فراگیرهشتم استانداری خراسان رضوی اینجا کلیک کنید


خبر ۱۴ بهمن ۹۷ – خراسان رضوی رتبه اول جذب تسهیلات اشتغال روستایی را دارد

مدیرکل امور روستایی استانداری خراسان رضوی گفت: امسال سهم تسهیلات اشتغال روستایی و عشایر از صندوق توسعه ملی یک و نیم میلیارد دلار بود که خراسان رضوی در جذب این تسهیلات رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک نمایید


خبر ۲۸ آذر ۹۷ – ایجاد ۱۱۲ هزار شغل تا پایان آذر ماه در خراسان رضوی

مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ما در نظر داشتیم که ۷۶ هزار شغل را ایجاد کنیم اما تاکنون ۱۱۲ هزار شغل را ایجاد کرده‌ایم و این مقدار از پیش بینی ما فراتر است.

علی رسولیان در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص خبری به نقل از وی در رابطه با تعدیل بیش از ۲ هزار نفر کارگر در استان از ابتدای امسال، اظهار کرد: این گزارش را معکوس منتشر کرده‌ بودند. ما ۱۱۲ هزار شغل ایجاد کرده‌ایم در کنار شغل‌های ایجاد شده، بعضی از شغل‌ها نیز از بین رفته و ما تعدیل‌هایی را نیز داشته‌ایم.
وی افزود: ما برای حل مشکلات تمام واحدهای دارای مشکل را به فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مرتبط معرفی و برای آنان جلساتی را برگزار کردیم. این واحدها فقط مربوط به تولید نبوده بلکه شامل خدمات و پیمانکاران نیز بوده‌ است.
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ما برای واحدهای دارای مشکل به صورت مجزا جلساتی را برگزار کرده‌ایم در صورتی که مشکلات آنان قابل حل باشد نسبت به حل آن اقدام در غیر این صورت مشکل آنان در حوزه اختیارات بخش نبوده و برای حل آن نیازمند تامل بیشتری هستیم.
رسولیان بیان کرد: بخشی از فرمانداران گزارش‌هایی را برای ما ارسال کرده‌اند که خوشبختانه بسیاری از آنان مثبت بوده، به عنوان مثال فرمانداری که به مشکلات شش واحد تولیدی رسیدگی می‌کرد، پنج مورد آن مشکلات آن کاملا حل شده است و علت عدم رفع مشکل واحد دیگر به دلیل این بوده که حل این مشکلات در اختیار آنان نبوده است.
وی اضافه کرد: بنده روز گذشته جلسه‌ای با سازمان آب در رابطه با سه واحد مربوط به تولید نوشابه در استان داشتم و در طی این جلسه به توافقاتی خوبی دست یافتیم تا برای مشکلات مربوط به آب این واحدها به راهکار قانونی دست یابیم تا علاوه بر کاهش هزینه‌‌ها، مسیری قانونی پیدا کند.
مدیر کل اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: ما از تمام بخش‌ها خواسته‌ایم که در این زمینه حضوری جدی داشته و برای مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه و موارد بانکی راه حلی را پیدا کنند زیرا امروز به دلیلی موقعیت کشور عده‌ای موافق ایجاد مشکلات در کشورهستند و در این مسیر تلاش می‌کنند.
رسولیان در خصوص همکاری بخش‌ها برای حل مشکلات گفت: برای حل مشکلات ما نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و البته خبرنگاران هستیم تا بتوانیم تحریم‌ها را خنثی کنیم. در کشور مشکلات داخلی وجود دارد و همچون مانعی در مسیر ما قرار گرفته و امیدواریم که با همکاری یکدیگر این مشکلات را حل کنیم.
وی ادامه داد: ما در نظر داشتیم که ۷۶ هزار شغل را ایجاد کنیم اما تاکنون ۱۱۲ هزار شغل را ایجاد کرده‌ایم و این مقدار از پیش بینی ما فراتر است. تنها مشکلی که وجود دارد این است که این اشتغال‌ها خالص نیست و امیدواریم که در اشتغال خالص نیز با مشکلی مواجه نشویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا


خبر ۲ آبان ۹۷ – ۶۸ هزار اشتغال جدید در خراسان رضوی ایجاد شد

استاندار خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون برای ۶۸ هزار نفر در این استان اشتغالزایی شده است.

علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان باخرز افزود: هرچند در این مدت ۶ هزار نفر در مناطق مختلف این استان بیکار شدند اما این تعداد نسبت به اشتغال ایجاد شده بسیار اندک است.
وی اظهار داشت: حفظ اشتغال موجود و توسعه آن باید در اولویت کارهای مسئولین قرار گیرد.
وی گفت: طرح اشتغال روستایی در مناطق محروم از مهمترین طرحهای دولت برای تکمیل خوشه های تولید و زنجیره آن می باشد و این طرح در شهرستان باخرز می تواند در حوزه بخش کشاورزی به ویژه زعفران اجرا شود.
رشیدیان افزود: برای توسعه زیرساخت های شهرستان باخرز اقدامات مناسبی انجام شده که جای تقدیر دارد و باید به سوی بهتر شدن شرایط حرکت کرد.
وی اظهار داشت: تحقق شعار حمایت از کالاهای ایرانی با توجه به سه عنصر ارتقای کیفیت، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها و جمعیت مخاطب میسر خواهد شد.
وی گفت: همه مدیران موظفند برای مردم وقت بگذارند و تعامل بیشتری با آنها داشته باشند چرا که حضور مردم یک سرمایه اجتماعی بسیار مهم برای دولت و نظام محسوب می شود.
استاندار خراسان رضوی افزود: با توجه به کمبود آب در استان باید با توجه به شرایط موجود بهترین استفاده را از آب و منابع آن داشته باشیم.
وی اظهار داشت: استفاده از روشهای نوین آبیاری و اصلاح روشهای کشت می تواند در این زمینه موثر باشد.
وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال بیش از ۵۰ درصد بودجه تملک دارایی استان پرداخت شده است گفت: امسال جشن چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی را پرقدرت تر از همیشه برگزار خواهیم کرد.
در سفر امروز استاندار خراسان رضوی به باخرز، استخر دانش آموزی و بیمارستان ۳۸ تختخوابی خاتم الانبیا (ص) این شهرستان به بهره برداری رسید.

منبع : خبرگزاری ایرنا

 


خبر ۱۵ مهر ۹۷ – توسعه اشتغال اولویت مهم خراسان رضوی است

استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه اشتغال جهادی مقدس است و به عنوان اولویت مهم کار دستگاههای اجرایی این استان قرار دارد.
علیرضا رشیدیان روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال خراسان رضوی افزود: این استان طی سالهای گذشته در جهت ایجاد اشتغال و ساماندهی برنامه های اشتغالزایی در شهرها و روستاها تلاش جدی داشته است.

وی بر تداوم تلاش و همکاری دستگاههای اجرایی و فرمانداران برای تحقق هدفگذاری ایجاد ۱۱۰ هزار شغل در خراسان رضوی تا پایان امسال تاکید و بیان کرد: وجود منابع انسانی و توانمند از جمله مزیتهای این است لذا باید از تمامی ظرفیتها در حوزه جهاد مقدس اشتغال و کارآفرینی استفاده شود.
استاندار خراسان رضوی در ادامه این نشست به وجود پنج هزار فرزندان شاهد و ایثارگر جویای کار در استان نیز اشاره و بیان کرد: این قشر باید در حوزه تسهیلات مشاغل حمایتی در نظر گرفته شوند.
وی افزود: نگاه ما در حوزه مددجویان زیر پوشش نهادهای حمایتی نیز امدادی نیست بلکه به دنبال توانمندسازی آنها هستیم. به همین منظور پارسال ۲۰ هزار نفر از مستمری بگیران توانمند در خراسان رضوی از ردیف مددجویان خارج شدند.
هدفگذاری امسال خراسان رضوی ایجاد ۱۱۰ هزار فرصت است. از ابتدای امسال تاکنون ۶۴ هزار و ۹۹۴ فرصت شغلی در این استان محقق شده که ۵۹ درصد تعهد را در بر می گیرد. تا پایان سال ۱۴۰۰ می بایست میزان بیکاری در خراسان رضوی به هفت درصد کاهش یابد. برای رسیدن به این هدف باید سالانه ۷۵ هزار تا ۸۰ هزار فرصت شغلی در خرسان رضوی ایجاد شود.
میزان بیکاری در استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی بهار امسال به ۱۰.۷ درصد رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال سه درصد کاهش یافته است.

منبع: بازارکار


خبر ۳۰ خرداد ۹۷ – اعلام ۲ هزار و ۳۷ نفر از سهم اشتغال کاشمر

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار کاشمر اعلام کرد: تعهد ۲۴ دستگاه اجرایی این شهرستان برای امسال ایجاد ۲ هزار و ۳۷ فرصت شغلی تعیین شده است.

مهدی برامکی، دوشنبه در کارگروه تخصصی اشتغال کاشمر با تاکید بر تلاش اعضای این کارگروه برای تحقق این سهمیه، گفت: جلوگیری از انحراف طرح ها باید به صورت جدی دنبال شود تا ضمن ارائه طرح های اشتغال، تسهیلات به موقع جذب شود.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کاشمر نیز گفت: براساس مصوبه استان بیشترین تعهد شهرستان در زمینه ایجاد شغل مربوط به ادارات جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و کمیته امداد حضرت امام (ره) است.
اباذر میری گفت: پارسال تعهد کمیته امداد کاشمر ایجاد ۱۹۸ فرصت شغلی بودکه با تلاش این مدیریت و ثبت ۳۸۵ نفر در سامانه رصد، رتبه نخست شهرستان در تحقق ایجاد فرصت های شغلی را در کاشمر کسب کرد.
وی ادامه داد: بر اساس ثبت سامانه رصد، ادارات بهزیستی، گاز، برق و صنعت، معدن و تجارت بیشترین درصد تحقق تعهد خود در بخش اشتغال را داشتند.
وی افزود: در سال ۹۶ در بخش تسهیلات اشتغال روستایی ۹۷ طرح با اعتبار بیش از ۱۱۵ میلیارد ریال با اشتغال پیش بینی شده برای ۲۶۶ نفر در این شهرستان مصوب شده بود.
کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

منبع: بازارکار

 


خبر ۲۰ خرداد ۹۷ – ۱۷درصد از کل اشتغال کشور سهم خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی در نشست کارگروه۱۷درصد از کل اشتغال کشور سهم خراسان رضوی تخصصی اشتغال با حضور نمایندگان بانکها و فرمانداران خراسان رضوی در مشهد گفت: با توجه به اینکه این استان سهم هشت درصدی از جمعیت کشور را دارد این سهم ۱۷درصدی اشتغال زایی قابل توجه است.

رضا جمشیدی افزود: براساس برنامه های بالادستی و برنامه ششم توسعه، دستگاههای متولی مکلف به برنامه ریزی در حوزه اشتغال روستایی هستند.

وی گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان ۴۴ و یک دهم درصد بود که پارسال ۲درصد به این نرخ افزوده شد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی نیز گفت: تاکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای ۲۵طرح در زمینه اشتغال فراگیر در این استان پرداخت شده است.

محمد سنجری افزود: تاکنون ۲هزار و ۱۹۹متقاضی برای تسهیلات اشتغال فراگیر در سامانه کارا ثبت نام کرده اند که هزار و ۷۹طرح را دستگاههای اجرایی تایید کرده اند و ۵۷۴طرح نیز به بانکهای عامل ارسال که۳۳۳۳ طرح از این تعداد در بانکها تصویب شده است.

وی گفت: هزار و ۱۲۰ طرح از کل طرحهای متقاضی برای تسهیلات اشتغال فراگیر استان نیز برگشت خورده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 


خبر ۱۶ اردیبهشت ۹۷ – خراسان رضوی بالاترین میزان ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اظهار کرد: استان خراسان رضوی بالاترین میزان ایجاد فرصت های شغلی را در کشور داشته است.

به گزارش ایسنا، رضا جمشیدی صبح امروز در شصت و سومین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون ۶۲ جلسه از این ستاد برگزار شده است. تهیه برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی دستگاه‌های اقتصادی استان در راستای تسریع در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های مرتبط با دستگاه‌های مذکور در سال ۱۳۹۵ شناسایی قوانین و مقررات مخل کسب و کار در دبیرخانه استانی کمیته ماده ۷۶ قانون برنامه پنجم توسعه و پرداخت مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان برای تامین مالی و احدهای یکصد نفر کارکن و بیشتر در قالب طرح رونق تولید از اعم فعالیت های ستاد اقتصاد مقاومتی استان در سال ۹۵ بوده است.
وی ادامه داد: همچنین تفویض اختیار استان به شهرستان‌ها در خصوص حل مشکلات واحدهای اقتصادی و تولیدی، تهیه، تدوین و پیشنهاد ۹۳ مورد از موارد قابل واگذاری اختیار به استان در حوزه‌های مختلف و تشکیل شورای راهبردی توسعه کارآفرینی در شهرستان‌های منتخب استان از دیگر اقدامات این ستاد در سال ۹۵ بوده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این ستاد در سال ۹۶ نیز ۱۹۱ پروژه اقتصاد مقاومتی تصویب کرده و برنامه‌های اجرایی بسته‌های پنجگانه رونق تولید و اشتغال، دستگاه‌های اجرایی ملی را پیگیری نموده است و همچنین برنامه اشتغال فراگیر و توسعه صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۶ به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد.
جمشیدی اضافه کرد: ابلاغ پروژه‌های اولویت‌دار ملی سال ۹۶ و طراحی و اجرای مدل توزیع اعتبارات ارتقای شاخص‌های توسعه اقتصادی استان به مبلغ ۱۳۳۵ میلیارد ریال بین بخش‌های مهم اقتصادی از دیگر برنامه‌های این ستاد در سال ۹۶ بوده است.
وی با اشاره به میزان واگذاری پروژه‌های در سال ۹۵ در استان، گفت: ۲۵۰۰ پروژه در سال ۹۵ واگذار شد. این در حالی است که سهم مصوب خراسان رضوی از واگذاری‌ها ۱۰۸ پروژه بوده است. بر این اساس میزان واگذاری‌های مورد تایید سازمان برنامه و بودجه کشور ۳۴۵ پروژه بوده است. از این جهت خراسان رضوی رتبه دوم کشور را در واگذاری پروژه‌های جدید و نیمه تمام در اختیار دارد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی با بیان اینکه در سال ۹۶ نیز واگذاری ۳۰۰۰ پروژه مصوب ستاد اقتصاد مقاومتی کشور شد، تصریح کرد: سهم مصوب خراسان رضوی از این میزان ۱۴۵ پروژه بود که میزان واگذاری پروژه‌ها در استان ۲۴۶ مورد بوده است. و ۱۹۴ پروژه از این تعداد مورد تایید سازمان برنامه و بودجه کشور قرار گرفته است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: براساس اطلاعات دریافت شده از ۳۳ دستگاه اجرایی استان ۱۸ دستگاه اجرایی استان، تمام یا بخشی از برش استانی بسته‌های پنجگانه مرتبط با وظایف خود را از دستگاه اجرایی ملی دریافت نموده اند. همچنین تعداد ۱۳ دستگاه اجرایی استان، تاکنون مکاتباتی در ارتباط با اخذ برش استانی بسته‌های پنجگانه رونق تولید و اشتغال با دستگاه‌های اجرایی ملی ذی ربط انجام داده‌اند و تعداد ۲ دستگاه نیز به صورت مکتوب اعلام نموده‌اند، فاقد برش استانی در این طرح هستند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به مقایسه ارقام صادرات و واردات تراز بازرگانی خارجی گمرکات خراسان رضوی طی سال ۹۶ مثبت و معادل ۱۶۰۴ میلیون دلار است.
جمشیدی خاطرنشان کرد: میزان صادرات استانی طی سال ۹۶ معادل ۲۱۱۱ هزار تن به ارزش ۱۹۷۶ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل از نظر وزنی ۰.۳ درصد افزایش و از نظر ارزشی ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی در خصوص میزان واردات استان طی سال ۹۶، عنوان کرد: این میزان معادل ۳۵۶ هزار تن به ارزش ۳۷۱.۷ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۷ درصد کاهش و از لحاظ ارزش ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.
جمشیدی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات ما در سال گذشته که تنها در استان ما صورت گرفت استفاده از کمک های فنی اعتباری در جهت تخصیص اعتبار بود. در این راستا ۶۶ میلیارد تومان در اختیار بخش های گردشگری، صنعت و معدن و خدمات و کشاورزی قرار گرفت. ۲۲ میلیارد تومان از این مبلغ به کمک های فنی اعتباری و سایر این مبلغ به این بخش ها تعلق گرفت.
وی با بیان اینکه این مبالغ به صورت رایانه سود تسهیلات به بخش تولید اختصاص یافت، گفت: که با این کمک ها ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش تولید دریافت شد.
جمشیدی اضافه کرد: علی رغم کاهش نرخ مشارکت اقتصادی در کشور و اینکه نرخ بیکاری ما بیش از کشور بوده، در کاهش نرخ بیکاری استان عملکرد مناسب تری داشته و نرخ بیکاری استان ۱.۸ درصد کاهش پیدا کرده است. در حقیقت تعداد بیکاران ما در استان ۳۰ هزار نفر کاهش داشته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی تاکید کرد: در سال گذشته علی رغم ایجاد ۱۲۴ هزار فرصت شغلی جدید، تعداد بیکاران ما افزایش داشت و این موجب شد نرخ بیکاران استان کمتر از آنچه مورد انتظار بود، کاهش داشته باشد. استان خراسان رضوی بالاترین میزان ایجاد فرصت های شغلی را در کشور داشته است.

منبع:خبرگزاری ایسنا


خبر ۵ اردیبهشت ۹۷ – اشتغال بیش از ۲ هزار نفر در خوشه‌های صنعتی شهرک‌های خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عنوان کرد: با حمایت‌های مادی و معنوی این شرکت در سال گذشته، برای ۲ هزار و ۲۹۰ نفر در خوشه‌های صنعتی مبلمان، زعفران، جواهرات، کفش و فرش در استان ایجاد اشتغال شد.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی، مسعود مهدی‌زاده مقدم اظهار کرد: ایجاد خوشه‌های صنعتی باعث افزایش کیفیت محصولات با هدف توسعه بازارهای داخلی و خارجی شده و میزان صادرات افزایش چشمگیری داشته است.
مهدی‌زاده مقدم ادامه داد: هر یک پروژه در خوشه‌های صنعتی حتما باید زمینه اقتصادی داشته و ظرف مدت ۶ ماه تا ۲ سال اثرات آن ملموس باشد. با حمایت‌های صورت گرفته پتانسیل بالایی در خوشه‌های صنعتی استان شکل گرفته و اکثر خوشه‌ها صادرات‌گرا هستند.
مهدی‌زاده مقدم بیان کرد: کاهش هزینه تولید، ایجاد و هماهنگی انسجام بین تولیدکنندگان، انتقال دانش و تجربیات و استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر و نیز صادرات محصولات از اهداف اصلی و مهم در خوشه‌های صنعتی استان است.
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بستر مناسب جهت رشد و توسعه خوشه‌های صنعتی فراهم شده و با برنامه‌ریزی دقیق و مستمر باید راه توسعه صنعتی و صادراتی به همین روند ادامه داشته باشد.

منبع:خبرگزاری ایسنا


خبر ۱۶ بهمن ۹۶ – ایجاد ۲۰ هزار اشتغال در حوزه فناوری خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: در قالب طرح تکاپو از ابتدای امسال حدود ۲۰ هزار فرصت شغلی جدید در استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی‌رضا رشیدیان با اشاره به ضرورت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان افزود: در راستای تحقق دولت دولت الکترونیکی و شهرهای هوشمند رویکرد استان حمایت از بخش خصوصی توانمند در اجرای پروژه‌های حوزه آی سی تی است.
وی بیان کرد: با اقدامات و حمایت‌های انجام شده در قالب طرح تکاپور و به میدان آوردن ظرفیت بخش خصوصی طی تفاهم‌نامه‌هایی که امضا و محقق شد تاکنون ۵۵۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در این حوزه در استان انجام شده است.
استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: راه‌اندازی شتاب‌دهنده‌ها، تاکسی‌های هوشمند، خانه‌مسافرهای هوشمند، تامین زیرساخت ارتباطی مسکن‌های مهر، توسعه زیرساخت ارتباطی نواحی صنعتی، راه‌اندازی شبکه‌های توزیع محتوا، پروژه‌های پرداخت الکترونیک خرد از طریق کیف پول همراه و ایجاد مرکز تسهیل‌گری کسب و کار از جمله آنهاست.
رشیدیان با بیان اینکه امروز سهم خراسان رضوی از شرکت‌های دانش‌بنیان به‌ویژه در حوزه فناوری ناچیز است، گفت: فقط ۵ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان کشور در این استان فعال هستند در حالی که تهران با ۶۴ درصد و اصفهان ۱۰ درصد بیشترین این شرکت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.
به گفته وی، در استان ۱۶۴ شرکت که ۴۱ مورد آن تولید، ۹۱ مورد نوپا و ۳۱ مجموعه هم صنعتی است در مجموع با اشتغال ۴ هزار و ۱۱۰ نفر تاکنون ۳۵۵ نوع محصول دانش‌بنیان تولید کرده‌اند.
استاندار خراسان رضوی افزود: طی ۹ ماهه امسال این شرکت‌های دانش‌بنیان، پارک علم و فناوری استان در مجموع ۸۵۰ میلیارد ریال محصول تولیدی خود را به فروش رسانده‌اند و ۱۰ میلیون دلار هم در ۴ ماه نخست امسال صادرات به کشورهای اتریش، اسپانیا، عراق، سنگاپور، افغانستان و تاجیکستان و کشورهای حوزه خلیج فارس داشته‌اند.
رشیدیان، حجم سرمایه گذاری در این حوزه طی ۵ سال گذشته را بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام و بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاری بیشتر تاکید کرد.
وی در خصوص اقدامات استان در راستای تحقق دولت الکترونیک نیز گفت: به منظور تحقق شبکه دولت به عنوان یک شبکه اختصاصی بین ادارات دولتی امروز چهار هزار و ۱۷۷ ساختمان اداری استان به این شبکه متصل شده و ۴ هزار و ۷۷۲ کاربر هم تعریف شده است.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که به طور متوسط ماهانه ۴۵۰ هزار نامه الکترونیکی بین ادارات متصل به شبکه جا به جا می شود؛ اظهار کرد: فقط از ابتدای سال تا کنون ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نامه از طریق این بستر ارتباطی جابه‌جا شده که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تسریع امور و کاهش هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی بسیار موثر بوده است.
رشیدیان تصریح کرد: همچنین بر اساس مصوبه شورای عالی اداری با عنوان حقوق شهروندی در نظام اداری، دستگاه های اجرایی موظف به استقرار میز خدمت الکترونیکی حداکثر ظرف یک سال از تاریخ ابلاغ مصوبه یعنی ۲۸ اسفندماه ۹۵ شده‌اند.
وی بیان کرد: در این میان دستگاه‌ها برای آن دسته از خدماتی که به موجب قوانین و مقررات یا شرایط خاص خدمت الکترونیکی را ندارد و نیازی به تعاملات بین دستگاهی برای ارائه خدمت نیست میز خدمت حضوری را باید فعال می‌کردند که تاکنون ۵۱ دستگاه در این حوزه با معرفی نمایندگان خود اقدام کرده‌اند و امید است این کار تسریع شود.

منبع : خبرگزاری فارس


۸ بهمن ۹۶ – معرفی ۲۸ هزار میلیارد ریال طرح اشتغالزا در خراسان رضوی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۸ هزار میلیارد ریال طرح اشتغالزا در حوزه های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری این استان آماده معرفی به بانکها برای دریافت این تسهیلات و بخشی از این طرحها مربوط به حوزه سوغات است.

علی رسولیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون از محل اعتبارات صندوق کارآفرینان امید ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی در خراسان رضوی پرداخت و همچنین از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه تسهیلات ویژه ای برای مشاغل خرد به ویژه در بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده است.
وی کمک به تولیدکنندگان صنایع دستی و مشاغل خرد را از برنامه های حمایتی امسال در خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: از محل اعتبارات توسعه شاخصهای اقتصادی اعتباراتی برای طرحهای ایجادی و اشتغالزا در قالب تسهیلات با سه درصد سود به منظور سرمایه در گردش در نظر گرفته شده تا طی توافق حاصله با بانکها بخشی از این تسهیلات به سرمایه گذاران در حوزه صنایع دستی عرضه شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات بانکی از محل اعتبارات توسعه شاخصهای اقتصادی به استان ابلاغ شده که برآورد می شود با این میزان تسهیلات معادل ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال پرداخت شود. سهم بخش صنعت گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از این تسهیلات حدود ۲۷ درصد است.
وی همچنین گفت: امسال سامانه اعتبارات مشاغل روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت راه اندازی شد که اعتبارات خوبی در قالب تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد برای صنایع دستی دارد.
خراسان رضوی با ۱۰۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است.
رسولیان در ادامه پیرامون سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی نیز گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی امسال برای نخستین بار طی مدت ۹ ماه ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان ثبت شد که یک آمار منحصر به فرد به شمار می رود. این موضوع نشان می دهد توجه به حوزه سرمایه گذاری و به خصوص استفاده از سرمایه های خارجی در استان توسعه خوبی پیدا کرده است.
وی بدون توضیح بیشتر افزود: هم اینک در حوزه تولید کاغذ سرمایه خارجی مطلوبی در خراسان رضوی جذب شده و تولید کاغذ در استان در حدی تقویت شده که هم اینک بخشی از آن به چین صادر می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شرکتهای خارجی در حوزه مواد غذایی و همچنین فولاد و صنایع معدنی حضور مطلوبی دارند که با ایجاد مشوقهای بیشتر و شرایط مطلوب کسب و کار این بخش به توسعه خوبی دست می یابد. مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: ۲۸ هزار میلیارد ریال طرح اشتغالزا در حوزه های صنعت، معدن، تجارت، کشاورزی و گردشگری این استان آماده معرفی به بانکها برای دریافت این تسهیلات و بخشی از این طرحها مربوط به حوزه سوغات است.
علی رسولیان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از ابتدای امسال تاکنون از محل اعتبارات صندوق کارآفرینان امید ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالان صنایع دستی در خراسان رضوی پرداخت و همچنین از محل اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه تسهیلات ویژه ای برای مشاغل خرد به ویژه در بخش صنایع دستی در نظر گرفته شده است.
وی کمک به تولیدکنندگان صنایع دستی و مشاغل خرد را از برنامه های حمایتی امسال در خراسان رضوی اعلام و بیان کرد: از محل اعتبارات توسعه شاخصهای اقتصادی اعتباراتی برای طرحهای ایجادی و اشتغالزا در قالب تسهیلات با سه درصد سود به منظور سرمایه در گردش در نظر گرفته شده تا طی توافق حاصله با بانکها بخشی از این تسهیلات به سرمایه گذاران در حوزه صنایع دستی عرضه شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۲۴۰ میلیارد ریال یارانه سود تسهیلات بانکی از محل اعتبارات توسعه شاخصهای اقتصادی به استان ابلاغ شده که برآورد می شود با این میزان تسهیلات معادل ۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات در حوزه اشتغال پرداخت شود. سهم بخش صنعت گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از این تسهیلات حدود ۲۷ درصد است.
وی همچنین گفت: امسال سامانه اعتبارات مشاغل روستایی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت راه اندازی شد که اعتبارات خوبی در قالب تسهیلات با نرخ سود ۶ درصد برای صنایع دستی دارد.
خراسان رضوی با ۱۰۰ رشته صنایع دستی دارای حدود ۲۰ هزار هنرمند فعال در این حوزه است.
رسولیان در ادامه پیرامون سرمایه گذاری خارجی در خراسان رضوی نیز گفت: در حوزه سرمایه گذاری خارجی امسال برای نخستین بار طی مدت ۹ ماه ۵۸۰ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در استان ثبت شد که یک آمار منحصر به فرد به شمار می رود. این موضوع نشان می دهد توجه به حوزه سرمایه گذاری و به خصوص استفاده از سرمایه های خارجی در استان توسعه خوبی پیدا کرده است.
وی بدون توضیح بیشتر افزود: هم اینک در حوزه تولید کاغذ سرمایه خارجی مطلوبی در خراسان رضوی جذب شده و تولید کاغذ در استان در حدی تقویت شده که هم اینک بخشی از آن به چین صادر می شود.
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: شرکتهای خارجی در حوزه مواد غذایی و همچنین فولاد و صنایع معدنی حضور مطلوبی دارند که با ایجاد مشوقهای بیشتر و شرایط مطلوب کسب و کار این بخش به توسعه خوبی دست می یابد.

منبع:خبرگزاری ایرنا


خبر ۱۶ مهر ۹۶ – تثبیت بیش از ۳۳ هزار شغل در بخش تولید خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: در طول یک سال گذشته با رسیدگی به پرونده های مربوط به واحدهای تولیدی استان، از تعطیلی واحدها جلوگیری و بیش از ۳۳ هزار فرصت شغلی درآنها تثبیت شد.
به گزارش روز شنبه روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی، سید امیر مرتضوی در بازدید از شهرک صنعتی فناوری های برتر مشهد، بر تلاش دادگستری این استان برای امنیت خاطر سرمایه گذاری و توسعه صنعتی استان تاکید کرد.
وی افزود: با حمایت های لازم از سوی دادگستری استان خراسان رضوی و تلاش های بی دریغ اعضای کمیسیون پنج نفره شهرک ‌های صنعتی، در طول یک سال گذشته ۳۰۰ پرونده مربوط به واحدهای تولیدی استان با میانگین ۱۱۰ شغل برای هر واحد به این کمیسیون ارجاع شد به طوری که تاکنون منجر به حفظ بیش از ۳۳ هزار شغل شده است.
وی اظهار کرد: عمده پرونده های مزبور مربوط به مشکلات صنعتگران با بانک ها، اداره امور اقتصادی و دارایی، بیمه و سایر سازمان های مرتبط در حوزه روش محاسبات سود و جرائم، نوع قراردادهای بانکی، عدم توان پرداخت از سوی فعالان حوزه صنعت و مصادره اموال یا کارخانه های آنها توسط بانک ها بوده است.
مرتضوی گفت: با مصوبات این کمیسیون و مساعدت های قانونی، بانک ها با ارائه مهلت و تسهیلات دیگر به صنعتگران به مطالبات قانونی خود رسیده و کارخانه ها نیز از توقیف و تعطیلی نجات یافتند.
وی با اشاره به معضلات اقتصادی و اجتماعی توقیف واحدهای صنعتی افزود: توقیف کارخانه ها یا اموال آنها نه تنها منجر به از کار افتادن بخش صنعت می شود بلکه برای بانک ها نیز مشکلاتی را به وجود می آورد که با تشکیل کمیسیون رفع اختلاف بین بانک و صنعتگران با اقاله یا اجاره به شرط تملیک، فرصتی برای رونق بخش صنعت استان خراسان رضوی ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از سرمایه گذاری وابسته به اداره کل دادگستری خراسان رضوی با هدف رفع مشکلات حقوقی واحدهای تولیدی که اغلب مربوط به بانک ها می شود و تسریع در حل اختلافات بین آنها تشکیل شده است.
مرتضوی با اشاره به سوابق کمیسیون حمایت از صنعت و سرمایه گذاری گفت: این کمیته در سال ۸۶ به دستور ریاست قوه قضائیه فعالیت خود را آغاز کرد و در سال ۹۰ با تغییر رویکرد، مقرر شد ۲ کمیسیون حقوقی و کمیسیون پنج نفره حمایت از صنعت و سرمایه گذاری به عنوان زیر مجموعه این کمیته فعالیت داشته باشند.
وی هدف از افتتاح دفتر کمیسیون پنج نفره حمایت قضایی از سرمایه گذاران در شهرک ‌های صنعتی را حمایت از سرمایه گذارانی که به درستی در بخش تولید سرمایه گذاری کرده اما به دلایل شرایط اقتصادی با مشکل مواجه شده اند، عنوان کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی نیز در این بازدید گفت: سیاست های سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک ‌های صنعتی استان پیگیری جدی مطالبات صنایع در راستای طرح رونق تولید است و این سازمان تمام تلاش خود را برای کاهش مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی به کار می گیرد.
مسعود مهدی زاده مقدم افزود: در شرایط کنونی باید به کمک تولید کننده پرداخت تا زمینه تولید و اشتغال مولد نیز فراهم شود.
به گزارش ایرنا، ۴۵ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد ۳۸ مورد فعال هستند.
همچنین ۴۳ درصد از صنایع فعال، ۴۹ درصد اشتغال صنعتی و ۳۰ درصد سرمایه گذاری صنعتی خراسان رضوی در شهرکها و نواحی صنعتی این استان است.
پنج هزار و ۳۵۲ هکتار از مساحت شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی به عملیات صنعتی اختصاص دارد که
از این میزان تاکنون سه هزار و ۵۶۱ هکتار برای ایجاد واحدهای صنعتی به سرمایه گذاران واگذار شده است.
همچنین تعداد قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران در شهرکها و نواحی صنعتی خراسان رضوی سه هزار و ۷۷۸ فقره است که از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۸ فقره در قالب ایجاد واحد صنعتی است.


خبر ۱۱ مهر ۹۶ – ایجاد ۱۷۵ هزار فرصت شغلی پایدار در خراسان رضوی

خبرگزاری ایسنا: معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی گفت: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ۱۷۵ هزار فرصت شغلی پایدار در استان خراسان رضوی ایجاد شده است.به گزارش ایسنا، سید‌جواد‌ حسینی، در جلسه اندیشه‌ورزان حوزه خانواده که در استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با بیان این‌که «دو طرح خوب در حوزه خانواده در دولت تدبیر و امید صورت گرفت»، تشریح کرد: یکی از طرح‌ها اطلس وضعیت زنان کشور و دیگری سند حمایت اجتماعی از زنان و لایحه امنیت زنان در مقابل خشونت بود.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی افزود: آنچه هم‌اکنون در دولت در پیرامون بحث خانواده صورت می‌گیرد چهارفرایند است که یکی از آن‌ها آموزش و توان‌مندسازی است که به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته، به‌طور مثال آموزش‌های پیش از ازدواج را که در حال حاضر دوساعت برگزار می‌شود، به ۱۲ ساعت ارتقا دادیم.
حسینی فرایند دوم در بحث خانواده را حمایت مالی از زوجین در امر ازدواج دانست و افزود: برای تحقق این کار در سال ۹۵، ۷۷ هزار وام ازدواج قرض‌الحسنه با کارمزد چهاردرصد به زوجین تعلق گرفت و امسال نیز طرح ضربتی ازدواج تکمیل شد. در کنار این آستان قدس رضوی نیز طرح ازدواج در مشهد را در نظر دارد و به هرکس که از استان‌های دیگر در مشهد ازدواج کند از طرف صندوق مهر ایران ۳۰۰ هزار تومان به هریک از زوجین به‌عنوان وام هدیه داده می‌شود.
معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی بیان کرد: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال، ۱۷۵ هزار فرصت شغلی پایدار در استان خراسان رضوی ایجاد شد و باتوجه به این‌که ما ۵.۵ درصد اعتبارات کشور را در اختیار داشتیم، اما با همت مدیران استان و همکاری بخش دولتی و غیر دولتی، ۱۶ درصد اشتغال کشور را به خود اختصاص داد.
وی با اشاره به این‌که «در سال ۹۶ به طورکلی ۱۳.۱ درصد آمار طلاق استان کاهش پیدا کرده است»، اظهار کرد: با هماهنگی بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی و دستگاه قضایی توانستیم، با طرح مهرانه‌، روند نزولی تعداد طلاق را داشته ‌باشیم که البته باید گفت این طرح به تنهایی باعث کاهش آمار طلاق نشده است.


خبر ۴ مهر ۹۶ – اشتغال ۱۱۶۸ نفر در نواحی صنعتی خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا: مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: ۱۲ ناحیه صنعتی در شهرستان های کوچک و بخش های استان فعالیت دارند که در آنها برای یکهزار و ۱۶۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا مسعود مهدی زاده مقدم روز سه شنبه در حاشیه بازدید از ناحیه صنعتی کمال الملک فیروزه افزود: این نواحی شامل ناحیه کوثر گناباد، صنعتی جغتای، صنعتی خرگز خواف، ناحیه صنعتی رباط سنگ تربت حیدریه، ناحیه صنعتی رشتخوار، صنعتی زاوین کلات، صنعتی کاخک گناباد، ناحیه صنعتی کمال الملک فیروزه، صنعتی مه ولات، ناحیه صنعتی میان جلگه، صنعتی نصرآباد و ناحیه صنعتی داورزن است.
وی اظهار کرد: ناحیه صنعتی در مقیاس کوچکتری از شهرک صنعتی قرار دارد که عموما در شهرستان های کوچک و روستاها ایجاد می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت: هم اینک ۷۱ واحد صنعتی در رسته های مختلف صنایع کوچک بویژه صنایع غذایی با سرمایه گذاری یکهزار و ۳۱ میلیارد ریال در نواحی صنعتی استان فعالیت دارند.
مهدی زاده مقدم افزود: توسعه نواحی صنعتی بدون داشتن توجیه اقتصادی در شهرها و روستاهای خراسان رضوی میسر نیست.
وی بیان کرد: ایجاد زیرساخت ها و فراهم کردن امنیت حضور سرمایه گذاران برای ساخت و راه اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی در شهرک ‌ها و نواحی صنعتی استان، از دغدغه های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی استان است.
وی اظهار کرد: همه تلاش این مجموعه برای تقویت حوزه صنعت و رونق بیشتر واحدهای صنعتی است تا شاهد رشد اشتغال زایی بیشتر و رونق اقتصادی روز افزون در مناطق مختلف استان باشیم.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی اظهار کرد: ۱۳ هکتار از اراضی صنعتی ۲۰ هکتاری ناحیه صنعتی فیروزه به سرمایه گذاران واگذار شده که تاکنون ۶ واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۶۳ میلیارد ریالی و اشتغالزایی برای ۹۴ نفر، به بهره بردایر رسیده است.

 


خبر ۱۲ تیر ۹۶ -برنامه ریزی برای ایجاد ۱۶۰ هزار فرصت شغلی در سال جاری

خبرگزاری مهر: استاندار خراسان رضوی گفت: سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که در نظر داریم با برنامه ریزی مناسب امسال این تعداد را به ۱۶۰ هزار فرصت شغلی برسانیم.
به گزارش خبرنگار مهر، علی رضا رشیدیان عصر یکشنبه در جلسه شورای اداری خراسان رضوی که در مشهد برگزار شد با اشاره به برنامه های انجام شده در سالی که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است  اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در اجرای این برنامه ها، ایجاد وحدت بین بخش‌های مختلف کشورهای اسلامی بود و در سفر اخیر نمایندگان استان به مراکش و مرکز آیسسکو، مشهد مورد تقدیر قرار گرفت زیرا در هیچکدام از پایتخت های فرهنگی جهان اسلام به این حجم اقدام صورت نگرفته است.
استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: در حوزه ایجاد اشتغال سال گذشته حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد شد که در نظر داریم با برنامه ریزی مناسب این تعداد را امسال به ۱۶۰ هزار فرصت شغلی برسانیم.
وی بیان کرد: بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنعت استان سرمایه گذاری شده و دو مجتمع فولاد پنج میلیون تنی نیز تست گرم شده اند که تا یک ماه آینده افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به حوزه گردشگری ابراز کرد: بیش از ۵ هزار و ۸۰۰  میلیارد تومان در قالب ۲۹۰ پروژه سرمایه گذاری در این بخش انجام شده که انتظار می رود تا ۹۰ مورد آن، امسال به بهره برداری برسد.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی خراسان رضوی گفت: در سال‌های گذشته رتبه نخست طلاق متعلق به ما بود که در سال ۹۴به رتبه سوم و در سال گذشته به رتبه هشت کشور رسیدیم.
وی در زمینه ارائه تسهیلات ازدواج بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۰ درصد تسهیلات ازدواج استان نسبت به سال ۹۴ افزایش داشت.
رشیدیان تاکید کرد: در سه سال گذشته به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده شده، همچنین تا سال گذشته ۵۷ هزار واحد مسکن مهر نیز در استان احداث شده است.
وی با اشاره به پوشش گاز خراسان رضوی تصریح کرد: پوشش گاز در استان ۵۷ درصد بود که سال گذشته این میزان به ۷۵ رسید و امیدواریم تا پایان امسال به ۸۱ درصد برسد.

 


خبر ۲۲ خرداد ۹۶ – ایجاد ۱۵۰ هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا : مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با برنامه ریزی انجام شده ۱۵۰ هزار فرصت شغلی جدید امسال در استان ایجاد می شود.
علی رسولیان یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به برنامه دولت برای ایجاد یک میلیون شغل در سال افزود: خراسان رضوی با داشتن هشت درصد از جمعیت کشور بر اساس این برنامه در حوزه اشتغال سهم ۸۵ هزار نفری دارد و حداقل باید این میزان فرصت شغلی در سال در استان ایجاد شود.
وی عنوان کرد: پیش بینی می شود امسال نرخ مشارکت اقتصادی استان افزایش یافته و آمار متقاضیان کار بالا برود پس برنامه ریزی ها باید بر ایجاد فرصت شغلی بیش از این رقم باشد.
رسولیان ادامه داد: نرخ رشد مشارکت اقتصادی استان در بهار بالاست و برآورد می شود در تابستان افزایش بیشتری داشته باشد که بر این اساس برای ایجاد ۱۵۰ هزار شغل جدید در استان تلاش می شود.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
رسولیان اظهار کرد: دولت موادی در قانون بودجه در جهت تامین تسهیلات تولید و سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اعتباری مصوب کرده و طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی نیز نقش بسزایی در تحقق ۱۵۰ هزار فرصت شغلی دارد.
وی افزایش تولید کالا و خدمات را برای توسعه اشتغال در استان بسیار مهم خواند و افزود: در بسیاری از بخش ها شاهد تولید مازاد هستیم که برای آن نیازمند ایجاد تقاضا بویژه از طریق صادرات است.
مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: مقابله جدی با قاچاق کالاهایی که مشابه تولید داخلی دارند بویژه در حوزه پوشاک و ظروف چینی، لوازم خانگی و مواد شیمیایی که در استان تولید می شود ضروری است.

** ۷۹ برنامه و اقدام مشخص برای رونق و توسعه اقتصاد خراسان رضوی
رسولیان در ادامه با بیان اینکه ۷۹ عنوان برنامه، فعالیت و اقدام مشخص برای اقتصاد استان در این حوزه تدوین شده، گفت: این مهم با هماهنگی بین دستگاه های اقتصادی به منظور رونق تولید و توسعه روابط خارجی، بهبود حمل و نقل، صادرات، توسعه مناطق ویژه اقتصادی، رفاه مرزنشینان و توسعه بخش کشاورزی تدوین شده است.
وی با بیان اینکه امیدواریم تا انتهای سال جاری به رونق تولید، اقتصاد و اشتغال مورد نظر دست یابیم، اظهار کرد: نتیجه این برنامه ریزی رسیدن به برنامه عملیاتی دستگاه های اقتصادی استان خواهد بود تا اشتغال مورد نظر را تامین کند و بر این مبنا بر عملکرد دستگاه ها و بخش های مربوطه در عین انجام هماهنگی ها نظارت کاملی انجام خواهد شد.


خبر ۳ خرداد ۹۶ – ۲۱ هزار شغل جدید در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

خبرگزاری ایسنا: سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته در جهت افزایش نرخ اشتغال در استان در سال جاری حدود ۲۱ هزار شغل جدید ایجاد خواهد شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، شکوه میرشاهی اظهار کرد: با توجه به هدف‌گذاری صورت گرفته در جهت افزایش نرخ اشتغال در استان در سال جاری که حدود ۲۱ هزار شغل جدید را در برمی‌گیرد دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری به عنوان متولی و دستگاه ناظر در این زمینه توجه ویژه‌ای به اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی داشته است.
وی افزود: در همین راستا با همکاری جهاد دانشگاهی استان طرحی با عنوان نقشه راه توسعه اشتغال پایدار دانش‌آموختگان دانشگاهی تهیه شده است که در جهت اجرایی کردن این طرح جلساتی به طور منظم با دستگاه‌های متولی برگزار خواهد شد.
سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: در مورخ ۲۶ اردیبهشت ماه امسال اولین جلسه‌ در این زمینه با حضور نمایندگانی از جهاد دانشگاهی استان، دانشگاه فردوسی، بنیاد نخبگان و پارک علم و فناوری تشکیل شده و مصوبات خوبی در زمینه ساماندهی اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اتخاذ شد.
میرشاهی تصریح کرد: ایجاد مرکز رشد علوم انسانی به همت دانشگاه فردوسی جهت اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه و تشکیل کمیته تخصصی اشتغال در رشته فناوری اطلاعات ذیل کارگروه اشتغال استان در حوزه رشته‌های فنی و مهندسی از اقدامات انجام شده در این راستاست.
وی خاطرنشان کرد: دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری آمادگی استفاده از نظریات و پیشنهادات تمام دانش‌آموختگان، کارآفرینان، اساتید و فعالین حوزه کسب و کارهای نوین در جهت سرعت بخشی و عملیاتی کردن برنامه‌های خود در خصوص اشتغال فارغ‌التحصیلان را دارد.


خبر ۷ اریبهشت ۹۶ – ایجاد ۶۶ هزار شغل مستقیم در خراسان رضوی

خبرگزاری ایرنا : استاندار خراسان رضوی گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، ۶۶ هزار اشتغال مستقیم در حوزه های صنعت، معدن ، گردشگری، زیر ساخت های مرتبط با کشاورزی و طرح تکاپو( توسعه کسب وکار) در یک سال و نیم آینده در این استان ایجاد می شود.
علیرضا رشیدیان چهارشنبه شب در نشست شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی استان افزود: تا نیمه اول سال ۹۷دربخش صنعت و معدن ۱۵ پروژه با اعتبار ۱۰۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری می رسد .
وی با بیان اینکه از محل این طرح ها هشت هزار و ۴۸۹ اشتغال مستقیم ایجادمی شود، عنوان کرد : همچنین ۲۹۱ پروژه گردشگری و زیر ساخت های مرتبط با آن هم که هم اکنون دست انجام است در این مدت به بهره برداری می رسد.
وی با بین اینکه حجم سرمایه گذاری در پروژه های گردشگری ۵۸ هزار میلیارد ریال است ، گفت : با بهره برداری آنها بالغ بر هفت هزار اشتغال مستقیم ایجاد خواهد شد.
وی بهره برداری از ۱۱ پروژه کشاورزی با رقم اعتباری ۹ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال مستقیم پنج هزار و ۶۵۰ نفر را از دیگر ظرفیت ها برای ایجا د اشتغال در استان عنوان کرد که تا تا نیمه اول سال ۹۷ همه آنها به سرانجام می رسد.
استاندار با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان اقتصادی مقاومت ، اشتغال و تولید افزود :به دلیل اهمیت این نامگذاری ، در همان روزهای نخستین شروع سال نشست اقتصاد مقاومتی باحضور معاون اول رئیس جمهوری در استان برگزار شد.
وی اضافه کرد: پارسال هم ۵۱ جلسه اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد که ۱۱ مورد آن با حضور مقامات کشوری بوده است.
وی اظهار کرد : ۲۳ تفاهم نامه با شرکت های حوزه فناوری اطلاعات در ۱۲ فروردین ماه امسال به منظور توسعه اشتغال و سرمایه گذاری در حوزه آی تی و آی سی تی ( فناوری اطلاعات و ارتباطات)و در قالب طرح تکاپو با حضور وزرای تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و نیز ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا شد.
وی گفت : این تفاهمنامه ها منجر به سرمایه گذاری سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی و قابلیت اشتغالزایی نزدیک به چهار هزار نفر در استان می شود که خود بخشی از اقدامات در راستای بهبود فضای کسب و کار و اشتغال در خراسان رضوی می باشد.
رشیدیان گفت : دولت برای بهبود فضای کسب و کار در چهار سال گذشته، هشت گام اساسی از جمله تشکیل هیات مقررات زدایی و پیگیری رسیدگی به شکایات متقاضیان صدور مجوزهای کسب و کار، ایجاد سامانه اطلاع‌رسانی مجوزها، تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، ایجاد مرکز ملی پایش محیط کسب و کار برداشته است.
وی، ایجاد سامانه دریافت شکایات، ایجاد سامانه نقشه ملی استعلامات مجوزهای کشورو نیز فعال سازی بانک اطلاعات مجوزهای کشورو بانک قوانین و مقررات کسب و کار را از دیگر گام های دولت در این راستا ذکر کرد.
استاندار با تاکید بر اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی و نیز ایجاد مشاغل با فناوری بالا در حوزه های مختلف صنعت ، گفت: مقرر شده جهاد دانشگاهی استان یک بسته اشتغال پایدار با شناسایی توانایی های این دانش آموختگان دانشگاهی و ظرفیت ها و استعدادهای آنان و زمینه های اشتغال تهیه کند.


خبر ۱۴ فروردین ۹۶ – پیش‌بینی ایجاد ۸۰۰۰ شغل در خراسان رضوی

خبرگزاری ایسنا : وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به ساختارهای نهادی استان تصریح کرد: قرار است ۳۲۰ میلیارد تومان در استان در قالب ۲۴ پروژه در سرمایه گذاری شود که نتیجه آن ایجاد ۸۰۰۰ شغل مستقیم در حوزه های آی تی و آی سی تی خواهد بود.
به گزارش ایسنا، محمود واعظی صبح امروز در نشستی با استاندار خراسان رضوی در استانداری در خصوص صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات اظهار کرد: زیرساخت ها و دسترسی ها آماده است. در سه سال گذشته حجم شبکه انتقال کشور ۹۵۰ گیگا بایت بوده که امروز به ۱۰ هزار گیگا بایت رسیده است. این رقم حاکی از رشدی بیش از ۱۰ برابر است. در همین مدت حجم پهنای باند کشور ۶۲۴ گیگا بایت بوده که امروز تا ۶۸۰۰ گیگا بایت افزایش داشته و تا اواسط اردیبهشت به بیش از ۱۰ هزار گیگا بایت می رسد.
وی ادامه داد: امروز ۸۰۰ شهر کشور به اپراتور نسل سوم تلفن همراه مجهزند که تا پایان دولت همه شهرهای کشور دارای اپراتور نسل سوم می شوند. امروز ۴۰۰ شهر نیز به اپراتور نسل چهارم مجهز هستند که این تعداد تا پایان کار دولت به ۷۵۰ شهر خواهد رسید. همچنین امروز حدود ۲۶ هزار روستا اینترنت دارند و تا انتهای کار دولت قرار است ۹۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت مجهز شوند.
واعظی بیان کرد: در همین مدت حدود ۱۵ هزار کیلومتر فیبر نوری بین شهرها کشیده شده است. امروز به ادعای همه استفاده از محتوا و ترافیک داخلی تحول عظیمی در کشور به وجود آورده است. ما اراده ای داشتیم که آنچه بخش خصوصی انجام می دهد را انجام ندهیم و در عوض از بخش خصوصی حمایت کنیم. این امر در کشور کار سختی است ولی در حال نهادینه شدن است. امروز زیرساخت های کشور برای یک کار بزرگ آماده است.
سرمایه گذاری ۴۹۷ میلیارد تومانی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان تا پایان دولت
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: در استان خراسان رضوی ۸۲۵ میلیارد تومان دولت و بخش خصوصی سرمایه گذاری داشته اند. قرار این است ۴۹۷ میلیارد تومان دیگر نیز تا پایان این دولت در استان در این حوزه سرمایه گذاری شود. این می‌تواند تحول بزرگی در استان به وجود آورد. البته ۳۰ میلیارد تومان از این بودجه ۸۲۵ میلیارد تومانی برای مشهد ۲۰۱۷ هزینه شد.
وی با بیان اینکه بستر فعالیت آماده بوده و این استان نیز از غنای خوبی برخوردار است، عنوان کرد: ما نباید اجازه دهیم نیروهای فارغ التحصیل کشور که ۱۶ درصد آن ها در حوزه آی سی تی تحصیل کرده اند، با این بستر و فضایی که به وجود آمده، بیکار باشند. این اقدام شدنی است و حتما می توان آن را انجام داد.
واعظی گفت: امروز بازار جهانی آی سی تی ۳۰۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد. جمعیت کشور ما یک صدم جمعیت جهان است که بر این اساس باید سهم ما از این درآمد ۳۰ میلیارد دلار یا ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باشد. در ابتدای دولت این بازار بین ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد داشت که امروز حجم این بازار ۳ برابر شده و حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان درآمد دارد. هدفگذاری ما برای انتهای برنامه ششم ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: آی سی تی می تواند یک تحول بزرگ در خدمات ایجاد کند. کشاورزی ما بیشتر از این نمی تواند تولید اشتغال کند. باید تلاش کنیم در این حوزه همین اشتغال را حفظ کنیم. صنعت ما هم نیازمند منابع عظیمی برای ایجاد شغل است ولی حجم بیکاری در کشور باید درمان شود. ما ناچاریم که نگاه ویژه ای به حوزه خدمات داشته باشیم.
واعظی با بیان این‌که زمانی در ایجاد اشتغال در بخش خدمات موفق هستیم که ابزار آی سی تی را به بخش خدمات ببریم اضافه کرد: خوشبختانه امروز شرکت ها خواهان تسهیل قوانین و مقررات هستند چون در این حوزه به اندازه کافی پول و ثروت وجود دارد. تحولات بزرگی در دنیا رخ داده است. در گذشته تنها منابع مالی تولید ثروت می کرد ولی امروز فکر تولید ثروت می کند. ما باید به این تحول سرعت دهیم و به استقبال آن برویم. ما نیازمند این هستیم که نگاه ویژه ای به بازار خارج از ایران داشته باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه امروز حدود ۱۳۰ هزار اپلیکیشن بومی در کشور تولید شده و در حال استفاده است، گفت: به عنوان نمونه ۹۶ درصد اپلیکیشن های کافه بازار ایرانی و بومی است. اگر به بازار صادرات توجه نکنیم، این نیروی انباشته کشور نمی تواند رشد کند. ما نیازمند رقابت بین المللی هستیم.
واعظی با اشاره به ساختارهای نهادی استان تصریح کرد: کمتر استانی وجود دارد که این مجموعه ها را در کنار هم دارد. مراکز مختلف فناوری ارتباطات ما در این استان فعال است. امروز وقتی در مورد کسب و کار صحبت می شود، همه ساختارهای نهادی آن در استان آماده است. ۳۲۰ میلیارد تومان قرار است در قالب ۲۴ پروژه در این استان ایجاد شود که نتیجه آن ایجاد ۸۰۰۰ شغل مستقیم است.
وی تاکید کرد: به نظر من این ۸۰۰۰ شغل باید به عنوان حداقل در نظر گرفته شود. ضمن اینکه فعالیت های حوزه آی سی تی به این ۲۲ شرکت محدود نمی شود. امیدواریم در این روز مبارک و در این شهر مقدس این اقدامات برکات خوبی برای مردم این استان داشته باشد و پشتوانه ای برای اشتغال در کشور باشد.


خبر ۷ مهر ۹۵ – ایجاد اشتغال برای ۱۷ هزار نفر در مشهد

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان رضوی با بیان اینکه بیشترین جواز های صادره در شهرستانهای مشهد, چناران, سبزوار, نیشابور, تربت حیدریه و … صادر شده است گفت : در صورت بهره برداری از این طرح ها, امکان ۷۹۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۷هزار نفر فراهم خواهد شد .
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛راضیه علیرضایی گفت : در شش ماهه اول سال جاری ، با اعطای ۷۱۰ مجوز تاسیس صنعتی و طرح توسعه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی موافقت شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد با رشد ۱۵درصدی روبرو بوده است .
وی با بیان اینکه بیشترین جواز های صادره در شهرستانهای مشهد, چناران, سبزوار, نیشابور, تربت حیدریه و … صادر گردیده افزود : در صورت بهره برداری از این طرح ها, امکان ۷۹۴۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۷هزار نفر فراهم خواهد شد .
وی خاطرنشان کرد : گروه صنعت جوازهای صادره را شامل : محصولات غذایی و آشامیدنی, خدمات فنی و مهندسی, ساخت مواد و محصولات شیمیایی, محصولات فلزی فابریکی, ساخت ماشین آلات و تجهیزات, محصولات از لاستیک و پلاستیک و محصولات کانی غیرفلزی می باشد.


خبر ۲ شهریور ۹۵ – نیاز به حداقل ۲۷۰۰ استخدام جدید در خراسان رضوی

خبرگزاری تسنیم: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه خراسان‌رضوی گفت: ۱۲۶ هزار کارمند در بخش دولتی خراسان رضوی اشتغال دارند.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس کوکب موسوی ظهر امروز در نشست خبری سازمان برنامه و بودجه خراسان‌رضوی اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اداری استان از ۲ جهت شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی ارزیابی می‌شود. متوسط ارزیابی عملکرد دستگاه‌های خراسان‌رضوی در سال گذشته ۱۶۳۸ امتیاز از ۲۰۰۰ بوده که رویکرد نظارت ارزیابی از حالت کنترلی به حالت ارشاد و راهنمایی تغییر کرده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه خراسان‌رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در منابع انسانی در خراسان‌رضوی بیان کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از آمار و اطلاعات و ساختار دستگاه‌های اجرایی در حال تکمیل است و تاکنون ۴۷ دستگاه به درخواست‌ها پاسخ داده و مشخص شده که  ۱۲۶ هزار کارکن در دستگاه‌های اجرایی دولتی فعالیت دارند که ۷۷ درصد رسمی پیمانی، ۶۴  درصد لیسانس و بالاتر و ۵۱ درصد آنها مرد هستند، در رصدهای انجام گرفته مشخص شد که حدود ۳۹ درصد پست‌ها بلاتصدی بوده و مابقی متصدی دارد.
موسوی ادامه داد: سال گذشته ۷۱۲ مجوز استخدامی برای خراسان‌رضوی گرفته شد که ۷۰۲ مورد مشمولین سهمیه ۲۵ درصد ایثارگران بوده و در ۲ دستگاه بودجه ملی و ۱۵ دستگاه بودجه استانی مشغول بوده که مراحل استخدام آنها بین ۶۰ تا ۷۰ نهایی شده است.
وی با اشاره به فاصله بین تعداد پست‌ها و نیروهای انسانی دولتی موجود در استان، بیان کرد: این فاصله ناشی از تعداد افرادی است که در قراردادهایی به جز رسمی و پیمانی مشغول فعالیت در ادارات دولتی هستند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان برنامه و بودجه خراسان‌رضوی با بیان اینکه فرمت قرارداد کار معین در دست بررسی است، تصریح کرد: بنا بر اصلاح فرمت این قراردادها علاوه بر این متناسب سازی و ساماندهی نیروهای اداری در دستور کار قرار دارد.
موسوی با اشاره به نبود مجوز برای استخدام در ۳ سال گذشته در خراسان‌رضوی بیان کرد: بنا به قانون هر دستگاهی می‌تواند یک سوم از خروجی‌ها را استخدام کرده که این تناسب در سال‌های گذشته رعایت نشده و به همین علت پیگیر استخدام جدید در استان هستیم. برای رفع‌کردن این فاصله درخواست حداقل ۲۷۰۰ و حداکثر ۵۰۰۰ استخدام جدید داریم و امیدواریم که بتوانیم مجوزهای مربوط به آن را اخذ کنیم.


 

خبر ۱۹ مرداد ۹۵ – ۲۷ هزار فرصت شغلی جدید در مشهد ایجاد شد

باشگاه خبرنگاران جوان : استاندار خراسان رضوی گفت: به دلیل برخی قوانین دست و پا گیر؛ نتوانسته ایم به جایگاه واقعی در جذب سرمایه گذاری خارجی دست یابیم.
قوانین دست و پا گیرمانعی برای جذب سرمایه گذاری خارجیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد،افزود: علی رغم وجود مزیت های منحصر، دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه، قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی و بهره گیری از شرکت های دانش بنیان استان، به دلیل برخی قوانین دست و پا گیر؛ نتوانسته ایم به جایگاه واقعی در جذب سرمایه گذاری خارجی دست یابیم.
وی اظهار کرد: با رفع این قوانین، شاهد رونق هر چه بیشتر اقتصاد و توسعه ی صادرات غیر نفتی باشیم و بتوانیم در راستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های دولت تدبیر و امید حرکت کنیم.
رشیدیان مهمترین مطالبه از اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی را رفع قوانین مغایر با سیاست های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد.
وی گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی، ۱۰۷ مورد قوانین مخل تولید و ۷۶ اختیار قابل واگذاری به استان ها شناسایی شده که برای تصمیم نهایی به مرکز ارسال شده است.
استاندار خراسان رضوی با تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی استان در حوزه ی اقتصاد مقاومتی، افزود: سال گذشته علی رغم افزایش متقاضیان کار و مشکلات واحدهای تولیدی، ۲۷ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شد.
رشیدیان از افزایش نرخ مشارکت اقتصادی از ۳۸ درصد به ۴۱.۳ درصد در سال گذشته خبرو ادامه داد: جوانان آماده به کار در استان رو به افزایش است که این نشان می دهد مشکلی از نظر نیروی کار نداریم بلکه در مدیریت، نیروی کارآفرین و هماهنگی میان ظرفیت های مالی مشکلاتی وجود دارد.
وی گفت: از ابتدای سال تاکنون جلسات ستاد تسهیل به صورت منظم در استان برگزار شده و روند اجرای مصوبات آن به صورت جدی رصد می شود.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که بانک های استان آمادگی برای پرداخت شش هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی را دارند؛ تصریح کرد: بخش خصوصی به دلیل برخی موانع نمی توانند از این منابع استفاده کنند که باید چاره اندیشی شود.
رشیدیان خاطر نشان کرد: از محل تسهیلات اختصاص یافته برای رونق تولید در استان، تاکنون با تایید کارگرو های تخصصی عارضه یابی، مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان تسهیلات مصوب و در حال پرداخت است


 

خبر ۱۰ مرداد ۹۵ – خراسان رضوی نیازمند ایجاد سالانه ۱۰۵ هزار اشتغال جدید

باشگاه خبرنگاران جوان: برای رسیدن به نرخ بیکاری پنج درصدی نیازمند ایجاد سالانه ۱۰۵ هزار اشتغال جدید هستیم.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،استاندار خراسان رضوی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد گفت: خراسان رضوی در حوزه های گردشگری، صنعت، معدن، کشاورزی، دامپروری و وجود شاهراه های ترانزیتی ظرفیت های منحصربه فردی دارد
علی رضا رشیدیان افزود: در صورت واگذاری اختیارات بیشتر به استان زمینه برای حل مشکلات موجود و رسیدن به رشد اقتصادی فراهم می شود.
وی ورود سالانه بیش از ۲۷ میلیون نفر زائر و مسافر داخلی و خارجی را از جمله مزیت های شهر مقدس مشهد دانست که با برنامه ریزی های اصولی می توان سه هزار میلیارد تومان بازار سوغات را برای اهداف توسعه ای و ایجاد اشتغال پایدار مورد استفاده قرار داد.
رشیدیان تصریح کرد: سال گذشته ۲۷ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شد که برای رسیدن به نرخ بیکاری پنج درصدی نیازمند ایجاد سالانه ۱۰۵ هزار اشتغال جدید هستیم.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به وجود حجم قابل توجه سرمایه های خرد در استان، خاطرنشان کرد: با تدوین چارچوب های قانونی حمایت از تولید و سرمایه گذاری می توان از این امکان بهره لازم را برد.
لزوم بازنگری در برخی از قوانین با هدف حمایت از تولیدکنندگان و تلاش برای رفع مشکلات موجود از طریق افزایش تعاملات بخش خصوصی و دانشگاه ها با دولت از دیگر نکات مورد تاکید استاندار در این جلسه بود.

 


 

خبر ۲۱ تیر ۹۵ – خراسان رضوی به ۱۰۵۰۰۰ شغل احتیاج دارد

استاندار خراسان رضوی گفت: در سال گذشته با کمک تمام دستگاه‌ها ۲۷ هزار شغل به شغل‌های ثبت شده استان اضافه شد اما هنوز کمبود شغل داریم.
منطقه خراسان، علیرضا رشیدیان شب گذشته ۲۰ تیرماه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان که در ساختمان شهدای استانداری برگزار شد، با بیان اینکه تمام اقدامات باید براساس اقتصاد مقاومتی باشد، عنوان کرد: براساس امکانات، اعتبارات، نیرو و اولویت بندی انجام شده و از همه مهم‌تر شرایط اقلیمی استان اهداف کلی تعیین و اشتغال، تولید و کسب ثروت عوامل موثر در تقدم و تاخر طرح‌های پیشنهادی سازمان‌ها در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینکه باید به دنبال جذب اعتبارات از دستگاه‌های ملی باشیم، تصریح کرد: همه ساله مقداری از بودجه کشور در وزارت‌خانه‌ها باقی می‌ماند که با پیگیری درست و به موقع باید سهم مناسب‌تری برای پروژه‌های استانی کسب کنیم.
رشیدیان جذب سرمایه‌گزار داخلی و خارجی را برای اجرای پروژه‌ها ضروری دانست و خاطرنشان کرد: برای کسب تسهیلات نیز باید از تغییرات ایجاد شده در سیستم بانکی نهایت استفاده را کرد و نحوه ساماندهی و تجهیز نیز به همراه طرح‌ها پیوست شود.
وی با بیان اینکه استان به ۱۰۵ هزار شغل احتیاج دارد، گفت: در سال گذشته با کمک تمام دستگاه‌ها ۲۷ هزار شغل به شغل‌های ثبت شده استان اضافه شد امانرخ بیکاری از ۱۰.۷ درصد به ۱۳.۴ درصد افزایش یافت که دلیل آن هماهنگ نبودن تعداد متقاضیان کار با میزان شغل‌های موجود بود.
استاندار خراسان رضوی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۵ باید نرخ بیکاری به پنج درصد برسد، عنوان کرد: اشکال اساسی موجود در شرایط فعلی ایجاد اشتغال موثر است که براساس مطالعات آمایش سرزمینی و مزیت‌هایی که توان خلق آن در استان وجود دارد ضرورت تشکیل کانون‌های کارآفرینی مطرح می‌شود که در آن هر سه بخش دولتی، خصوصی و دانشگاهی باید با هم همکاری کنند.
وی دو شهرستان نیشابور و گناباد را در دستور کار اولیه استان قرار داد و تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های کارشناسی و ایجاد اشتغال در جهت مناسب استفاده کنیم تا اهمیت آن در استفاده از ایده‌ها، تخصص‌ها و حمایت از کارآفرینی نمایان شود.
رشیدیان با اشاره به اینکه در مجموع ۲۰ جلسه ستاد اقتصاد مقاوتی در استان تشکیل شده است، اظهار کرد: در این مدت ستاد در خصوص تامین طرح‌های مالی تولید، زیرساخت سازی فولاد، صادرات طلا، کاهش مدت زمان صادرات و… اقدامات مفیدی انجام داده است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث واحدهای صنعتی استان کارهای خوبی انجام شده که از حدود ۵۷ هزار واحد صنعتی، ۳۶۷ واحد متوسط و ۲۸۵ واحد بزرگ دارای مشکل بوده و ۱۳۹ واحدی که تحت تملک بانک بودند با همکاری دو بانک ملی و سپه آمادگی بازگردانده شدن به صاحبانان اصلی خود را پیدا کردند.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تنها ۵۷ واحد از ۱۳۹ واحد فعال نیست، گفت: واحدهای کوچک و متوسط درحال ساخت که بیش از هفت هزار مورد بوده و ۸۶۶ مورد آن در داخل شهرک‌های صنعتی قرار دارد حدود ۲۶۶ موردآن پیشرفت بالای ۶۰ درصد داشته‌اند.
وی در خصوص بحث عارضه‌یابی در صنایع نیز اظهار کرد: با وجود کارشناس‌های زبده و بررسی‌های انجام شده در بخش‌های مدیریتی، بازرگانی، تکنولوژی، منابع، مواد اولیه و تسهیلات تشکیل کمیته عارضه‌یابی ضروری است.
رشیدیان در ادامه تصریح کرد: برقی شدن قطار مشهد-تهران حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ریالی و ۱۰۰ میلیون یورو تسهیلات ارزی، نیروگاه راشد تربت حیدریه ۱۱ میلیارد تومان و نیروگاه ۵۰ مگاواتی توده نشتیفان با ۹۰ میلیون دلار سرمایه که حدود ۹۰ درصد آن را بانک‌ها تقبل کرده‌اند در دست اقدام هستند.
وی با اشاره به اینکه پنج پروژه اقتصادی تولیدی استان با محوریت بخش خصوصی با ۳۷۷ میلیون دلار تصویب شده است، عنوان کرد: در سال گذشته حدود ۴۱۰ میلیون دلار و در سه ماهه سال جاری نیز ۵۴ میلیون دلار سرمایه جذب شده که برای کل پروژه‌های کوچک و متوسط استان است.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه ۱۲۸۰ واحد به صورت کلی از این بودجه استفاده می‌کنند، گفت:از این تعداد ۵۹۰ واحد صنعتی، ۶۹۰ واحد جهاد کشاورزی بوده که سهم صنعت برای ۳۰۷ واحد ۵۹۶ میلیارد تومان بوده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ تسهیلات سود بانکی به ۱۸ درصد رسیده است، بیان کرد: امیدواریم بانک‌ها سریع‌تر پرداخت‌های خود را اجرایی کرده تا سهم ۱۶ هزار میلیاردی استان جذب شود و با توجه به اینکه این میزان سهم حداقلی استان است با اجرای درست طرح‌ها بودجه‌های بیشتری به سمت استان سرازیر می‌شود.
رشیدیان ملاک هر دستورالعملی را اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امیدواریم با همکاری بخش خصوصی و مراکز دانش بنیان مزیت‌های استان تبدیل به فرصت شغلی شود.
با کاهش زنجیره‌سازی تعداد طلبکاران موسسه میزان به شش هزار نفر می‌رسد
وی در خصوص موسسه میزان نیز گفت: ۵۱ سند با پیگیری‌های انجام شده توسط بانک صادارت آزاد و ۱۴۰ میلیارد تومان فراهم شد و بانک مرکزی نیز با کاهش زنجیره‌سازی از ۳۰ به ۲۰ درصد ۱۱۰ میلیارد تومان آزاد خواهد کرد که از ۴۱ هزار نفر سرمایه‌گزار ۳۵ هزار نفر خارج شده و شش هزار نفر باقی مانده نیز عمده مطالباتشان به پدیده برمی‌گردد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه عوض شدن مدیر بانک صادرات باعث کند شدن کارها شده است، عنوان کرد: در بحث پدیده نیز میزان قیمت سهام مشخص شد اما تمام تلاش هیئت مدیره پدیده این است که در فرابورس اتاقی ایجاد کنند تا سهام‌داران از بن بست خارج شوند.

 

 


 

خبر ۲۲ خرداد ۹۵ – اعلام نتایج نهایی پذیرفته شدگان مشاغل آتش نشان راننده و کاردان آتش نشان شهرداری های استان

بنابر اعلام جناب آقای مهندس علوی مقدم، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان رضوی، نتایج نهایی پذیرفته شدگان مشاغل آتش نشان راننده و کاردان آتش نشان شهرداری های استان که در مرحله علمی و عملی حائز بالاترین نمره شده اند پس از بررسی، و تایید نهایی در کمیته اجرایی آزمون، به شرح فایل پیوست ذیل می باشد.
توجه:  پذیرفته شدگان اصلی از ابتدای هفته آینده به مدت دو روز جهت تشکیل پرونده گزینشی به هسته گزینش استانداری واقع در مشهد، استانداری خراسان رضوی، دفتر هسته گزینش مراجعه نمایند. مدارک مورد نیاز: ۶ قطعه عکس پرسنلی، کپی تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی و کارت پایان خدمت و یا معافیت، مدرک تحصیلی، گواهی ایثارگری، گواهینامه پایه یک یا دو، بسیج و …

برای مشاهده نتایج نهایی اینجا کلیک نمایید


برنامه زمانبندی مصاحبه

برنامه زمانبندی انجام مصاحبه گروه های اول و دوم از پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی شهرداریهای استان

برنامه زمانبندی انجام مصاحبه گروه های اول و دوم از پذیرفته شدگان سه برابر ظرفیت آزمون استخدام پیمانی شهرداری های استان به شرح ذیل خواهد بود.

برای مشاهده برنامه زمانبندی اینجا کلیک نمایید


آگهی استخدام

استانداری خراسان رضوی برای تأمین نیروی انسانی مورد نیازاستانداری و دستگاههای اجرایی استان براساس قوانین و مقررات مربوط و دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای بکارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی و از محل مجوز استخدامی شماره ۴۵۵۰/۱۱۰/دم مورخ ۲۱/۱۲/۱۳۹۰ معاونت محترم توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور تعداد ۸۲۲ نفر از افراد واجد شرایط را از طریق برگزاری آزمون توانمندیهای عمومی، تخصصی، مصاحبه و گزینش بصورت پیمانی به شرح ذیل استخدام می‌نماید

شرایط عمومی استخدام :

۱ـ داشتن تابعیت ایران

۲ـ انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان

۳ـ عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر

۴ـ نداشتن سابقه محکومیت جزائی مؤثر

۵ـ دارا بودن مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا مدرک همتراز (برای مشاغلی که مدرک همتراز در شرایط احراز آنها پیش‌بینی شده است) بجز موارد استثنا شده در متن آگهی

۶ـ داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام می‌شوند.

۷ـ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

 سوالات آزمون استخدامی استانداری ها

شرایط اختصاصی استخدام:

۱- داشتن حداقل سن بیست سال و حداکثر ۴۰ سال تمام برای دارندگان مدارک فوق لیسانس و پایین تر و ۴۵ سال تمام برای دکتریوبالاترتا آخرین روز مهلت ارسال مدارک

تبصره : موارد ذیل به شرط ارائه تأییدیه‌های معتبر به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد :

الف) داوطلبانی که در جبهه های نبرد حق علیه باطل (از تاریخ ۳۱/۶/۱۳۵۹ لغایت ۲۹/۵/۱۳۶۷) به طور داوطلبانه خدمت نموده‌اند، به میزان مدت حضور در جبهه و همچنین مدت زمان بستریشدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان در اثر مجروحیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل

ب) افراد خانواده معظم شهدا، آزادگان، مفقودالاثرها، جانبازان، از کارافتاده کلی که قادر به کار نمی‌باشند شامل : همسر، فرزندان، پدر، مادر، خواهر و برادر تا میزان ۵ سال

ج) فرزندان شهداء، فرزندان جانبازان (۲۵ درصد و بالاتر) و فرزندان آزادگانی که حداقل یک سال سابقه اسارت دارند، از شرط حداکثر سن معاف می‌باشند.

د) داوطلبانی که به صورت غیررسمی و تمام وقت در دستگاههای دولتی از تاریخ ۲۲/۱۱/۱۳۵۷ به خدمت اشتغال داشته‌اند به میزان مدت خدمت غیررسمی آنها

۲- داشتن حداقل معدل ۱۲

مدارک مورد نیاز :

ـ‌ تکمیل برگ درخواست شغل

ـ تصویر آخرین مدرک تحصیلی

ـ تصویر کارت ملی

ـ تصویر صفحه اول شناسنامه (در صورت داشتن توضیحات، تصویر صفحه آخر)

ـ تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی و یا معافیت دائم (ویژه برادران)، تاریخ پایان خدمت یا معافیت باید قبل از تاریخ آخرین مهلت ارسال مدارک باشد.

ـ رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ ۰۰۰/۹۰ ریال به حساب جاری ۹۸۰ خزانه نزد بانک مرکزی جمهوی اسلامی ایران قابل پرداخت در کلیه شعب بانک ملی ایران به عنوان حق شرکت در آزمونهای تخصصی و علمی ، داوطلبان استخدام (ایثارگران ۵۰ درصد مبلغ مذکور را می‌پردازند و فرزندان شاهد از پرداخت مبلغ مذکور معاف می‌باشند)

ـ دو قطعه عکس ۴*۳ جدید، تمام رخ، پشت نویسی شده (یک قطعه عکس روی برگ ثبت نام بارگزاری شود)

ـ مدارک دال بر بومی بودن

ـ تصویر گواهی نامه معتبر درخصوص زبان انگلیسی عمومی و مهارت های عمومی فن آوری اطلاعات

 سوالات آزمون استخدامی استانداری ها

نحوه ارسال مدارک و مهلت ثبت نام :

داوطلبان قبول شده در مرحله اول امتحان استخدامی موظف هستند مدارک مورد نیاز را ظرف مدت ۵ روز کاری پس ازاعلام نتایج اولیه از سوی استانداری به همراه اصل مدارک به کارگزینی دستگاه اجرایی مورد تقاضا حضورا ارائهو رسید دریافت نمایند.دستگاههای اجرایی موظف هستند کلیه تصاویرمدارک را با اصل آنها مطابقت داده و برابربا اصل نمایند.

به مدارک ناقص و یا مدارکی که پس از مهلت مقررتحویل شود ترتیب اثر داده نخواهد شد و مدارک ارسالی و وجوه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود.

مهلت ثبت نام در سامانه ثبت نام اعلام شده است

زمان برگزاری آزمون و محل توزیع کارت :

چگونگی دریافت کارت ورود به جلسه آزمون و همچنین زمان و محل برگزاری آزمون متعاقبا ” به آگاهی داوطلبان خواهد رسید.

مواد آزمون عبارتند از:

الف) آزمون توانمندیهای عمومی شامل:

۱- معارف اسلامی ( ضریب ۳ ) ، ۲- زبان و ادبیات فارسی و اداری ( ضریب ۲ ) ، ۳- اطلاعات سیاسی و اجتماعی و مبانی قانونی ( ضریب ۲ ) که به تعداد (۹۰) سئوال چهار گزینه ای طراحی ( بدون اعمال نمره منفی ) خواهد بود.

تبصره: اقلیت های دینی از پاسخگوئی به سئوالات معارف اسلامی معاف می باشند و امتیاز آن در سایر موارد آزمون توزیع می شود.

ب) آزمون تخصصی شامل سئوالات مرتبط با رشته شغلی مورد درخواست داوطلب می باشد.

ج) داشتن گواهی نامه معتبر درخصوص زبان انگلیسی عمومی در سطح متوسط ( Intermediate ) و مهارت های عمومی فن آوری اطلاعات از مراکز معتبر تعیین صلاحیت شده ( برابر بند ۶ تذکرات )

 سوالات آزمون استخدامی استانداری ها

تذکرات:

ü ۱۰۰درصد سهمیه استخدامی به دوطلبان بومی استان خراسان رضوی تعلق دارد

۱- تعریف بومی :

بومی شامل افرادی می شود که حداقل دارای یکی از ویژگی های زیر باشند:

الف) محل تولد داوطلب با استان مورد تقاضا برای استخدام یکی باشد.

ب) حداقل پنج سال از سنوات تحصیلی داوطلب ( ابتدایی ، راهنمایی یا دبیرستان ) به صورت پیوسته در استان مورد تقاضا در استان طی شده باشد.

ج) همسر و فرزندان پرسنل نیروهای مسلح که استان محل تولد همسر یا پدر ( شاغلین نیروهای مسلح ) در استان مورد تقاضای شغل باشد و یا محل سکونت کنونی آنان ( درخصوص بازنشستگان نیروهای مسلح ) در استان مورد تقاضای شغل باشد.

د) فرزندان و همسران کارکنان رسمی ، پیمانی و نیروهای قراردادی که در اجرای مصوبات ( کارگروه انتقال کارکنان دولت از تهران ) به استان مورد تقاضا برای استخدام منتقل شده اند.

و) آن دسته از افرادی که حداقل سه سال تمام سابقه کار تمام وقت در دستگاههای اجرایی استان مورد تقاضا برای استخدام ، با پرداخت حق بیمه داشته باشد.

تبصره: اولویت انتخاب داوطلبان با بومی شهرستان می باشد و در صورتی که داوطلب بومی شهرستان حد نصاب لازم برای قبولی را کسب نکرده باشد از داوطلبان بومی سایر شهرستانهای استان در صورت شرکت در آزمون مربوط به آن محل انتخاب می گردند.

توجه: داوطلبان موضوع این بند بایستی مدارک لازم را به همراه مدارک مورد نیاز ارسال نمایند.

۲- سهمیه استخدامی ایثارگران (۲۵%)از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و معلولین (۳%) از طریق اداره کل بهزیستی استان جداگانه برابر قانون لحاظ شده است .

۱/۲- همچنین براساس قانون اصلاح بند (و) و ماده (۴۴) قانون برنامه پنجم توسعه ، فقط فرزندان شاهد و جانباز ۲۵ درصد و بالاتر و آزاده بالای یک سال اسارت از شرط جنسیت برای استفاده از سهمیه استخدامی معاف و دستگاههای مشمول این قانون موظفند بدون الزام به رعایت شرایط سنی ، تحصیلی ، معدل و آزمون و با احراز شرایط عمومی گزینش با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و از ابتدا آنان را به صورت رسمی قطعی استخدام نمایند.

مابقی مشمولین این بند که از سوی بنیاد شهید معرفی شده اند در حد باقیمانده سهمیه ۲۵ درصد، در آزمون استخدامی شرکت نموده و در رقابت با سایر افراد واجد شرایط این بند به ترتیب بالاترین نمره انتخاب خواهند شد.

۲/۲- پنج درصد (۵%) سهمیه استخدامی را به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد (۲۵%) و آزادگان زیر یک سال اسارت و خواهران و برادران شهدا اختصاص مییابد. مشمولین این بند براساس آگهی استخدامی در آزمون شرکت نموده و در بین خود به رقابت خواهند پرداخت. انتخاب ایثارگران درحد سهمیه تعیین شده به ترتیب نمره کسب شده از بین ایثارگران واجد شرایط که در زمان مقرر ثبت نام نموده اند انجام خواهد شد.

۳/۲- استخدام مازاد بر ۳۰ درصد سهمیه ایثارگران از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت.

۴/۲- ایثارگرانی که از بنیاد شهید و امور ایثارگران کارت شناسایی دارند و افراد وابسته به آنان در صورت ارائه تصویر ، نیازی به اخذ و ارائه گواهی از بنیاد مذکور ندارند.

۵/۲- در گواهی خانواده جانبازان می بایست جمله ( عضو خانواده جانباز از کار افتاده کلی ، غیر قادر به کار قید گردد ) ، در غیر اینصورت این افراد نمی توانند از مزایای مربوطه بهره مند گردند.

۳- استخدام مازاد بر سهمیه ۳% معلولین عادی برابر شرایط قانونی از طریق رقابت با سایر داوطلبان واجد شرایط صورت خواهد گرفت .

۴- انتخاب داوطلبان استخدام برای انجام مصاحبه تخصصی حداکثر به میزان ۳ برابر ظرفیت مورد نیاز از میان افرادی که حدنصاب نمره آزمون عمومی (۶۰ درصد کل نمره آزمون) را کسب کرده اند ، به ترتیب بالاترین نمرات آزمون تخصصی انجام خواهد شد.

۵- کسب حد نصاب نمره لازم در آزمون توانمندیهای عمومی صرفاً به منزله تأیید صلاحیت عمومی و تصحیح اوراق امتحان بوده و هیچگونه حق استخدامی ایجاد نمی کند و انتخاب داوطلبان براساس نمرات آزمون تخصصی و با رعایت اولویت های مقرر صورت می پذیرد.

۶- افرادی که حدنصاب ۶۰% آزمون (توانمندیهای عمومی) را کسب نموده اند و پس از اعمال نمرات تخصصی به عنوان پذیرفته شده اولیه معرفی شده اند ، باید حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان اعلام نتیجه آزمون، گواهی نامه معتبردرخصوص زبان انگلیسی عمومی و مهارت های عمومی فن آوری اطلاعات را ارائه نمایند. در صورت عدم ارائه مدارک مذکور در مدت تعیین شده افراد ذخیره جایگزین خواهند شد. در مواردی که استخدام و جذب بعد از آزمون اولیه منوط به انجام مصاحبه تخصصی و آزمون عملی باشد پس از ارائه گواهی نامه مذکور و حداکثر ظرف مدت سه ماه از زمان اعلام نتیجه اولیه مصاحبه تخصصی یا آزمون عملی بعمل می آید.

۱/۶- کسانی که فاقد گواهی نامه های مذکور می باشند و یا گواهی نامه آنان از مراکز تعیین صلاحیت شده نمی باشد موظفند در یکی از مراکز تعیین صلاحیت شده که در بخش ( اعتبارسنجی مؤسسات آموزشی ) با عنوان ( مؤسسات تعیین صلاحیت شده ) سایت مرکز آموزشی مدیریت دولتی با آدرس ( WWW.Smtc.ac.ir )قابل مشاهده می باشد ، پس از شرکت در آزمون تعیین سطح ، گواهی نامه مذکور را ارائه نمایند.

۷- کارکنان غیر رسمی(( منظور از خدمت غیر رسمی , خدمت طی شده در دستگاه های دولتی می باشد که فرد با هر عنوان قراردادی با دستگاه قرارداد مستقیم تمام وقت (۴۴ ساعت ) داشته و مراتب اعلامی به تایید دستگاه مربوطه برسد ( ریز بیمه + اصل قرارداد ))) به ازای هر سال سابقه خدمت مربوط ومشابه از (۲) درصد و حداکثر (۲۰) درصد کل امتیاز در هر یک از مراحل آزمون استخدامی به صورت جداگانه برخوردار خواهند شد.

۸- اولویت انتخاب داوطلبان در شرایط یکسان به ترتیب با شاغلین غیر رسمی ( دستگاه ذیربط ) داوطلبان بومی و شاغلین غیر رسمی مناطق محروم و دور افتاده برای همان مناطق خواهد بود.

۹- به مدارک ارسالی توسط دانشجویان و دارندگان مدارک تحصیلی بالاتر و پائین تر از مقاطع تحصیلی اعلام شده در شرایط احراز مشاغل مذکور در آگهی و همچنین مدارک معادل ( به استثنای دارندگان مدارک تحصیلی معادل صادره از دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی کشور که در آزمون جامع سازمان سنجش آموزش کشور شرکت نموده و قبول شده اند و گواهی مبنی بر امکان ادامه تحصیل در مقطع بالاتر با ارزش علمی دارند ) ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۱۰- مدارک تحصیلی فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در صورت پذیرفته شدن در آزمون ( حداکثر ۲ ماه پس از اعلام نتیجه ) بایستی به تأیید سازمان مرکزی دانشگاه مذکور برسد.

۱۱- مسئولیت ناشی از عدم رعایت دقیق ضوابط و شرایط اعلام شده در متن آگهی و یا ارسال مدارک به صورت ناقص برعهده داوطلب خواهد بود و در هر مرحله از مراحل امتحان ، مسابقه و جذب محرز شودداوطلب به اشتباه یا به عمد اطلاعات خلاف واقع داده و یا فاقد شرایط مندرج در آگهی است ، از انجام مراحل بعدی محروم گردیده و در صورت صدور حکم استخدامی ، حکم مزبور لغو و بلااثر می گردد.

۱۲- اسامی پذیرفته شدگان پس از تأیید مراجع ذی صلاح از طریق سامانه کارمند ایران ( پورتال مردم ) به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

۱۳- انتخاب نهایی پذیرفته شدگان درصورت عدم بروز هرگونه مشکل در فرآیند استخدام پس از طی مراحل گزینش میسر می باشدو صرفا” شرکت افراددرآزمون حقی را برای آنان ایجاد نخواهد کرد .

 سوالات آزمون استخدامی استانداری ها

دانلود فایل عناوین شغلی آزمون استخدامی استان خراسان رضوی

لینک ثبت نام

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱۷)

  1. فیلم هندی گفت:

    چه داستانی به خدا
    ممنونم بابت اگهی

  2. مرتضی گفت:

    باسلام. میتونین یک لطفی بکنین بما بفهمانید که با کدام لینک میتونیم دراین آزمون ثبت نام کنیم؟؟؟
    من که فکر میکنم روزی که مهلت ثبت نام به اتمام رسیده باشد صفحه مربوط به ثبت نام باز بشه

  3. سمن گفت:

    سلام
    اگه اشتباه نکنم نزدیک سه سال پیش استانداری خراسان رضوی نفری ۹۰۰۰ تومان گرفت که آزمون استخدامی برگزار کنه اما هیچ خبری نشد از خانواده من چهار نفر شرکت کردیم و هیچ خبری نشدما دهه شصتی ها سوختیم چه در زمانی که درس خوندیم و هزاران نفر پشت کنکوری بودن و چه زمانی که میخواستیم بریم سر کار که دیگه همه چی برای ما تموم شد ما مسوولین متشکریم که هوای جیب هاشون رو دارن و هر دو سه سال یه استخدامی میزنن و آخرش هم هیچی. هیشکی به فکر ما بدبخت بیچاره ها نیس من تو اون دنیا ازشون نمیگذرم که زندگی ام رو تباه کردند.

  4. reza گفت:

    اقا پس کو این استخدامی … لینک ثبت نام که خرابه و عناوین شغلی هم همینطور …. سر کاررریم ؟؟؟؟

  5. کامبیز گفت:

    آیا در سال ۹۴ استانداری نیز استخدام دارد یا نه لطفا” خبر بدهید متشکرم

  6. میثم گفت:

    سلام
    به اطلاع دوستانی که منتظر خبری راجع به استخدام هستن برسونم استانداری محترم!!مدتی است رأسا نسبت به معرفی برخی افراد!به برخی نهادهابخصوص فرمانداری ها اقدام نموده است
    زنده بادتدبیر وامید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. نسل سوخته گفت:

    هیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی

    • nima گفت:

      پس کی این بودجه درست میشههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  8. بیانی گفت:

    با سلام و احترام نزدیک دوساله که واسه ازمون استخدامی استانداری شرکت کردیم ولی هنوز خبری نشده یا الکی دل مردم رو خوش نکنین یا ازمون رو برگزار کنید اگه قرار نیست برگزار بشه چرا پول اضافی واسه ثبت نام میگیرین درس خوندیم به امید اینکه استخدام بشیم لطفا خواهشمندم به طور جدی پیگیری کنیدممنون میشیم

    • حامد گفت:

      سلام
      از بچه هایی که واسه آزمون استانداری خراسان رضوی بهشون زنگ زدن و واسه مصاحبه رفتن شهرداری ابتدای اقبال لاهوری خبری بهشون دادن مبنی بر رد یا قبول شدن در مصاحبه؟؟؟؟؟؟

      • حامد گفت:

        لطفا مدیرجان چاپ کن از بلاتکلیفی در بیایم من واسه خراسان رضوی دعوت به مصاحبه شدم ولی دیگه خبری نشده
        سپاسگذارم

  9. نسل سوخته گفت:

    آقا یکی یکی دارن تمام استانهایی که آزمون برگزار کردن رو مراحلی بعدی استخدام رو انجام میدن خوش به حالشون
    پس تکلیف استاخ خراسان رضوی که ثبت نام کردند و آزمون رو برگزار نکردن چی میشه؟؟؟آیا ازمون میگیرن؟؟؟؟لطفا اگه کسی خبر داره خبر بده

    • reza.gh گفت:

      فعلن که این پیام ها اینجاهمینطور مونده!!
      بروز ک بشن استخدامیا رو اعلام میکنن!
      نه در ادارات دولتی بلکه تو مسگری! نونوایی! اشپزخونه! آهنگری…
      اره دولت تدبیر!!! و امیده!!!

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها