استخدام شورای حل اختلاف در سال ۹۷ (خبر جدید)

استخدام شورای حل اختلاف در سال ۹۷

 

خبر ۱۳ تیر ۹۷ – دولت «لایحه استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف» را به مجلس بیاورد

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس، خواستار ارائه لایحه دولت برای استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین نقوی حسینی در مجلس در پایان جلسه علنی امروز و در تذکر شفاهی با اشاره به شرایط حساس اقتصادی کشور اظهار داشت: در چنین شرایطی برخی اقدامات شدنی است و باعث رضایت می شود.
وی افزود: هزاران جوان این کشور با مدارک لیسانس و فوق لیسانس بیش از ۱۰ تا ۱۵ سال است که در شوراهای حق اختلاف فعالیت می کنند اما ماهانه به آنها ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان حق الزحمه پرداخت می شود.
این نماینده مجلس با اشاره به رد مصوبه مجلس در خصوص استخدام کارکنان شوراهای حل اختلاف یادآور شد: وزیر دادگستری قول داده بود لایحه ای در این خصوص به مجلس بیاورد. اگر این لایحه را بیاورند مشکل این جوانان هم حل می شود.
نقوی حسینی در ادامه با بیان اینکه هفت هزار کارگر شرکت تراورس راه آهن ماه هاست حقوق نگرفته اند و اقساط آنها عقب افتاده و برای پول آب و برق مشکل دارند تصریح کرد: برخی از این خانواده ها در آستانه فروپاشی قرار دارند و لازم است برای حل مشکل این کارکنان اقدام شود.
وی همچنین با اشاره به بررسی طرح حمایت از کالای ایرانی در مجلس به عنوان مصوبه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی اظهار داشت: بند ۱۰ این طرح خطرناک است؛ امروز باید از صندوق های تامین اجتماعی و بازنشستگان که متعلق به سه هزار بازنشسته این کشور است مراقبت کنیم در حالی که این بند خسارات جبران ناپذیری به این افراد وارد می کند.
علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس که اداره جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: این طرح در دستور کار مجلس است و به موقع در مورد این بند هم بررسی صورت می گیرد.

منبع : خبرگزاری مهر

 


خبر ۲۷ تیر ۹۶: دریافت کارت آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف

ضمن آرزوی موفقیت سایت استخدام برای یکایک شما کارجویان گرامی به اطلاع میرسانیم؛ امکان دریافت کارت آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف هم اکنون فعال شد.

جهت دریافت کارت آزمون اینجا کلیک نمایید


۲۴ تیر ۹۶ – اطلاعیه پرینت کارت و زمان‌ برگزاری آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف برای مشاهده کلیک کنید


۲۷ خرداد ۹۶ – جذب ۴۰۰ قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف در سیستم قضایی 

خبرگزاری مهر : رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران با اشاره به جذب ۴۰۰ قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف در سیستم قضایی گفت: تا پایان سال آمار پرونده های رسیدگی شده در شورا به ۵۰۰ هزار فقره می‌رسد.
به گزارش خبرنگار مهر، همایش سراسری سرپرستان شوراهای حل اختلاف استان تهران با حضور رییس کل دادگستری استان تهران، قائم مقام مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، سرپرستان و قضات شوراهای حل اختلاف استان تهران و دیگر مسئولان قضایی در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید بهشتی برگزار شد.
در این همایش رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران خاطر نشان کرد: شورای حل اختلاف ۴۸ درصد بار دستگاه قضایی را یک تنه به دوش می‌کشد و این درحالی است که اعضا و کارکنان آن بعد از گذشت سالها در باب تبدیل وضعیت و ساختار استخدامی در انتظار به سر می‌برند.
عباسعلی دریانی افزود: در سال ۹۵ با بهره گیری از بهترین قضات ۴۹۶ هزار فقره پرونده مختومه شده و امید است تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار فقره پرونده با آمار بالای صلح و سازش مختومه شده و تعداد حداقل ۴۰۰ نفر قاضی ویژه شورا نیز جذب سیستم قضایی شوند.
قره داغی، قائم مقام مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با ابراز خرسندی از بهبود اوضاع شورای حل اختلاف از ساماندهی صدور ابلاغ اعضا با ۲ عنوان صلح و سازشی و رأیی و کاهش تخلفات اداری و قضایی در این مجموعه خبر داد و مسائل استخدامی و افزایش درآمد مجتمع ها و پایین بودن حقوق اعضا و کارکنان را متذکر شد.
وی افزود: در پیگیری ها و مناظراتی که با معاون اول رئیس جمهور و دیگر مقامات دولت داشته ایم، خواستار بازگرداندن بودجه واریز شده به دولت از محل درآمد شوراها هستیم و در این خصوص وعده هایی داده شده که امید است نتایجی حاصل شود.
در ادامه چند تن از سرپرستان مجتمع ها مواردی را تحت عنوان نواقص و تقاضاهای ویژه همکاران خدمت مسئولین محترم حاضر در همایش ارائه داده و خواستار رفع آنها شدند.


۲۴ اردیبهشت ۹۶ – اطلاعیه‌ قوه قضائیه درباره‌ تاریخ و نحوه ثبت نام آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف 

اطلاعیه‌ قوه قضائیه درباره‌ تاریخ و نحوه ثبت نام از داوطلبان متقاضی شرکت در آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف سال ۱۳۹۶

 

 


۱۳ اردیبهشت ۹۶ – اطلاعیه تغییر منابع آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف ۹۶ برای بانوان حوزوی

خبرگزاری ایسنا : در خصوص تغییر منابع آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف سال ۱۳۹۶ برای بانوان حوزوی اطلاعیه‌ای صادر شد.
به گزارش ایسنا، پیرو اطلاعیه مورخ ۹۶/۱/۱۹ در خصوص آزمون قضاوت ویژه شوراهای حل اختلاف سال ۱۳۹۶ بدین­وسیله به اطلاع بانوان حوزوی متقاضی شرکت در آزمون مذکور می­‌رساند، مواد و منابع امتحانی این دسته از داوطلبان به شرح زیر تغییر و اعلام می­‌شود:
– فقه: ۱۵ کتاب از شرح لمعه، شامل: قضاء، شهادت، متاجر، دین، رهن، ضمان، صلح، اجاره، وکالت، شفعه، وصایا، نکاح، حدود، قصاص و دیات
– اصول فقه: الحلقه الثانیه شهید صدر
لازم به ذکر است مواد و منابع امتحانی برای سایر داوطلبان همان است که در اطلاعیه قبل به آن تصریح شده است.


 

۲۰ فروردین ۹۶ – زمان برگزاری آزمون جذب قضات شوراهای حل اختلاف تغییر کرد

خبرگزاری میزان : شرایط آزمون جذب قضات شوراهای حل اختلاف از سوی معاونت منابع انسانی قوه قضائیه اعلام شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان معاونت منابع انسانی قوه قضائیه اعلام کرد: به اطلاع می رساند، قوه قضائیه در نظر دارد به منظور تأمین کادر قضایی شوراهای حل اختلاف کشور، از طریق آزمون تستی و مصاحبه علمی، از بین داوطلبان مرد و زن واجد شرایط، نسبت به جذب و استخدام قاضی ویژه شورای حل اختلاف اقدام نماید. لذا از کلیه داوطلبان دانشگاهی و حوزوی علاقه مند به شرکت در آزمون مذکور، دعوت به عمل می¬آید ضمن مطالعه دقیق شرایط و ضوابط ثبت¬نام، از تاریخ ۱۳۹۶/۲/۲۴ مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org نسبت به ثبت¬نام اقدام نمایند.
تذکر مهم:
داوطلبانی که سابقه قبولی در مصاحبه علمی آزمونهای گذشته (اعم از جذب عمومی، اختصاصی، مناطق محروم و ….) داشته باشند و پرونده ایشان در مراحل مختلف از جمله آزمون شخصیت، گزینش و کارآموزی در جریان باشد، حق ثبت نام و شرکت در این آزمون را نخواهند داشت و چنانچه داوطلبی برخلاف این مقرره اقدام به ثبت نام و شرکت در آزمون نماید، نتیجه حاصله بلا اثر خواهد شد.
شرایط عمومی
– تابعیت اصلی ایران.
– اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام، ایمان و عدالت.
– التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اصل ولایت مطلقه فقیه و عدم وابستگی تشکیلاتی به احزاب، سازمان ها و گروه های غیر قانونی یا هواداری از آنها، مگر در صورت احراز توبه.
– طهارت مولد.
– داشتن سلامت جسمی و روانی و توانایی برای انجام کار قضایی.
– داشتن کارت پایان خدمت وظیفه، معافیت تحصیلی یا معافیت از خدمت با لحاظ مقررات ماده واحده قانون گذرانیدن مدت خدمت نظام وظیفه فارغ التحصیلان دانشگاه علوم قضایی در محاکم قضایی کشور.
– نداشتن سابقه محکومیت کیفری مؤثر.
– حسن شهرت، اخلاق و امانتداری.
– عدم اعتیاد به دخانیات، مواد مخدر و روان گردان.
– داشتن سن حداقل ۲۲ سال و حداکثر ۴۳ سال تمام در روز ثبت نام.
– دارندگان سابقه همکاری با شوراهای حل اختلاف، از اولویت استخدامی برخوردار می باشند.
شرایط اختصاصی
داوطلبان دانشگاهی دارای حداقل مدرک تحصیلی شامل:
– کارشناسی حقوق در یکی از گرایشها
– کارشناسی الهیات با گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی
– کارشناسی فقه و حقوق
– کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق در یکی از گرایشها
داوطلبان حوزوی دارای حداقل مدرک تحصیلی شامل:
– سطح دو عمومی با گرایش فقه و اصول از حوزه های مورد تأیید شورای عالی حوزه های علمیه
.- سطح دو تخصصی با گرایش حقوق و قضای اسلامی از حوزه های مورد تأیید شورای عالی حوزه های علمیه
…….*تذکر:
دارندگان مدارک تحصیلی دانشگاهی بالاتر، به شرطی می توانند در آزمون شرکت نمایند که مدرک کارشناسی آنان در یکی از گرایش¬های رشته حقوق و یا حوزوی باشد.
زمان ثبت نام و آزمون
ثبت نام از تاریخ ۱۳۹۶/۲/۲۴ شروع و در تاریخ ۱۳۹۶/۲/۳۰(هفت روز) خاتمه می یابد. داوطلبان واجد شرایط می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به آدرس sanjesh.org در تاریخ های مذکور نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. همچنین آزمون در روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۴/۲۳برگزار خواهد شد.
*اصلاحیه مورخ ۹۶/۱/۱۹
زمان برگزاری آزمون به روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۴/۳۰ موکول شد .
هزینه ثبت نام:
داوطلبان می¬بایست جهت ثبت نام، نسبت به پرداخت مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال از طریق درگاه پرداخت سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام نمایند.
مواد امتحانی و ضرایب
داوطلبان دانشگاهی
– استعداد شغلی- ۳۰ سوال – ضریب ۲
حقوق مدنی – ۲۰ سوال – ضریب ۳
حقوق تجارت – ۲۰ سوال – ضریب ۱
آئین دادرسی مدنی و شورای حل اختلاف – ۲۰ سوال – ضریب ۳
حقوق جزای عمومی و اختصاصی – ۲۰ سوال – ضریب ۲
آئین دادرسی کیفری – ۲۰ سوال – ضریب ۲
داوطلبان حوزوی
– استعداد شغلی – ۳۰ سوال – ضریب ۲
بیع مکاسب – ۳۰ سوال – ضریب ۳
جلد یک کفایه الاصول – ۲۰ سوال – ضریب ۲


 

بهمن ۹۵ – استخدام ۳۶۰۰ نفر در شوراهای حل اختلاف 

خبرگزاری فارس : معاون قضایی و اداری مالی مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: اخیراً برای استخدام ۳ هزار و ۶۰۰ نفر سهمیه داده شده که البته قابل افزایش است.
به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، عبدالحسین قره‌داغی عصر امروز در همایش اعضای شوراهای حل اختلاف جنوب استان کرمان اظهار داشت: برای استخدام ۱۶ هزار نفر افراد واجد شرایط در این شوراها جلسه‎های متعددی برگزار شد، اما همواره به دلیل تأمین اعتبار رد شد.
وی بیان داشت: در دولت جدید نیز مانند دولت قبل همین روال پیش گرفته شد و نمایندگان نیز اذعان کردند به دلیل عدم تأمین اعتبار طرح استخدام این افراد توسط شورای نگهبان رد می‎شود.
قره‌داغی با اشاره به اینکه پس از تدوین قانون جدید شورا استخدام ۱۲ هزار نفر مطرح شد که این بار نیز به نتیجه‎ای نرسید، تصریح کرد: نظر قوه قضائیه برای ساماندهی و تعیین تکلیف کارکنان شوراهای حل اختلاف مساعد بود.
وی ابراز داشت: پس از کارشناسی‎های صورت گرفته مقرر شد از مجموع ۴۰ هزار نفر اعضای شوراهای حل اختلاف پس از برگزاری آزمون و گزینش ۲۰ هزار نفر پذیرفته شوند که به صورت تمام‎وقت کار کنند و یا اینکه جذب حداکثری داشته باشیم که به صورت پاره‎وقت کار کنند.
قره‌داغی با اشاره به اینکه هیچ کدام یک از این موارد در حال حاضر مورد تأیید قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: دو سال در مجلس رفت و آمد کردیم تا توانستیم، بیمه کارکنان شوراهای حل اختلاف را مصوب کنیم.
وی با بیان اینکه اخیراً برای استخدام ۳ هزار و ۶۰۰ نفر سهمیه داده شده که البته قابل افزایش است، افزود: این افراد باید بعد از استخدام جذب دادگستری شوند.
قره‌داغی عنوان کرد: در قوانین سابق و جدید شورا دولت باید درآمد هزینه دادرسی را ۱۰۰ درصد به شوراها برگرداند، اما تا امروز نتوانستیم، بیشتر از ۵۰ درصد حق خود را دریافت کنیم.
معاون قضایی و اداری مالی مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضائیه گفت: امسال در دو کمیسیون موافقت شد که ۱۰۰ درصد این منابع به شورا اختصاص یابد که فقط منتظر تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی هستیم.
وی با بیان اینکه در صورت تصویب این امر سال آینده پرداخت‎ها دو برابر می‎شود، ادامه داد: بر همین اساس نیازمند همکاری نمایندگان مجلس هستیم تا بتوانیم به اعتباری که حق خودمان است، برسیم.
قره‌داغی اضافه کرد: اعضای شورای حل اختلاف حتی با وجود نبود حقوق و امکانات دارای مسؤولیت شرعی و قانونی هستند و نباید کار مردم را تعطیل و وقفه‎ای در آن ایجاد کنند.
به گزارش فارس، این همایش با حضور معاون قضایی و اداری مالی مرکز امور شورای حل اختلاف قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان کرمان، رئیس دادگستری، دادستان و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان جیرفت، امام جمعه بلوک، قضات دادگستری و اعضا و دبیران شوراهای حل اختلاف جنوب کرمان در محل سالن مداحی‎پور شهرستان جیرفت برگزار شد.


۱۶ دی ۹۵ – آخرین پیگیری‌ها در رابطه با استخدام ۱۳ هزار نفر از کارکنان شورای حل اختلاف 

خبرگزاری میزان: حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی با بیان اینکه مقرر شده ۲۰ درصد از استخدام قوه قضائیه از شوراهای حل اختلاف باشد، گفت:موضوع استخدام در اختیار مجلس و نمایندگان است که باید این افراد توجیه شوند تا موضوع پیگیری کنند.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، با اشاره به اینکه اولویت اول شوراهای حل اختلاف صلح و سازش در جامعه است در رابطه با آخرین پیگیری‌ها از استخدام نیروهای شورای حل اختلاف گفت: از بدو تاسیس این شوراها مبنا بر اساس صلح و سازش بوده و علاقه‌ای برای صدور رای از سوی این شوراها وجود نداشته است.
وی افزود: ۲۵ هزار نفر امروز در شوراها فعال هستند و بحثی که امروز پیگیری میکنیم، موضوع جوانانی است که در زمانی وارد شورا شدند اما امروز پس از ۱۰ سال باید به فکر آنها باشیم، آیا می توان بعد از این همه مدت که جوانی خود را گذاشتند انها را اخراج کرد.
رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با اشاره به اینکه باید مشکلات ۱۳ هزار نفر از این تعداد که جوانان هستند، مرتفع شود، ادامه داد: انتظار داریم تکلیف این تعداد جوان مشخص شود اما هراندازه تلاش کرده ایم موضوع استخدام را مطرح کنیم موفق نبوده ایم.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی با اشاره به اینکه مقرر شده ۲۰ درصد از استخدام قوه قضائیه از شوراهای حل اختلاف باشد، تصریح کرد:موضوع استخدام در اختیار مجلس و نمایندگان است که باید این افراد توجیه شوند تا موضوع پیگیری کنند.
معاون رئیس قوه قضاییه تاکید کرد: کمک دولت جوابگو نیست اما در تلاش هستیم که موانع و مشکلات خود را رفع کنیم به همین دلیل طی سالها شاهد پیشرفت و موفقیت شوراها باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی ادامه داد: بر اساس پیگیری ها به دنبال این هستیم که تا پایان سال جاری جبران عقب افتادگی اول سال تاکنون را داشته باشیم.
وی یادآور شد: آینده شورای حل اختلاف روشن است اما باید انتظارات خودمان هم متناسب با امکانات باشد.

 

 


 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. سجاد گفت:

    منم میخام استخدام شم

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها