استخدام استانداری کهگیلویه و بویراحمد سال ۹۷ (خبر جدید)

استخدام استانداری کهگیلویه و بویراحمد

سوالات استخدامی استانداری

سوالات رایج در آزمون های استخدامی

 

خبر ۲۴ آذر ۹۷ – احداث ۲۱ شهرک صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد

معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد یکی از برکات انقلاب را احداث ۲۱ شهرک صنعتی در استان عنوان کرد و گفت: امید است با تزریق تسهیلات به موقع زمینه تولید و اشتغال بیشتر در استان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد جعفر گوهرگانی در ویژه برنامه” سفرنامه پیشرفت” پخش زنده رادیو انقلاب از شبکه دنا با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد استان نوپایی بود، اظهار داشت: یکی دو سال قبل از پیروزی انقلاب این استان شکل گرفت و از نظر زیرساختی جز استان‌های محروم کشور تلقی می‌شد و هنوز هم در برخی شاخص‌ها این محرومیت وجود دارد.م

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمات شایسته ای در دولت های مختلف به مردم این استان ارائه شد.

وی بیان کرد: در بعضی حوزه ها شاهد رشد مطلوبی در استان هستیم و در بعضی موارد جزء شاخص های کشوری است.

گوهرگانی تاکید کرد: باوجود همه این تلاش ها اگر بخواهیم این استان را با سایر استان های توسعه یافته همچون فارس مقایسه کنیم کهگیلویه و بویراحمد با توسعه یافتگی فاصله دارد.

وی بیان کرد: از نظر آمار و عملکرد نسبت به سال های قبل از انقلاب تفاوت ها قابل مقایسه نیست.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه صنعت در این استان تنها به صنعت نفت و کارخانه قند یاسوج محدود می شد، افزود: در آن زمان متولی کار در صنعت نفت استان هم مربوط به مستشاران و کارشناسان خارجی بود که به برکت انقلاب نه تنها این صنعت توسعه پیدا کرد بلکه امروز ۹۰ درصد کارکنان این حوزه را متخصصین بومی استان تشکیل می دهند.

این مسوول ابراز کرد: سالیان سال از این صنعت بهره برداری شده و خیلی از دستگاه ها مستهلک شده است اما خوشبختانه متخصصین ایرانی و فرزندان استان ضمن نوآوری با بهترین کیفیت از این صنعت در راستای خودکفایی کشور بهره برداری می کنند.

گوهرگانی با بیان اینکه صنایع پایین دست یکی از واجبات برای جلوگیری از خام فروشی نفت است، اظهار داشت: در صنایع پایین دستی صنعت نفت گام های بزرگی برداشته شده اما این پروسه زمان بر و هزینه بر است.

معاون امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه در بحث پتروشیمی ها اقدامات خوبی انجام شده است، بیان کرد: اما به دلیل اینکه مکمل صنایع و خوراک هستند کار به کندی صورت گرفته ولی ظرف چند سال آینده از این نعمت برخوردار خواهیم شد.

گوهرگانی با اشاره به اینکه کلید عملیات احداث پتروشیمی سال ها در شهرستان کهگیلویه کلید زده شد، ابراز کرد: علی رغم محدودیت های متعدد پیشرفت فیزیکی این پروژه ملموس است.

گوهرگانی گفت: امید است همینطور که جوانان بومی استان و متخصصان توانستند صنعت نفت را بچرخانند روزی شاهد باشیم صنایع پایین دستی نفت و گاز در استان با بهترین کیفیت تولید شود.

این مسوول با اشاره به اینکه خیلی از خوراک این صنایع در خود استان تولید می شود، عنوان کرد: اشتغال امروز یکی از مهم ترین دغدغه های مردم استان است و آنها مایل اند به سمت کارهایی بروند که پویایی و پایداری دارد و راه اندازی این صنعت می تواند زمینه ساز اشتغال پایدار جوانان استان باشد.

معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار در اولویت کاری دولت قرار دارد.
وی تصریح کرد: به جز صنعت نفت و کارخانه قند هر صنعت دیگری که در این استان ایجاد شده همه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

معاون استاندار بیان کرد: به عنوان مثال کارخانه سیمان مارگون یکی از صنایع کارخانجات معتبر کشور است که خوشبختانه بحث صادرات محصولات آن مطرح است.

گوهرگانی خاطرنشان کرد: این کارخانه در آینده توسعه می یابد و برای درآمدزایی و رونق اشتغال نیازمند توجه ویژه ای است.

وی تصریح کرد: اکثر نیروهای فنی و کارگری این کارخانه را را فرزندان بومی منطقه تشکیل می دهند
گوهرگانی با اشاره به کارخانه آجر دهدشت، بیان کرد: سرمایه گذاران استان توان سرمایه گذاری در این طرح را نداشتند و ما از ظرفیت سرمایه گذار غیربومی برای اجرای این طرح استفاده کردیم.

این مسوول با اشاره به اینکه سرمایه گذار کارخانه سیمان یک خارجی است، افزود: در استان با آغوش باز از سرمایه گذاران استقبال می‌کنیم.

گوهرگانی عنوان کرد: فاز نخست کارخانه آجر در دهدشت افتتاح شد و و فاز دوم در شرف افتتاح است که با بهره برداری از آن زمینه اشتغال برای تعداد زیادی از جوانان آن منطقه ایجاد می شود.

وی خاطرنشان کرد: تولیدات کارخانه آجر کهگیلویه جز مرغوب ترین محصولاتی هست که در بازار مصرف از آن نام می برند حتی از استان های صاحب نظر مانند یزد در این حوزه نیز پیشی گرفته است.
گوهرگانی گفت: در بخش صنعت تعداد زیادی تشکل در قالب تعاونی در شرکت شهرک های صنعتی مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه بعضی از این واحدها به دلایل متعددی از جمله عدم مدیریت این صنایع، نوسانات ارزی،کمبود مواد اولیه و مشکلات بانکی تعطیل یا نیمه فعال هستند، افزود: ولی خوشبختانه خیلی از صنایع تبدیلی ما و صنایع احداث شده در بخش های مختلف صنعت کشاورزی و فولاد اکنون فعال هستند.

معاون استاندار تاکید کرد: به طور قطع تمام تلاش ما ارتقا این تسهیلات و خدمات است که دولت نیز در این راستا تسهیلات مناسبی به استان ها اختصاص داده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دغدغه های استاندار و تیم اقتصادی استان اشاره کرد و گفت: به صورت مستمر و ماهانه نشست هایی برای رفع موانع تولید در استان برگزار می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در یکی دو سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان بابت سرمایه در گردش و نقدینگی به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاران در استان پرداخت شد.
وی اظهار داشت: اکنون بیش از ۷ هزار نفر غیر از بخش صنعت نفت در همین صنایع تبدیلی و صنایع احداث شده فعال و نیمه فعال استان در مناطق مختلف و شرکت شهرک ها مشغول به کار هستند.

گوهرگانی بیان کرد: علی رغم مشکلاتی از بابت نوسانات ارزی هنوز متقاضیانی هستند که دوست دارند باتوجه به استعداد و ظرفیت های استان در بخش های مختلف از جمله تولید آب معدنی، صنایع تبدیلی،صنایع غذایی و ساخت قطعات ماشین با استان همکاری کنند.

این مسوول یکی از برکات انقلاب را احداث ۲۱ شهرک صنعتی در استان عنوان کرد و گفت: امید است با تزریق تسهیلات به موقع زمینه تولید و اشتغال بیشتر در استان فراهم شود.

گوهرگانی نداشتن ارتباط صحیح صنفی را یکی از دلایل عدم توفیق در بخش اقتصادی دانست و گفت: بدون شک برای موفقیت در تجارت باید یک هماهنگی سیستمی بین سرمایه گذار، تولید کننده و مسئولان باشد.

وی با بیان اینکه برخی از تولید کنندگان دانش تجارت را آنطور که باید و شاید بلد نیستند، گفت: متاسفانه عمده تولید کنندگان استان بدون توجه به مهارت در بازاریابی و یا صادرات محصول به صورت مستقل عمل می کنند و در این مسیر شکست می‌خورند.

گوهرگانی با تاکید بر اینکه هیچ کسی به تنهایی دانش این کار را به صورت مجزا و فردی ندارد، تصریح کرد: در این مسیر به تعدادی افراد مجرب در بخش های مختلف نیاز است.

وی گفت: عمده مشکل ما در زمینه بحث رونق اقتصادی همین مسئله است که تولید کنندگان و مسئولان بازاریاب و بخش خصوصی نتوانستند با هم لینک شوند و یک مجموعه واحدی را تشکیل دهند که تولید را به سرمنزل مقصود برسانند.

معاون اقتصادی استاندار با اشاره به ظرفیت های استان در زمینه تولید محصولات باغی و مرکبات، گفت: بیش از ۲۰۰هزار تن مرکبات و سیب درختی در استان تولید می شود.

وی افزود: ولی میزان مصرف استان ما در فصل هایی که تولید هست شاید به کمتر از ۱۰درصد می رسد یعنی ۱۸۰ هزار تن آن باید به صنایع تبدیلی تغییر یابد.

گوهرگانی با بیان اینکه باید محصولات مازاد بر مصرف استان را به سایر استان ها و خارج از کشور صادر کنیم، بیان کرد: به دلیل نداشتن ماشین حمل بار مناسب، انبار و عدم آگاهی از بازار مناسب حتی یک مورد صادر کننده در این راستا در استان وجود ندارد و این مسئله موجب زیان تولید کننده است.

وی افزود: بنابراین فردی به عنوان واسطه با قیمت مناسب فروشنده را مجبور به خرید می کند و بعد از ذخیره سازی و بسته بندی استاندارد بیش ترین سود از این محصول را نصیب خود می کند.

گوهرگانی با اشاره به اینکه طیف عظیمی از زنان روستایی و عشایری ما بافنده هستند، گفت: متاسفانه آنطور که باید در گذشته در این حوزه کاری انجام نشد.

وی افزود: یکی از سیاست های کاری در این زمینه بهبود فضای کسب و کار با رویکرد بازاریابی و فروش محصولات داخلی استان است که امید است این مشکل نیز برطرف شود.

این مسوول تاکید کرد: بخشی نگری یکی از آفت های تحقق اقتصاد پویا است و عدم همکاری دستگاه ها با همدیگر موجب زیان تولید کننده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: پنجره واحد طرحی است که در آن تمام زوایای یک سرمایه گذاری بررسی می شود و هدف از آن ارائه خدمت به سرمایه گذار و تولید کننده است.

گوهرگانی با اشاره به اینکه پروژه های متعددی در حوزه اقتصادی در دست اقدام است، اظهار داشت: کارخانه سیلوی ذخیره سازی و کارخانه آرد مارگون از جمله این طرح ها است.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه کشاورزان مناطق گرمسیری استان کرایه زیادی برای حمل گندم پرداخت می کردند با بهره برداری از این طرح ها بخش مهمی از دغدغه ها و مشکلات آنها برطرف می شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی و خوراک دام و طیور آبزیان اقدامات خوبی انجام شده و امید است با راه اندازی این واحدها محصولات با کیفیت تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار داده شود.

وی افزود: در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی در سال های اخیر کمک اقتصادی خوبی به تولید کنندگان استان شده است.

گوهرگانی با اشاره به محصولات نوپایی مثل ذرت دانه ای در استان، بیان کرد: در این زمینه کارخانجات ذرت خشک کنی در سطح استان در مناطقی که تولید بوده احداث و راه اندازی شده است.

وی تاکید کرد: یکی از مهم ترین دغدغه ها و برنامه های ما ایجاد صنایع تبدیلی برای جلوگیری از خام فروشی در استان است.

منبع : خبرگزاری فارس


خبر ۲۱ مرداد ۹۷ – پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در مناطق روستایی و عشایری خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، علی محمد احمدی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران افزود: تسهیلات مناسبی در استان ارائه می شود که پوشش فارغ التحصیلان از اولویت های ارائه این تسهیلات است.

احمدی ارائه فرصت برابر برای جوانان را ضروری دانست و از هدفگذاری هایی در این بخش خبر داد.
احمدی با بیان اینکه تغییر نگاه شغلی فارغ التحصیلان و گرایش به سمت کارآفرینی مورد تاکید است، گفت: با حمایت از این بخش می توان نگاه و گرایش به سمت شغل های دولتی را کمتر کرد و خروجی بهتری داشته باشیم.
احمدی با اشاره به تماس های پوشش داده شده در سامانه سامد طی ۲ ساعت گفتگوی تلفنی خود با مخاطبین، ابراز داشت: ۲۰ تماس از مخاطبین سامانه در قالب این برنامه پاسخگویی پوشش داده شد.
استاندار با اشاره به فعالیت سامانه سامد، اظهار کرد: با دریافت مکالمات و ضبط و ثبت اطلاعات از طریق شماره ۱۱۱، موارد به دستگاه مورد نظر در راستای پیگیری ارسال می شود.
وی افزود: حوزه بازرسی استانداری نیز نسبت به تحقق اهداف و اتصال موارد به دستگاه متولی اقدام خواهد کرد.
احمدی تصریح کرد: همچنین تاکید ما در عملیاتی شدن رفع مشکلات با اولویت بندی در محورهای مشکلات عمومی، مباحث تولید و رفع مشکلات جامعه هدف است.
احمدی با تاکید بر گفتگوی رودرو با مردم، خاطرنشان کرد: بهترین نوع ارتباط با مردم گفتگوی رودرو است که در این حوزه برنامه هایی با حضور در بخش ها، شهرها و روستاهای مختلف اجرایی می شود. همچنین استفاده و بکارگیری سامانه سامد در راستای بهبود ارتباط با مردم و رفع مشکلات جامعه هدف مورد تاکید است و باید برای تحقق رفع مشکلات جامعه هدف اقدام کرد.

منبع: خبرگزاری مهر


خبر ۵ مهر ۹۶ – توسعه کشاورزی زمینه ساز تولید و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد

بازارکار: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی گفت: توسعه زیر ساخت‌های این بخش زمینه ساز تولید و اشتغالزایی در زمینه‌های مختلف خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد علی محمد احمدی روز چهارشنبه در دیدار با مدیران حوزه کشاورزی استان اظهار داشت: منابع آبی، خاکی و طبیعی ثروت اصلی استان است و باید در اولویت برنامه‌های توسعه‌ای قرار گیرند.
وی بر برنامه ریزی و تمرکز بر روی ظرفیت‌ها و توجه به زیرساخت‌های حوزه کشاورزی از سوی مسئولان تأکید کرد.
احمد بیان کرد: باید از ظرفیت‌های منابع طبیعی به‌خوبی حفاظت و از این منابع خدادادی با برنامه ریزی در چرخه تولید به نحو احسن استفاده کرد.
احمدی با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد از منابع آبی کمترین بهره را دارد افزود: بهره برداری اصولی از این منابع استراتژیک و مساله آب و سازه‌های مخزنی و بهره گیری از روان آب‌ها باید به‌صورت نوین اجرایی شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر برنامه ریزی جدید در خصوص افزایش تولیدات باغی و زراعی، گیاهان دارویی، شیلات، فرآوری محصولات باغی و دامی و کیفیت بخشی به آنها با خلق ارزش افزوده نیز تأکید کرد.
احمدی تصریح کرد: در توسعه بخش کشاورزی ریل گذاری و برنامه ریزی جدید برای افق پنج ساله باید اجرایی شود.
وی هموار کردم مسیر سرمایه گذاری و تسهیل امور در بخش‌های مختلف کشاورزی، توجه به تولیدات کشاورزی در روستاها، حرکت به سمت صنعتی شدن، تولید محصولات ارگانیک، تسریع در پیشرفت طرح‌های تولیدی و اشتغالزائی، فرآوری و نگهداری تولیدات بخش‌های مختلف کشاورزی و باغی و دامی با توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را از مهم‌ترین برنامه‌های افق پنج ساله اعلام کرد.
احمدی تصریح کرد: تلاش جهادی مسئولان، روحانیون، نمایندگان ولی فقیه در بخش‌ها و دستگاه‌های اجرائی در راستای فرهنگ سازی کار و تلاش و ایجاد اشتغال بخصوص در حوزه کشاورزی ضروری است.
وی گفت: پرداخت تسهیلات کوچک به بخش کشاورزی برای تولیدات خانگی با توجه به ظرفیت‌ها و مزیت‌های بومی هر منطقه باید با برنامه ریزی اصولی نیز اجرایی شود.
استاندار با اشاره به اینکه اشتغال مهمترین رکن کاری همه دستگاه‌های اجرائی استان بخصوص کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت، گردشگری، تعاون کار و رفاه اجتماعی است افزود: همه دستگاه‌های اجرائی برای ایجاد اشتغال پایدار، تولید و درآمد، برنامه‌های خود را بازآرائی کنند.
احمدی تأکید کرد: با ترکیب برنامه ششم توسعه و دیگر برنامه‌ها، برنامه پنج ساله در بخش کشاورزی از نیمه دوم امسال تدوین و وارد فاز اجرایی شود.


خبر ۹ مرداد ۹۶ – ایجاد ۵۸۷۸ شغل در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری تسنیم : معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: پنج هزار و ۸۷۸ شغل تعهد استان از پروژه تولید و توسعه اشتغال پایدار در سال ۹۶ است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج و به‌نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مجید محنائی اظهار داشت: این میزان اشتغالزایی در راستای تعیین برش استانی پروژه‌های اولویت دار اقتصاد مقاومتی در سال ۹۶ و ارتقاء تولید و توسعه اشتغال پایدار در دشت‌ها و مناطق روستائی استان اعلام شد.

وی عنوان کرد: بر این اساس از ۱۴۴ هزار و ۶۲۹ شغل تعهد شده کشور، پنج هزار و ۸۷۸ نفر یعنی بیش از چهار درصد به استان کهگیلویه وبویراحمد اختصاص یافته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: اعتبار مورد نیاز برای تعداد اشتغال تعهد استان یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال بوده که سرانه متوسط ایجاد هر شغل حدود ۱۸۴ میلیون ریال است.
محنائی ابراز کرد: این پروژه در سطح استان از طریق اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، معاونت توسعه روستائی و مناطق محروم کشور عملیاتی می‌شود.
وی از تدوین سند اشتغال و سرمایه‌گذاری کهگیلویه وبویراحمد تا پایان سال خبر داد و افزود: این برنامه پس از تلفیق در کارگروه اشتغال استان نهایی می‌شود و انتظار می‌رود دستگاه متولی حوزه اشتغال هر چه سریع‌تر برنامه مدون این حوزه را تدوین و ارائه دهند.

 


خبر ۲۰ اریبهشت ۹۶ – سند اشتغال استان برای سال ۹۶ تدوین می شود

خبرگزاری مهر : معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:سند اشتغال استان برای سال جاری تدوین می شود.
به گزارش خبرنگار مهر، مجید محنایی  ظهر سه شنبه در کارگروه اشتغال استان افزود: ایجاد برنامه اشتغال حوزه اقتصادی توسط  دستگاه های متولی لازم است.
محنایی تصریح کرد: این برنامه پس از تلفیق در کارگروه اشتغال استان نهایی می شود.
محنایی اظهار داشت: دستگاه های متولی نسبت به احصاء ظرفیت ها اقدام کنند.
محنایی اشتغالزایی و توانمند سازی در مناطق حاشیه نشین را لازم دانست و افزود: باید شناسایی ظرفیت ها در مناطق حاشیه نشین با هدف اشتغال زایی و توانمند سازی انجام شود.
محنایی خواستار تعامل بیش از پیش دستگاه ها با بخش خصوصی شد.


خبر ۱۰ اسفند ۹۵ – ایجاد دو هزار فرصت شغلی جدید در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری مهر : داریوش دیودیده صبح سه شنبه به خبرنگاران گفت: این میزان اشتغال با بهره‌برداری ۱۱۲ طرح صنعتی در این استان طی سال ۹۶ انجام می شود. وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این ۱۱۲ طرح صنعتی ۴۵۰ میلیارد تومان است.
داریوش دیودیده صبح سه شنبه به خبرنگاران گفت: این میزان اشتغال با بهره‌برداری ۱۱۲ طرح صنعتی در این استان طی سال ۹۶ انجام می شود.
وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری این ۱۱۲ طرح صنعتی ۴۵۰ میلیارد تومان است.
دیودیده اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۹۳ جواز تأسیس صنعتی در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۲۲درصدی را نشان می‌دهد.
دیودیده بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت از لحاظ رشد پیش‌بینی سرمایه‌گذاری جوازهای تأسیس صادره، در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، بعد از استان بوشهر، کرمانشاه و منطقه آزاد اروند در رتبه چهارم کشور قرار گرفته است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین از لحاظ رشد پیش‌بینی اشتغال نسبت به مدت مشابه سال قبل در رتبه پنجم کشور قرار گرفتیم.
وی عنوان کرد: بیشترین تعداد جواز تأسیس صادر شده در این مدت صنایع پتروشیمی، کانی غیره‌فلزی، صنایع غذایی و محصولات لاستیک و پلاستیک بودند.
دیودیده همچنین گفت: ۱۰۱میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به ۱۱۶ واحد تولیدی پرداخت شده است.
دیودیده عنوان کرد: ۶۰۰ طرح تولیدی برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه بهین‌یاب ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، ۴۶۶ طرح با تسهیلات موردنیاز ۴۱۹ میلیارد تومان پس از تأیید در کارگروه‌های مختلف، به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی بیان کرد: تاکنون ۱۲۲ واحد تولیدی با تسهیلات موردنیاز ۱۲۲ میلیارد تومان در بانک‌های عامل عقد قرارداد کردند.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشتر بانک‌های عامل تاکنون همکاری خوبی در پرداخت تسهیلات رونق تولید داشته‌اند و بانک ملت تنها بانکی است که تاکنون هیچ تسهیلاتی پرداخت نکرده است.
دیودیده عنوان کرد: پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال ۹۶ هم ادامه می‌یابد و علاوه بر پرداخت سرمایه در گردش به واحدهای مشکل‌دار و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد، برخی موارد دیگر از جمله تجهیز و نوسازی مدارس را هم شامل می‌شود

 


خبر ۲۰ بهمن ۹۵ – اشتغالزایی ۱۸۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس : از یاسوج، عصر امروز با حضور معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور، استاندار، معاونین استاندار کهگیلویه و بویراحمد و دیگر مسؤولان این استان واحد تولید کننده انواع ظروف گیاهی، کاغذی و آلومینیوم در شهرک صنعتی یاسوج به نمایندگی از ۱۳ واحد تولیدی افتتاح شد.
داریوش دیودیده رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه  بویراحمد در مراسم افتتاح این واحد صنعتی مساحت طرح را ۱۰ هزار مترمربع عنوان کرد و گفت: این واحد صنعتی در زیربنای ۵ هزار متر مربع احداث شد.
وی اشتغالزایی این طرح را ۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: این واحد صنعتی به نمایندگی از ۱۳ واحد دیگر به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این واحدها برای ۱۸۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه‌گذاری این طرح‌ها بیش از ۲۵ میلیارد تومان است که برخی از این طرح‌ها در زمان اندک به بهره‌برداری رسیدند.
حسینعلی امیری معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های لازم برای توسعه و پیشرفت را دارد و تلاش دولت هم توسعه و پیشرفت استان‌هایی مانند استان کهگیلویه و بویراحمد است.
امیری با بیان اینکه اتحاد و یکپارچگی در بین مسؤولان استانی وجود دارد، گفت: نمایندگان استان در مجلس، نمایندگان شایسته‌ای هستند و تلاش آنها هم توسعه روزافزون این استان است.
وی با اشاره به اینکه کشور با محدودیت منابع مواجه است، گفت: برجام موجب گشایش در کشور شد و امیدواریم آثار توافق مهم را در توسعه و پیشرفت کشور شاهد باشیم.


 

خبر ۱۵ آبان ۹۵ – اشتغال ۴۸ پزشک متخصص در استان

خبرگزاری صداوسیما : مرکز کهگیلویه و بویراحمد،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با اعلام این اشتغال ۴۸ پزشک متخصص در استانخبر گفت:با توجه به کمبود پزشک متخصص این تعداد پزشک تا ۴۸ ساعت آینده در مراکز درمانی استان مستقر می شوند.
دکتر یزدانپناه با بیان اینکه هشت رشته دانشگاهی مورد نیاز مراکز درمانی در دانشگاه های استان تدریس می شوند گفت: ماندگاری ۱۵۰ پزشک متخصص در استان از دیگر اقدامات طرح تحول نظام سلامت در کهگیلویه و بویراحمد است.
وی در خصوص به روز رسانی تجهیزات پزشکی بیمارستان ها هم گفت : تاکنون ۳۵ میلیارد تومان از منابع ملی در این خصوص هزینه شده است.


خبر ۲۵ مرداد ۹۵ – ایجاد اشتغال برای ۴۴۸ نفر در یاسوج

خبرگزاری تسنیم : رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: همزمان با سی‌امین سفر استانی رئیس جمهور به این استان ۷ طرح صنعتی افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، داریوش دیویده صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سی‌امین سفر رئیس جمهور و برخی از اعضای هیئت دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد ۷ طرح صنعتی افتتاح و ۵ طرح نیز کلنگ‌زنی شد.
وی عنوان کرد: برای اجرای ۷ طرح صنعتی افتتاح شده با ظرفیت تولید سالانه دو میلیون و ۲۰ هزار تن و ایجاد اشتغال برای ۴۴۸ نفر ۳ هزار و ۹۱۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.
دیودیده اظهار داشت: سیمان مارگون، آجر کهگیلویه، تصفیه روغن، روغن کشی از دانه‌های روغنی، نگه داری غلات در سوله گچساران، ساختمان اتاق بازرگانی یاسوج، خط تولید مالت بهنوش گچساران با حضور کاروان تدبیر و امید در استان افتتاح شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد افزود: در سفر رئیس جمهور به این استان عملیات اجرایی فولاد دنا آسیا سقاوه، اسید فرمیک و ونیل استات گچساران، نیترات پتاسیم لیراب، طرح توسعه فولاد بویراحمد و سایت نمایشگاهی دائمی یاسوج با حجم سرمایه گذاری افزون بر ۱۶ هزار میلیارد ریال آغاز شد.


خبر ۱۲ مرداد ۹۵ – ایجاد اشتغال مهم‌ترین خواسته جوانان کهگیلویه و بویراحمد از رئیس جمهور

خبرگزاری  فارس : از یاسوج، نرخ بیکاری در بین جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت بحرانی قرار دارد و کلید دولت تدبیر و امید نه تنها گره‌ای از این مشکل باز نکرد بلکه این مشکل همچنان به قوت خود باقی است و باید گفت آمار بیکاران در این استان رو به افزایش است.
استان کوچک و دارای جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد دومین استان با درصد بالای نرخ بیکاری است و انتظار می‌رود دولت یازدهم نگاه ویژه‌ای به کهگیلویه و بویراحمد و مشکلات این استان داشته باشد که تاکنون اقدامی در این زمینه نشده است.
کهگیلویه و بویراحمد زیبا اما محروم دارای معضلاتی است که امیدواریم در سفر رئیس جمهور به استان که در سال پایانی عمر دولت یازدهم انجام می‌شود برای این معضلات چاره‌اندیشی شود تا شاید چراغ امیدی در دل جوانان این استان روشن شود.
جوانان تحصیلکرده‌ای که با هزاران امید و آرزو راهی دانشگاه می‌شوند اما بعد از پایان دوران تحصیل و دانشگاه شغلی ندارند و بیکار هستند و عده‌ای از این افراد هم برای کمک به خانواده به دستفروشی روی می‌آوردند که همین موضوع بهانه‌ای شد تا گپ و گفت‌وگویی با برخی از این جوانان داشته باشیم.
خیلی از آنها حاضر به مصاحبه و بیان حرف‌هایشان نبودند و ترجیح می‌دادند به کارشان ادامه دهند، برخی از آنها می‌گفتند چند بار در خصوص بیکاری و وضعیت خودمان مصاحبه کردیم اما دردی دوا نشد و همه چیز به همان به همان شکل سابق ماند.
یاسر، جوان ۲۵ ساله‌ یکی از کسانی است که گفت قبلا مشکلاتمان را با خبرنگاران مطرح کردیم و آنها هم انعکاس دادند اما تاکنون اتفاق خاصی صورت نگرفته و مشکلی حل نشده است.
او که در گوشه‌ یکی از خیابان‌های شلوغ شهر یاسوج بساط میوه فروشی خود را پهن کرده با بیان اینکه کارشناسی معماری دارد و برای کمک به خانواده و داشتن منبع درآمدی مجبور به دستفروشی شده، به خبرنگار فارس گفت: مسؤولان در این استان هیچ شرکت و کارخانه تولیدی برای جذب جوانان ایجاد نکردند و ما مجبوریم در گوشه از خیابان دستفروشی کنیم.
یاسر در پاسخ به سؤالی مبنی بر سفر رئیس جمهور به استان گفت: خواسته من از رئیس جمهور احداث چندین شرکت و کارخانه تولیدی و صنعتی برای رفع محرومیت از استان و تلاش برای حل مشکل اشتغال جوانان است.
وی افزود: متاسفانه بیشتر جوان‌ها به خاطر بیکاری دست به خودکشی می‌زنند و یا در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند که اگر شغلی داشته باشد و از راهی کسب درآمد کند هرگز با چنین مشکلات اجتماعی مواجه نخواهد شد.
یاسر در پایان با تأکید بر اینکه امیدوار است مشکل اشتغال جوانان حل شود گفت: مجبوریم در این گوشه خیابان برای خودمان کار کنیم تا منبع درآمدی داشته باشیم اما در اکثر اوقات شهرداری اجازه همین کار را هم به ما نمی‌دهد.
با تاریک شدن هوا و شلوغ شدن خیابان کم‌کم بساط بقیه دست‌فروشی‌ها هم پهن می‌شود که در گوشه‌ای از پیاده‌رو چشمم به جوانی می‌افتد که بساط فروش لباس‌های بچه‌گانه خود را پهن کرده، او که خود را سعید معرفی می‌کند می‌گوید که ۳۲ سال سن دارد و چند سالی است که تحصیلات خود را در رشته عمران به پایان رسانده اما به دلیل نبود بازار کار از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر منصرف شده است.
وی ادامه می‌دهد به دلیل نداشتن شغل تاکنون نتوانسته زندگی مشترکی برای خودش تشکیل دهد و اصولا فکر کردن به تشکیل زندگی مشترک با وجود این شرایط برایش سخت و دشوار است.
سعید خواسته‌اش از رئیس جمهور ایجاد اشتغال برای جوانان است و امیدوار است که مشکل بیکاری جوانان هر چه سریع‌تر رفع شود هر چند که به برآورده شدن آرزویش چندان امیدوار نیست.
امین آخرین جوان دستفروشی است که با او در خصوص بیکاری جوانان و اینکه چرا با وجود چند سال تحصیل در دانشگاه چنین شغلی انتخاب کرده که در پاسخ به سؤالم می‌گوید شغلی وجود ندارد و اگر باشد نیاز به پارتی است و حالا مجبوریم زندگی خود را اینگونه سپری کنیم.
وی که ۲۹ سال سن دارد و در رشته مدیریت بازرگانی تحصیلکرده انتظار دارد مشکل اشتغال حل شود تا او هم بتواند به زندگیش سر و سامانی دهد.
بی‌شک نه تنها این جوانان بلکه همه جوانان استان کهگیلویه و بویراحمد و علی‌الخصوص تحصیلکردگان دانشگاهی در کهگیلویه و بویراحمد امیدوارند غول بزرگ بیکاری نابود شود و برای آنها شغل ایجاد شود.
وجود ۱۱ هزار تحصیلکرده بیکار در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۱ هزار تحصیلکرده بیکار در استان گفت: نرخ بیکاری در افراد زیر ۴۰ سال ۲۶ درصد است که ۲۵ درصد این افراد تحصیلکردگان دانشگاهی هستند.
حجت‌الاسلام سید علی‌فتح‌ میرمحمدی افزود: امیدواریم در سفر هیات دولت به استان برای رفع معضل بیکاری چاره‌اندیشی شود.
بیکاری ۱۷.۷ درصدی در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نرخ بیکاری ۱۷.۷ درصدی در استان گفت: با توجه به سفر آتی دولت به استان خواستار نگاه ویژه رئیس جمهور برای کاهش نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد هستیم.
صابر مظاهری تصریح کرد: با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دومین استان با نرخ بالای بیکاری است، لذا تزریق تسهیلات و منابع، اختصاص تسهیلات سرمایه ثابت و سرمایه در گردش برای تحرک فعالیت‌های اقتصادی و هدایت منابع و تسهیلات به بخش خصوصی و بخش تعاونی به هیأت دولت پیشنهاد می‌شود.
اخذ تسهیلات برای رفع مشکل اشتغال استان
مجید محنایی معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نرخ بیکاری استان گفت: در سفر آتی هیأت دولت از بالا بودن نرخ بیکاری استان به عنوان یک فرصت جهت اخذ تسهیلات بیشتر برای رفع این معضل استفاده می‌کنیم.
با همه این تفاسیر اینکه کهگیلویه و بویراحمد دومین استان با درصد بالای نرخ بیکاری است هیچ شکی نیست و امیدواریم در سفر دولت به استان این مشکل اساسی چاره‌اندیشی شود.

 


 

خبر ۲۳ خرداد ۹۵ – ضرورت بهره برداری از معادن غنی کهگیلویه و بویراحمد در جهت ایجاد اشتغال پایدار

 

خبر آنلاین : حسینی گفت: پیش از انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از تمامی امکانات و منابع محروم بود و هیچ زیرساختی نداشت و انچه امروز در استان داریم مرهون لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
امام جمعه شهر یاسوج در نشست با رئیس سازمان نظام مهندس ایران گفت: بهره برداری از معادن غنی کهگیلویه و بویراحمد در جهت ایجاد اشتغال پایدار در منطقه ضروری است.
به گزارش  خبرآنلاین و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت ‌الاسلام سید علی ‌اصغر حسینی با بیان اینکه تمامی پتانسیل ها و استعدادهای رشد بخصوص نیروی انسانی خوشفکر و توانمند در کشور ما وجود دارد افزود: معادنی غنی و منحصر به فرد در استان کهگیلویه و بویراحمد همچون فسفات چرام وجود دارد که انتظار میرود در راستای اشتغال منطقه اقداماتی قابل قبول صورت گیرد.
حسینی گفت: پیش از انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد از تمامی امکانات و منابع محروم بود و هیچ زیرساختی نداشت و انچه امروز در استان داریم مرهون لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
وی با اشاره به اینکه کشورهای قدرتمند و در راس آنها آمریکا هیچ کمکی به کشور ما نخواهند کرد بلکه دشمنی ها را بیشتر میکنند اظهار داشت: ما باید قدر فرصت ها را بدانیم چرا که فرصت خدمت به زودی میگذرد و اگر از این فرصتها بخوبی استفاده نشود سبب غصه و اندوه می شود.
امام جمعه شهر یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه وبویراحمد تنها یک صدم کشور هست اما همین استان یکصدمی ۲۵ درصد فروش از نفت استان، ۱۰ درصد منابع آبی کشور، بیشترین سرانه جنگلی نسبت به جمعیت، ۲هزار چشمه فصلی و دائمی، گیاهان دارویی که در دنیا بی نظیر و یا کم نظیر و دارای مردمی خونگرم است افزود: استان به لحاظ حضور در جبهه به نسبت جمعیت به گونه ای که ۲۲ و نیم درصد کهگیلویه و بویراحمد در جبهه ها حضور داشته و در کشور اول هستیم.


 

خبر ۳ خرداد ۹۵ – ۷۱ درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سن اشتغال قرار دارند

خبرگزاری فارس : مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه ۷۱ درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سن اشتغال قرار دارند، بر توجه به این ظرفیت تاکید کرد.
به گزارش سایت استان به نقل از قارس، سید محمدعلی تقوی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه جمعیت کهگیلویه و بویراحمد به بیش از ۷۱۱ هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: ۱۰۲ هزار و ۲۹۹ نفر از این جمعیت در سن ۲۴ تا ۳۰ قرار دارند.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد بیکاری، بالا رفتن سن ازدواج و مهاجرت را از جمله عوامل موثر بر کاهش جمعیت عنوان کرد و افزود: این عوامل باعث شده که جمعیت جوان ما کم شده و به سمت جمعیت سالخورده پیش بروند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر طبق آخرین سرشماری‌های انجام شده جمعیت سالخورده استان حدود ۲۹ هزار و ۵۵۵ هزار نفر است، یادآور شد: این موضوع برای استان نگران کننده بوده و باید راهکارهای اصولی اندیشیده شود.
این مسؤول گفت: علی‌رغم اینکه ازدواج در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۳ افزایش داشته و ولادت‌ها نیز افزایش داشتند اما در حال حاضر بخش زیادی از جمعیت جوانان هستند که باید توجه ویژه‌ای به آنها شود.
وی جوانان را فرصت و ظرفیت موثر برای توسعه کشور دانست و اذعان کرد: مسؤولان باید به این موضوع توجه کرده و از این شرایط به درستی استفاده کنند.
تقوی با بیان اینکه ۷۱ درصد از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد در سن اشتغال قرار دارند، بر استفاده از این ظرفیت‌های مهم تاکید کرد و گفت: امیدواریم با سیاست‌گذاری صحیح و اصولی مسؤولان بتوانیم از این پتانسیل به خوبی استفاده کرده و بهره کافی را ببریم.
مدیرکل ثبت احوال کهگیلویه و بویراحمد، بیکاری و عدم اشتغال جوانان را بزرگترین معضل جامعه عنوان دانست و تصریح کرد: اگر به درستی از طرفیت جوان جامعه استفاده نشود، این قشر می‌تواند برای جامعه یک تهدید به حساب آمده و خطرآفرین باشد.


 

خبر ۲۵ اردیبهشت ۹۵ – استخدام ۱۴ نیروی جدید در جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه وبویراحمدگفت: دومین یادواره ۱۱ شهید جمعیت هلال احمر استان خرداد ماه امسال در یاسوج برگزار می شود.
به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ،مسعود مثنوی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و فرارسیدن هفته هلال احمر به مردم ایران اسلامی، گفت: هلال احمر یک نهاد عام المنفعه است که برای خدمت رسانی به مردم در همه ابعاد رسالت ذاتی خویش را انجام می دهد.
وی به برنامه های هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: ۱۸ اردیبهشت تا ۲۴ ماه به نام هفته هلال احمر نامگذارذی شده است که برنامه های در خور شأنی را در اجرای خدمات رسانی ذاتی به مردم برگزار خواهیم کرد.
برگزاری دومین یادواره شهدای هلال احمر در خراد ۹۵
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد به برگزاری یادواره ۱۱ شهید هلال احمر استان اشاره کرد و افزود: اولین یادواره شهدای هلال احمر استان درسال ۹۳با حضور معاون فرهنگی هلال احمر کشور برگزار شد که به تبع آن دومین یادواره شهدای هلال احمر استان خردادماه امسال و قبل ازبرگزاری اجلاسیه سرداران شهید کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج برگزار خواهد شد.
مثنوی یاد و خاطره شهداء را کمتر از خود شهادت ندانست و ابراز کرد: شهداء قافله سالاران این کشور هستند و یادو گرامیداشت آنان برای کشور و جوانان یک وظیفه خطیر از سوی مسئولان است.
بنی آدم اعضای یکدیگرند شعار هفته هلال احمر
وی در ادامه به شعار هفته هلال احمر اشاره کرد و تصریح کرد: شعار امسال هفته هلال احمر در کشور” بنی آدم اعضای یکدیگرند” است.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه وبویراحمد از برگزاری همایش تجلیل از اعضا و امدادگران فعال هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد در هفته هلال احمر خبر داد و افزود: این همایش در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.
مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه و حضور اعضا و امدادگران هلال احمر در نماز جمعه از دیگر برنامه‌های هلال احمر در این هفته است.
هر خانواده  ایرانی یک امداد گر
مثنوی عنوان کرد: در راستای شعار “هر خانواده ایرانی یک امدادگر”، دوره‌های آموزشی همگانی امداد و نجات در هفته هلال احمر در کهگیلویه و بویراحمد برگزار خواهد شد.
برگزاری انتخابات هیئت مدیره جدید در جمعه هفته جاری
وی به انتخابات کشوری اعضای جدید هیئت مدیره هلال احمر استان در شهرستانها اشاره کرد و افزود: در این انتخابات سه هزار نفر از اعضای داوطلب فعال این نهاد برای انتخابات شرکت خواهد کرد که در این زمینه ۷۸نفر برای عضویت در هیئت مدیره جدید برای حضور در انتخابات شرکت کرده اند.
مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این انتخابات به صورت در سراسر کشور در جمعه هفته جاری برگزار خواهد شد، بیان کرد: اعضای انتخاب شده در این انتخابات به عنوان اعضای شورای هیئت مدیره هلال احمر موضوعات مهمی از جمله بحث بودجه، فعالیت های امدادی و دیگر موضوعات را بررسی خواهند کرد.
مثنوی در ادامه به استخدام جمعیت هلال احمر کشور و به طبع آن در استان اشاره داشت و افزود: طبق مصوبه این نهاد، استخدام های هلال احمر بیشتر به صورت شهرستان محور بوده که طی آن ۸۰۰ نفر به عنوان عضو رسمی این نهاد در سطح کشور استخدام خواهند شد.
۱۴نفر در هلال احمر استخدام می شوند
وی به امتحان ورودی این استخدام اشاره کرد و گفت: بر اساس معیار تنها کسانی که عضو داوطلب این نهاد عام المنغعه هستند می توانند در این امتحان ورودی شرکت کنند.
مدیرعامل هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به استخدام ۱۴ نیروی جدید در این نهاد خبر داد و گفت: بر اساس معیار ها سه سهمیه مربوط به مرکز استان و مابقی به شهرستانهای کهگیلویه و بویراحمد تعلق گرفته است.


 

خبر ۲۴ فروردین ۹۳ – عملیاتی شدن۱۴۰۰ مجوز استخدام در کهگیلویه وبویراحمد پیگیری خواهدشد
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت:عملیاتی شدن یکهزار و ۴۰۰ مجوز استخدام صادرشده برای دستگاههای اجرایی استان از سوی استاندار و نمایندگان مجلس پیگیری خواهد شد.
وحید محمدی تبار افزود: این مجوزها در سال های گذشته صادرشد اما به مرحله اجرا در نیامد و مجوز تبدیل وضعیت ۱۹۰ نیروی قراردادی به پیمانی سال ۹۰نیز عملیاتی نشد.
به گزارش روز جمعه روابط عمومی استانداری کهگیلویه وبویراحمد وی به نامگذاری سال ۹۳ به سال ˈاقتصاد ، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادیˈاشاره کرد و گفت: این نامگذاری تجسم عملی حمایت مسوول ارشد نظام جمهوری اسلامی از دولت آقای روحانی است.
وی اظهارکرد: مقام معظم رهبری با درک عمیق تنگناها و مشکلات فراروی دولت اعتدال و عمده شرایط ملی کشور، مدیریت جهادی را مهمترین راهبرد اصلی اداره کشور سال جاری ترسیم نمود.
محمدی تبار بیان کرد: در شرایط کنونی دولت برای حل بحران اشتغال و استخدام در تنگنا و تحت فشار مطالبات مردمی است، ولی متاسفانه به دلیل استخدام های بی رویه در سطح کشور در دولت های گذشته، شرایط بسیار محدود و سخت است.
وی اضافه کرد: در سال جدید برنامه داریم با ایجاد بانک اطلاعات استخدامی و نیروی انسانی دستگاه های اجرایی استان مستقر در اداره کل منابع انسانی وضعیت نیروی انسانی و نظام اداری را روشن و چاره ای اساسی برای آن بیابیم. به همین منظور فرمهایی را برای کلییه دستگاههای اجرایی استان ارسال کردیم که نیاز و پتانسیل های نیروی انسانی و نظام اداری استان را شفاف نماییم.
محمدی تبار گفت: دستگاههای اجرایی موظفند تا ۵ اردیبهشت این فرم ها را تکمیل و به استانداری تحویل دهند و این همکاری و یا عدم همکاری در ارائه به موقع اطلاعات صحیح در نمره ارزشیابی دستگاه های اجرایی دخالت داده می شود.
این مسوول معتقد است،در اسفند سال ۱۳۹۰ آزمون تبدیل وضعیت با اولویت مناطق توسعه نیافته و محروم برگزار شده و از ۵۱۰ مجوز صرفا حدود ۳۲۰ نفر تبدیل وضعیت شدند و اکثرا نیروهای قراردادی حوزه ستادی ادارات کل و سازمان های استانی متقاضی استخدام پیمانی در ادارات شهرستانها بوده و پذیرفته شده اند و اما بعد از مدتی دوباره به مرکز استان برگشته اند و طبق قانون این نیروهای تبدیل وضعیت شده باید در پست سازمانی که در آزمون قبول شده اند کار کنند و در غیره این صورت تبدیل وضعیت آنها محل ایراد قانونی است.
مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استان گفت: سقف میزان استخدام در کهگیلویه و بویراحمد از سطح کشوری در ۸ سال گذشته پایین تر است و با توجه به همان ظرفیت ۱۴۰۰ نفری که در سنوات قبل عملیاتی نشده، تلاش ما بر این است که با درایت و نفوذ استاندار محترم در تهران و همچنین پتانسیل های مجمع نمایندگان استان بخصوص نایب ریس کمسیون برنامه و بودجه مجلس، این مجوزها را احیا کنیم.
وی به شرایط خاص استخدامی کشور و مشکلات دولت اشاره کرد وتصریح کرد: جذب این میزان نیرو کاربسیار سختی است اما ما مامور به وظیفه ایم و نه نتیجه و در این راستا تلاش و پیگیری لازم انجام خواهد شد.
منبع : سایت بازار کار

خبر ۱ بهمن ۹۲ – نادیده گرفتن اشتغال زنان در کهگیلویه و بویراحمد مشهود است

عضو شورای شهر یاسوج گفت: نادیده گرفتن اشتغال زنان در کهگیلویه و بویراحمد مشهود است.
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، زهرا زمانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران به اشتغال زنان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: عمده مشکلات اشتغال زنان در استان همواره نادیده گرفته شده است که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشند.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج اشاره‌ای به تعداد وافر زنان دست‌فروش در مرکز کهگیلویه و بویراحمد داشت و افزود: این افراد از آسیب‌پذیرترین افراد جامعه هستند که تاکنون توجه‌ای به اشتغال زنان در استان نشده است و همواره مورد بی‌مهری واقع شدند.
زمانی‌ با تاکید بر این‌که زنان دست‌فروش از سر ناچاری و امرار معاش به این شغل کاذب و آسیب‌زا روی می‌آورد، ادامه داد: زنان دست‌فروش به واقع با دست‌فروشی به استقبال مرگ تدریجی می‌روند که چنین امری باعث انحلال و از هم‌گسستگی خانواده‌‌ها می‌شود.
لزوم توجه به اشتغال زنان دست‌فروش/مسئولان همت کنند
نماینده بانوان در شورای اسلامی شهر یاسوج با تاکید بر این‌که باید تدابیر لازم به منظور رفع مشکلات جامعه زنان دست‌فروش در یاسوج اتخاذ شود، مطرح کرد: با اجرای طرحی مناسب می‌توان زنان دست‌فروش در مکان مناسب و با امکانات لازم ساماندهی کرد.
این مسئول حضور زنان و مردان در جامعه را مکمل هم‌خواند و بیان داشت: حضور زنان در جامعه همچون حضور در خانواده بسیار مهم بوده از این‌رو حضور زنان در جامعه بسیار مهم است.
وی تاکید کرد: روز به روز آمار زنان دست‌فروش در مرکز استان رو به افزایش است که عمده دلیل فروشندگی آن‌ها مشکلات اقتصادی و امرار معاش خانواده بوده که با وجود شرایط کنونی بد اقتصادی نیز مشکلات عدیده‌ای به وجود می‌آید.
زمانی با تاکید بر این‌که با وجود استان قبیله‌ای و عشیره‌ای زنان دست‌فروش مورد تمسخر و بی‌مهری دیگر افراد جامعه و بعضا فامیل و بستگان آن‌ها می‌شوند، گفت: انتظار می‌رود متولیان توجه ویژه‌ای داشته باشند چرا که اگر نیاز نداشتند در شرایط کنونی اقدام به دست‌فروشی نمی‌کردند.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج خاطرنشان کرد: با تحت پوشش قرار دادن زنان دست‌فروش در نهادهای حمایتی و ارائه خدمات و طرح‌های توانمندسازی به آن‌ها می‌توان باری از مشکلات آن‌ها کاست و چهره شهر را زیباتر جلوه داد.
زمانی در خاتمه ایجاد شرایط برای اشتغال‌زایی زنان دست‌فروش را مهم عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های صنایع‌دستی استان، ایجاد کارگاه‌های تولیدی، فراهم کردن فرصت‌های شغلی و … را از روش‌های توانمندسازی زنان استان عنوان کرد.
عضو شورای اسلامی شهر یاسوج با تاکید بر این‌که همواره از حقوق حقه زنان هم‌استانی بر حسب وظیفه حمایت می‌کنم، گفت: انتظار می‌رود متولیان امر و کسانی که دستی بر آتش دارند با همکاری مضاعف راه‌حل مناسبی برای رفع مشکلات جامعه زنان دست‌فروش ارائه دهند تا دیگر شاهد حضور زنان در مکان‌های نامناسب در سطح میادین شهر و خیابان‌ها نباشیم.

خبر ۱۹ آذر ۹۲ -ایجاد ۲۰ فرصت شغلی برای مددجویان کهگیلویه

رئیس کمیته امداد کهگیلویه از اجرای ۲۰ طرح اشتغالزایی جهت مددجویان تحت حمایت این نهاد در ماه گذشته خبر داد.

عنایت رحیمی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه از اجرای ۲۰ طرح اشتغالزایی جهت مددجویان تحت حمایت این نهاد در ماه گذشته خبر داد.

رئیس کمیته امداد کهگیلویه اظهار داشت: کمیته امداد خدمات فراوان و قابل توجهی در جهت کمک به معیشت خانواده‌های ایتام، مددجویان و اقشار آسیب‌پذیر را در دستور کار قرارداده است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها و فعالیت‌های این نهاد که در جهت احیاء روحیه خود اتکایی و اعتماد به نفس خانواده‌های تحت حمایت است، بحث اشتغال و خودکفایی آنهاست.

این مسئول عنوان کرد: به همین منظور در ماه گذشته به منظور توانمندسازی و اشتغال خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد شهرستان کهگیلویه ۲۰ طرح خودکفایی، کارانگیزی و توان‌افزایی اجرا شده است.

این مسئول، اعتبار هزینه شده در این مورد را بالغ بر یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها در سرفصل‌های خدمات، دامداری، دامپروری و…..اجرا شد.

رحیمی‌نیا اظهار امیدواری کرد که با نظارت به موقع کارشناسان و اجرای دقیق طرح‌ها، بخش عظیمی از اقتصاد شهرستان شکوفا شود.

خبر ۲۱ آذر- دستگاه‌های دولتی بر اساس مجوز نیرو جذب می‌کنند

بازگشت به صفحه استخدام استانداری همه استان ها – اخبار به روز

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه‌های دولتی بر اساس مجوزها و انتشار آگهی اقدام به جذب نیرو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، سید حسین صابری  امروز در بازدید از روند برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی، برای استخدام نیروهای مورد نیاز شبکه بهداشت و درمان  گچساران که در محل دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: حوزه برگزاری آزمون استخدامی نیروهای شبکه بهداشت و درمان گچساران علیرغم تعداد کم سهمیه ۲۰ نفری مورد نیاز، حدود یک‌هزار و ۵۰ نفر شرکت‌کننده در سطوح مختلف داشت.

وی با تأکید بر اینکه برگزاری آزمون از نظم و انضباط خاصی برخوردار بود، افزود: شرکت کنندگان در این آزمون از نحوه ارتباط و و محتوای موارد امتحانی آزمون راضی بودند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امیدواریم سایر مراحل این استخدام از گزینش تا مرحله جذب، استخدام و برقراری حقوق مراحل قانونی خود را طی کند تا همه مردم ما این دیدگاه را داشته باشند که امروز در همه دستگاه‌های دولتی اداراتی که دارای مجوز جذب نیرو از وزیر مربوط یا شورای عالی توسعه منابع انسانی هستند، بر اساس مجوزها و انتشار آگهی نیرو جذب می‌کنند.

صابری خاطرنشان کرد: اقدامات و مدل‌هایی که در گذشته خلاف روند و روال معمول منجر به جذب نیرو اعم از نیروی با کیفیت، بدون کیفیت و غیرمرتبط  می‌شد، منسوخ شده و زمینه‌ای ندارد.

وی از مردم خواست تا جهت جذب و استخدام در دستگاه‌های دولتی با مراجعه به آگهی‌های منتشر شده رسمی اقدام به شرکت در آزمون‌های استخدامی کنند.

منبع خبر : خبرگزاری فارس

استاندار کهگیلویه و بویر احمد:با انتقالی تبدیل وضعیت شده ها به هیج وجه موافقت نمی شود

استاندار کهگیلویه و بویر احمد با انتقاد از کارکنانی که در این وقت سال هنوز به دنبال انتقالی خود هستند ، گفت : با انتقالی افرادی که از امتیاز تبدیل وضعیت استفاده کردند ، به هیچ وجه موافقت نمی شود.
حسین صابری در گفت و گو با فارس در یاسوج اظهار کرد: تبدیل وضعیت نیروهای استخدامی یکی از اقدامات ارزشمند دولت در تعیین تکلیف و ارتقای شغلی آنها بوده که در استان کهگیلویه و بویر احمد اجرا شده است.
استاندار کهگیلویه و بویر احمد با بیان اینکه شرط تبدیل وضعیت نیروهای دولتی ، خدمت آنها در مناطق محروم است ، افزود : تیدیل وضعیت شده ها باید در مناطق محروم مشغول به کار شوند و استثنایی در این خصوص وجود ندارد.
وی گفت : اینکه شخصی با استفاده از مزایای تبدیل وضعیت بخواهد از زیر بار شرط آن شانه خالی کند ، عملی نیست و افرادی که می خواهند از مزایای طرح تبدیل وضعیت استخدامی خود استفاده کنند باید بدانند که خدمت آنها در یک منطقه محروم خواهد بود.
صابری ادامه داد: عده ای از این کارمندان به محض تبدیل وضعیت خود در حالی که هنوز یک سال هم در یک منطقه محروم خدمت نکرده اند تقاضای انتقالی به شهرهای برخوردارتر را می کنند که تا زمانی که من استاندار هستم ، این اتفاقات نخواهد افتاد.

استخدام استانداری ها-نمونه سوالات آزمون های قبلی

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۶)

  1. 11 گفت:

    میگن یاسوج این همه نیرو می خواد ولی فردا که استخدا رو زدن می بینی زده یه نفر چون همه رو خودشون از قبل از بین آشناهاشون انتخاب می کنن. ما که دیگه امیدی به این استخدامیا نداریم.

  2. کهگیلویه وبویراحمدی گفت:

    تو را خدا تیتر ونگاه کنید تو صفحه استخدامی چی نوشتن بخدا اگه ی هم استخدامی باشه

  3. isacc گفت:

    خدا به خیر کنه هیچ استخدامی نداریم….

  4. سجاد گفت:

    به پذیرفته شدگان اداره گمرک

    لطفا جهت تکمیل مدارک و اطلاع از ادامه ی مراحل استخدام، هر چه سریعتر با این شماره(گمرک ایران) تماس بگیرید.

    ۰۲۱۸۲۹۹۲۵۲۱ شماره ی گمرگ ایران

  5. بنامین گفت:

    باسلام: چرا رشته معماری تابه حال استخدامی نداشتید .هیچ گونه جایگاهی ودر اداره های استخدامی ندارن/چرا جرا ……..جرا…….۰

  6. بیمه ایران استان اردبیل گفت:

    سلام
    بچه ها کسی بیمه ایران هست اینجا؟؟؟؟؟
    خواهشا جواب بدید؟؟؟؟

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها