‬ هزار داوطلب کارشناسی ارشد ‪۸۹‬ مجاز به انتخاب رشته شدند

معاون فنی و آماری سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: تعداد ‪۲۱۳‬ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در آزمون کارشناسی ارشد سال ‪۱۳۸۹‬مجاز به انتخاب رشته شدند.

ابراهیم خدایی روز چهارشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: با احتساب داوطلبانی که در دو رشته امتحانی کارشناسی ارشد ‪۸۹‬ مجاز به انتخاب رشته شده‌اند تعداد مجازین به انتخاب رشته در آزمون امسال به ‪۲۲۲‬هزار نفر می رسد.

وی با اشاره به انتشار کارنامه داوطلبان آزمون تحصیلات تکمیلی سال جاری از روز جمعه، ‪۳۱‬اردیبهشت ماه اظهار داشت: نتایج اولیه آزمون دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته از ساعت ‪۲۰‬روز جمعه بر روی سایت اینترنتی سازمان سنجش به نشانی ‪    www.sanjesh.org‬ قرار خواهد گرفت.

به گفته خدایی، ‪ ۸۳۰‬هزار نفر داوطلبی که در آزمون کارشناسی ارشد امسال شرکت کرده‌اند می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای خود شامل نام خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد، ضمن مشاهده کارنامه نتیجه اولیه آزمون خود، نسبت به پرینت از آن اقدام کنند…

وی خاطرنشان کرد: آن دسته از داوطلبان هر یک از کدرشته‌های امتحانی که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند علاوه بر مشاهده کارنامه خود و پرینت از آن براساس برنامه زمانی پیش بینی شده می‌توانند دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی (دفترچه شماره ‪(۲‬آزمون کارشناسی ارشد که بر روی سایت سازمان سنجش قرار داده می‌شود مشاهده کنند.

خدایی تصریح کرد: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی (دفترچه شماره ‪(۲‬ علاوه بر اینکه بر روی سایت سنجش قرار می‌گیرد از ساعت ‪۹‬صبح روز سه شنبه ‪۴‬خردادماه تا روز دوشنبه ‪۱۰‬خرداد نیز از طریق مراکز پستی شهرستان محل اقامت داوطلبان در اختیار مجازین به انتخاب رشته قرار داده خواهد شد.

وی توضیح داد: سال گذشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد می توانستند حداکثر ‪۵۰‬کدرشته محل را در فرم مربوطه درج کنند درحالیکه امسال تعداد انتخاب‌های آنها به ‪۱۰۰‬کدرشته محل افزایش یافته است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور، ظرفیت پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد امسال را بیش از ‪۵۰‬هزار نفر اعلام کرد و یادآور شد: با احتساب دانشجویان استعداد درخشان که از سوی خود دانشگاه‌ها مستقلا پذیرش شده و اسامی آنها تنها برای تایید به سازمان سنجش ارسال می‌شود، کل ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد ‪۸۹‬به بیش از ‪۵۵‬هزار نفر خواهد رسید.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها