۸۰ مددجوی کمیته امداد پلدشت به اشتغال پایدار رسیدند

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) پلدشت گفت: امسال با پرداخت یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال تسهیلات، زمینه اشتغال پایدار ۸۰ مددجوی این نهاد فراهم شده است.

بهمن رضایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تسهیلات از محل اعتبارات امدادی و بانکی به مددجویان این نهاد اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: توانمندسازی مددجویان تحت حمایت این مدیریت با شروع برنامه پنج ساله ششم و از ابتدای سال جاری با اعطای تسهیلات در حوزه های صنفی، پرورش ماهی، کشاورزی، قالیبافی و دامپروری آغاز شده است.
وی بیان کرد: جمعیت مددجویی شهرستان پلدشت با اشتغال برخی از مددجویان، در حال حاضر به هفت هزار و ۷۸۲ نفر رسیده است.
به گزارش ایرنا، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) چندی پیش سیاست‌های اشتغال مددجویان تحت حمایت کمیته امداد با اولویت مناطق مرزی، محروم و روستایی و اعطای امتیاز ویژه به برخی از مددجویان را ابلاغ کرد.
بر اساس این سیاست ها، از طریق استعدادسنجی، آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و اعطای وام، زمینه توانمندسازی، خوداتکایی، استقلال اقتصادی افراد و خانوارهای نیازمند فراهم می شود تا نیازمندان در تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نقش موثری داشته باشند.
در این بخشنامه مناطق مرزی، محروم و روستایی در اولویت اجرای طرح‌های اشتغال قرار دارد و طرح های متناسب با شرایط اقلیمی هر منطقه یا طرح های منجر به مهاجرت معکوس از شهر به روستا حمایت می‌شود.
علاوه بر این به مددجویان مجری طرح‌های اشتغال دانش‌بنیان و کارآفرین و طرح‌های مربوط به اشتغال مردانی که با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت کمیته امداد ازدواج کنند یا سرپرستی ایتام را بر عهده گیرند، امتیاز ویژه اعطا می‌شود.
در شهرستان پلدشت ۲ هزار و ۷۶۰ خانوار با هفت هزار و ۷۸۲ نفر جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) است؛ شهرستان پلدشت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها