۷ هزار کارمند آماده استخدام قوه قضاییه تعیین تکلیف شوند

محمد کاظمی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نشستی که عصر امروز(یکشنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه) به میزبانی قوه قضاییه و با حضور رئیس مجلس و نمایندگان خانه ملت برگزار شد، با بیان اینکه از حسن انتخاب رهبر معظم انقلاب برای انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان ریاست قوه قضاییه تشکر می کنیم چرا که وی از متن دستگاه قضایی بوده و با مشکلات این قوه آشنا است، گفت: سلامت و کارآمدی قوه قضاییه دو هدف اعلای قوه بوده که از سوی رهبری تعیین شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه تقویت قوه قضاییه نیازمند آسیب شناسی است، عنوان کرد: آسیب های قوه، واکنش آسیب های بیرونی است و چندان در اختیار دستگاه قضا نیست برای مثال مشکلات نسل جوان زیاد بوده و شرایط اقتصادی باعث شده بسیاری از فعالان اقتصادی یا زندانی باشند و یا با قرار آزاد باشند همچنین ۱۵ میلیون پرونده در قوه قضاییه با منشأ آسیب های اجتماعی وجود دارد لذا در نهایت سرریز مشکلات جامعه به قوه قضاییه می رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه نتیجه هجوم پرونده ها به دستگاه قضا با عِده و عُده کم باعث اطاله دادرسی می شود، تصریح کرد: کسانی که به دنبال احقاق حقوق خود هستند و می دانند ۳ سال زمان می برد به سمت راهکارهای غیرقانونی کشیده می شوند که خود فساد است.

کاظمی ادامه داد: در حال حاضر ۷ هزار نفر برای استخدام در قوه قضاییه مراحل آزمون را طی کرده و منتظر اجازه سازمان برنامه و بودجه هستند این در حالی است که قوه با کمبود کادر مواجه است و هر شعبه دادرسی ۳ کارمند نیاز دارد تا به پرونده ها رسیدگی شود در حالی که در حال حاضر تنها یک کارمند در این شعب مشغول فعالیت هستند و همین امر باعث صدور احکام غیرمتقن می شود.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس دهم اضافه کرد: در خصوص پرونده های حساس جامعه باید به موقع اطلاع رسانی شود و نباید صرفا منتظر نشست های هفتگی سخنگوی قوه قضاییه ماند از این رو لازم است برای هر استان یک سخنگو تعیین شود تا با مردم ارتباط داشته باشد همچنین بهتر است یکی از مسئولان قوه قضاییه بعد از هر جلسه هفتگی در این قوه درباره آن توضیحاتی ارائه کند.

وی ادامه داد: مرحوم آیت الله شاهرودی در زمان تصدی ریاست قوه قضاییه چند بار به کمیسیون قضایی مجلس آمد و در جلسات شرکت کرد لذا پشتیبانی از حقوق مردم از لوازم کار است همچنین چنانچه مقام معظم رهبری در دیدار با قوه قضاییه در سال ۹۶ بر احیا و استیفای حقوق عامه توسط قوه قضاییه تأکید کردند لازم است با متجاوزان به حقوق عامه برخورد شود.

کاظمی همچنین خواستار واسپاری رسیدگی به جرایم مطبوعاتی به هیأت عالی نظارت بر مطبوعات شد و گفت: این هیأت اجازه توقیف رسانه ها را نیز دارد لذا می تواند در نهایت پیش از ورود قوه قضاییه، اقدام کرده و نتیجه را به قوه ارسال کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم از کمیسیون قضایی را یکی از فعال ترین کمیسیون های مجلس نام برد و عنوان کرد: ۳۳ درصد مواردی که در صحن علنی رسیدگی می شود مربوط به کمیسیون قضایی است چنانچه قانون اچک را اصلاح کرده و در حال اصلاح قانون تجارت هستیم تا از تعداد زندانیان کاسته شود.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار صدور اجازه بازدید از ندامتگاه ها و زندان های شهرستان ها به نمایندگان مجلس شد و خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ به بازدید از زندان اوین رفتیم که گزارش آن بسیار مثبت بود و باعث کاهش بدگویی ها علیه قوه قضاییه شد لذا این بازدیدها به کاهش شایعات کمک می کند./

پایان پیام

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. مهدی گفت:

    لطفا شما نیز پیگیری کنید خبر جدید به ما بدهید ما ۱۸ماهه بلاتکلیفیم داریم دیوونه میشیم

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها