۵۰ راه ساده برای بدست آوردن مشترکان خوراکی بیشتر

این مطلب ترجمه آزادی است از ۵۰ Simple Ways to Gain RSS Subscribers که در وبلاگ معتبر Daily Blog Tips منتشر شده است.

البته به نظر می رسد که برخی از روشهای ارائه شده در این مطلب، در وبلاگستان فارسی کاربرد ندارند و یا حداقل عرف نیستند، اما به هر حال بسیاری از آنها می توانند راهگشا باشند.

اکثر وبلاگ نویسان، عاشق خوانندگان خوراکی خود هستند. علاوه بر این اکثر آنها دوست دارند که مشترکان خوراکی جدیدی هم بدست آورند. خیلی مسرّت بخش است، اگر یک روز صبح از خواب برخیزید و ببینید که شمارنده فیدبرنر وبلاگتان ۲۰۰-۳۰۰ شماره جهش داشته است! اینطور نیست؟!

اما متاسفانه گویا چنین روزهایی به ندرت دیده می شوند و اکثر وبلاگ نویسها مدت زمان زیادی را صرف می کنند تا بتوانند تعداد اندکی مشترک جدید خوراکی را جذب نمایند.

آیا راهی برای حل این معضل وجود دارد؟ آیا روشی هست که بتواند تاثیر شگرفی روی تعداد مشترکین خوراک وبلاگ بگذارد؟

البته که هست! افراد زیادی در این باره نوشته اند، اما من هم می خواهم نظرم را در این باره عرضه کنم. من در این مطلب سعی کرده ام تا ۵۰ ایده ای را که برای افزایش دادن تعداد مشترکین خوراکی وبلاگ به ذهنم می رسد را لیست کنم. امیدوارم که به کار آید!

۱- آیکن بزرگی را برای خوراک وبلاگتان نمایش دهید. شما باید همیشه این موضوع را همیشه بخاطر داشته باشید که اغلب مردم تنبل اند. اگر شما آیکن کوچکی را در وبلاگتان بگنجانید، ممکن است که خیلیها برای پیدا کردنش با مشکل مواجه شوند. اکثر آنها تنها چند ثانیه برای پیدا کردن آدرس خوراک وبلاگتان وقت صرف می کنند و پس از آن بی خیالش می شوند. پس باید مطمئن شوید که آیکن خوراک وبلاگتان به اندازه کافی بزرگ و در دسترس هست.

۲- آیکن خوراک را در نیمه بالایی وبلاگتان به نمایش بگذارید. علاوه بر اینکه شما باید آیکن بزرگی را برای آدرس خوراک وبلاگتان در نظر بگیرید، باید آنرا در محلی بگذارید که در اولین نگاه قابل دیدن باشد، و آن جایی نیست به جز نیمه بالایی وبلاگتان. این درست جایی است که اکثر وبلاگهای با مشترک خوراک بالا آیکن شان را در آنجا قرار می دهند و جایی است که خوانندگان برای مشترک شدن دنبال آیکن خوراک می گردند.

۳- آیکن خوراک را در همه صفحات وبلاگتان نمایش دهید. وقتی که من وبلاگ نویسی را شروع کردم، بزرگترین اشتباهم این بود که آیکن خوراک وبلاگم فقط در صفحه اصلی نشان داده می شد. پس از مدتی من آیکن را به همه صفحات وبلاگ اضافه کردم و به طرزی خارق العاده تعداد مشترکین خوراکی وبلاگم جهش پیدا کردد.

۴- توضیح دهید. بکار بردن آیکن به تنهایی نمی تواند تاثیرگذار باشد. اگر خوانندگان شما اهل تکنولوژی نباشند، شاید ندانند که آن آیکن نارنجی رنگ خط دار به چه معناست! برای اینگونه موارد با نوشتن توضیح کوتاهی درباره اینکه با مشترک شدن آنها می توانند مطالب شما را براحتی دنبال کنند، به فهم موضوع کمک کنید.

۵- پستی بنویسید و از خوانندگان بخواهید تا مشترک خوراکتان شوند. شنیده اید که می گویند “بخواهید تا به شما داده شود”؟ این قاعده کلی در همه امور زندگی قابل استناد می باشد. وبلاگ نویسی هم از این قاعده مستثنی نیست. اگر می خواهید که دیگران مشترک خوراک شما شوند، پس از آنها بخواهید! در این باره مطلبی بنویسید و دلایل این کار را برایشان شرح دهید. بزودی خواهید دید که آنها چطور به درخواست تان پاسخ خواهند داد.

۶- از افزونه FeedSmith استفاده کنید. اگر از فیدبرنر برای تولید خروجی خوراک وبلاگتان کمک می گیرید، لازم است مطمئن شوید که همه مشترکان شما از همان خروجی استفاده می کنند و سایر خروجی ها که توسط سیستم مدیریتی وبلاگ تولید می شود را بکار نمی برند. وبلاگهایی که از وردپرس استفاده می کنند، با نصب افزونه FeedSmith می توانند مطمئن شوند که همه مشترکان به آدرس اصلی هدایت می گردند. بدین ترتیب شما می توانید آمار درستی از مشترکان تان داشته باشید و شکل خروجی خوراکتان را نیز آنگونه که دوست دارید تنظیم کنید.

۷- اشتراک ایمیلی هم ارائه دهید. چه بخواهید و چه نخواهید تنها درصد اندکی از کاربران اینترنتی با فید آشنا هستند و آنرا بکار می برند. مطالعات نشان می دهد که این مقدار کمی بیشتر از ۱۰% از کاربران جهان را تشکیل می دهد. چرا باید شما ۹۰% بقیه را از دست بدهید؟ چنانکه از فیدبرنر استفاده می کنید، کافیست که به بخش Publicize بروید و اشتراک ایمیلی تان را راه اندازی کنید.

۸- از فرم اشتراک ایمیلی استفاده کنید. برای اکثر وبلاگ نویسان استفاده از فرم خیلی بهتر از لینک “اشتراک ایمیلی” جواب داده است. از آنجائی که کاربران اینترنت در جاهای مختلف اینگونه فرمها را می بینند و ایمیل هایشان را در آنها وارد می کنند، برای شان آشناتر است. بالای سایدبار وبلاگتان جای مناسبی برای قرار دادن فرم اشتراک ایمیلی است.

۹- در پایان همه پستهایتان، خوانندگان را ترغیب کنید تا مشترک خوراک وبلاگتان شوند. علاوه بر قرار دادن آیکن خوراک و فرم اشتراک ایمیلی در نیمه بالایی پوسته وبلاگ، لازم است که در پائین صفحات یکتای پستها هم آنها را قرار دهید. چرا؟ چون بعد از اینکه خوانندگان خواندن مطلب وبلاگتان را تمام کردند، دنبال کار می گردند که بعد از آن انجامش دهند، و اشتراک در خوراک وبلاگتان، می تواند گزینه مناسبی باشد. و اگر مطلب شما برایشان سودمند بوده باشد، آنها خیلی تمایل خواهند داشت که مشترک وبلاگتان شوند تا مطالب بعدی تان را از دست ندهند.

۱۰- تا جایی که ممکن است مراحل را کوتاهتر کنید. مردم واقعاً تنبلند (می دانم که قبلاً این را گفته بودم، اما این موضوع به اندازه کافی مهم است که دوباره بازگو شود). هرقدر مراحل لازم برای کلیک کردن تا مشترک وبلاگ شدن کمتر باشد بهتر است. تا جایی که می توانید این مراحل را کوتاهتر کنید.

۱۱- آیکنهای خوراک خوانهای معروف را در وبلاگتان قرار دهید. یکی از راههای کوتاه کردن مراحل مشترک شدن در وبلاگتان، این است که می توانید آیکن خوراک خوانهای معروف (مانند Google Reader و BlogLines) و پر کاربرد را در وبلاگتان قرار دهید تا کاربران با کلیک بر روی آنها بطور مستقیم مشترک وبلاگ شما شوند. بیشترین فیدخوانهایی که مشترکین شما بکار می برند را آنالیز کنید و آیکن همان ها را در وبلاگتان قرار دهید.

۱۲- در وبلاگتان تمرکز داشته باشید. اگر شما درباره ۱۰ موضوع مختلف در وبلاگتان می نویسید، متقاعد کردن مردم برای دنبال کردن مداوم شما دشوار خواهد بود. ممکن است آنها مطالب شما درباره تکنولوژی را دوست داشته باشند اما از نوشته هایتان درباره نحوه تمیز کردن خانه متنفر باشند…! تمرکز داشتن یکی از موثرترین روشهای جذب مشترکین وبلاگی است.

۱۳- بطور مداوم و مرتب پستهای جدید منتشر کنید. منظور از مداوم، ارسال چندین پست در هفته و یا حتی روز است و منظور از  مرتب، دنبال کردن یک طول موج منظم می باشد. این دو فاکتور موجب می شوند که بازدیدکنندگان تان همیشه فعال باشند و همین عامل موجب رغبت آنها برای اشتراک می گردد.

۱۴- زیاده روی نکنید. نوشتن پست زیاد در طی هفته یا روز خیلی خوب است. اما محدودیتهایی هم برای این مورد باید در نظر گرفت. خیلیها معتقدند که اگر وبلاگی آنها را با روزه یک دوجین پست جدید تحت فشار قرار دهد، آنها اشتراکشان را فسخ خواهند کرد. البته وبلاگهایی خبریی که باید مدام به روز شوند از این قاعده مستثنی می باشند.

۱۵- مطالب با ارزش بنویسید. مردم در صورتی مشترک وبلاگ شما می شوند که مطالب شما برایشان مفید باشد. فاکتورهای تعیین کننده ارزشمندی مطالب شما با توجه به خوانندگان تان بسیار متفاوت خواهد بود. ممکن است ارزشمندی مطالب تان بخاطر خبرهای فوری باشد که منتشر می کنید، یا بررسی های عمیقی که بر روی موضوعات انجام می دهید، یا مطالب جالب و سرگرم کننده ای که می نویسید. هر چه که هست، به هر حال باید وجود داشته باشد.

۱۶- مطالب منحصر به فرد بنویسید. شاید مطالب شما ارزشمند باشند اما اگر خوانندگان بتوانند آنها را در جای دیگری هم پیدا کنند، دلیلی برای مشترک شدن در وبلاگتان نخواهند داشت. برای مثال اگر شما تمام مطالب جالب یک وبلاگ معروف مثل لایف هکر را روی وبلاگ خودتان قرار دهید، با اینکه مطالب با ارزش و خواندنی هستند اما منحصر به فرد نیستند و اکثر مردم ترجیح می دهند که مشترک منبع اصلی باشند.

۱۷- از این شاخه به آن شاخه نپرید. اگر وبلاگتان روی موضوع خاصی تمرکز دارد (همانگونه که قبلاً به آن اشاره شد) پس مشترکین شما با هدفی مشخص آنرا دنبال می کنند. اگر شما موضوعات وبلاگ را تغییر دهید، اکثر آنها آزرده خاطر خواهند شد. توجه داشته باشید که نوشتن یک پست بی ربط خیلی بدتر از پست ننوشتن است. چرا که پست بد می تواند موجب شود که مشترکین شما، دنبال کردن وبلاگتان را کنار بگذارند.

۱۸- وقتی که برای دیگران نظر می گذارید، آدرس خوراک وبلاگتان را وارد کنید. خیلی از وبلاگ نویسان عادت دارند که برای مطالب دیگران نظر بگذارند. بعضی ها این کار را برای شرکت کردن در بحثها انجام می دهند. عده ای هم این کار را بخاطر بالابردن ترافیک وبلاگشان انجام می دهند. به هر حال در هنگام گذاشتن نظر، می توانید بجای گذاشتن لینک وبلاگتان، آدرس خوراکش را بر جای بگذارید تا دیگران به راحتی بتوانند مشترک وبلاگتان شوند.

۱۹- مسابقه راه بیاندازید. مسابقات در وبلاگستان خیلی پر طرفدارند. اگر وبلاگتان کمی شناخته شده و پربازدید باشد می توانید براحتی اسپانسر بگیرید و با چند جایزه مسابقه ای را برگزار کنید. از این طریق شما می توانید به سرعت تعداد مشترکین خوراکی وبلاگتان را زیاد کنید.

۲۰- به مشترکین وبلاگتان جایزه بدهید. اگر اهل برگزار کردن مسابقه نیستید، می توانید به قید قرعه به مشترکین وبلاگتان هدیه بدهید. برای کنترل کردن مشترکین هم می توانید از آنها بخواهید که مشترک ایمیلی وبلاگتان شوند.

۲۱- پستهای مهمان داشته باشید. نوشته شدن پست توسط وبلاگ نویسان دیگر یکی از عوامل بالارفتن ترافیک وبلاگ شماست. اگر نویسنده وبلاگ پربازدیدی در وبلاگتان مطلبی منتشر کند، شانس زیادی وجود دارد که بازدیدکنندگان و مشترکان آن، به وبلاگ شما هم رغبت پیدا کنند.

۲۲- به خواننده های جدید خوشآمد بگوئید. هنگامی که در وبلاگ دیگری بعنوان مهمان پست نوشتید یا مهمان وب سایت معتبری بودید، یا هر فرصت دیگری که موجب شد تا خوانندگان جدیدی به سمت وبلاگ شما بیایند، لازم است که به آنها خوش آمد بگوئید و درباره وبلاگتان برایشان توضیح دهید و از آنها بخواهید که مشترکش شوند.

۲۳- مطالب تان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. بعضی ها معتقدند که کیفیت خوانندگانی که از سمت شبکه های اجتماعی (مانند بالاترین، دیگ و…) وارد سایت می شوند پائین است. این موضوع تا حدی می تواند درست باشد، چرا که معمولاً آنها روی قسمتهای دیگر وبلاگتان (مثل لینک اشتراک) کلیک نمی کنند. اما از بین ترافیک بالایی که از طریق اینگونه سایتها نصیب شما می شود، این امکان هم وجود دارد که عده ای هر چند اندک هم مشترک خوراکتان شوند.

۲۴- برای خوانندگان تان توضیح دهید که RSS چیست. همانگونه که قبلاً هم اشاره شد، تخمین زده می شود که تنها ۱۰% از کاربران اینترنتی با خوراک و نحوه بکار گیری آن آشنا باشند. آیا شما برای بهبود این وضعیت کاری از دست تان بر می آید؟ مسلماً بر می آید! مطلبی بنویسید و به خوانندگان تان بیاموزید که فید چیست و چگونه می توانند از آن استفاده کنند. این مطلب خصوصاً در مورد وبلاگهایی که مطالب IT ندارند می تواند خیلی مفید واقع شود.

۲۵- یک صفحه مجزا با نام “اشتراک” داشته باشید و تمام توضیحات و لینکها را در این مورد، آنجا قرار دهید. علاوه بر نوشتن یک پست درباره چگونگی بکارگیری خوراک، شما می توانید صفحه مجزایی را با نام “اشتراک” به این موضوع اختصاص دهید و ضمن توضیح دادن، لینکها و فرمهای اشتراک را در آن قرار دهید. سپس شما می توانید در زیر ایکن خوراک وبلاگتان به عنوان “نحوه مشترک شدن” به آن صفحه لینک بدهید.

۲۶- یک صفحه خوشآمدگویی درست کنید و توسط آن بازدیدکنندگان را به مشترکان تبدیل کنید. اگر در وبلاگها و وب سایتهای دیگر تبلیغات می کنید، بهترین راه برای راهنمایی کردن بازدیدکنندگانی که از آن طریق به وبلاگتان وارد می شوند، آن است که یک صفحه خوش آمدگویی درست کنید و در آن علاوه بر توضیح دادن قسمتهای مختلف وبلاگتان، آنها را تشویق به مشترک شدن نمائید.

۲۷- ترافیک ورودی تبلیغات تان در سایتهای دیگر را به صفحه خوشآمد بفرستید. تبلیغات کلیکی مانند Google Ads یکی از ارزانترین روشها برای جذب ترافیک می باشد. شما به ازای هر کلیک ۰٫۰۱$ باید بپردازید، یعنی با ۱۰۰$ شما می توانید ۱۰۰۰۰ بازدیدکننده داشته باشید. بهترین روش برای از دست ندادن این بازدیدکنندگان جدید این است که آنها را به صفحه خوش آمدگویی بفرستید و قسمتهای مختلف وبلاگتان را برایشان تشریح نمائید. اگر تنها ۱% آنها مشترک وبلاگتان شوند، شما ۱۰۰ مشترک جدید خواهید داشت.

۲۸- کتابهای الکترونیکی تدوین کنید و از علاقمندان بخواهید برای دانلود آنها، ابتدا مشترک وبلاگتان شوند. چه بخواهید و چه نخواهید ebookها یکی از پرطرفدارترین بخشهای اینترنت هستند. اگر شما بتوانید کتابهای الکترونیکی خوب و تمیزی ترتیب دهید و از علاقمندان به آنها بخواهید که قبل از دانلود مشترک وبلاگتان شوند، می توانید شمار زیادی مشترک جدید بدست آورید.

۲۹- برای وبلاگتان خبرنامه راه بیاندازید. خبرنامه ایمیلی است که شما بطور هفتگی برای مشترکان آن می فرستید و در آن نقطه نظرات، نکات، ابزارهایی را علاوه بر آنچه که در وبلاگتان هست، با مشترکان در میان می گذارید. چنانکه شما از Aweber برای مدیریت خبرنامه وبلاگتان کمک بگیرید، قادر خواهید بود که با استفاده از گزینه Blog Broadcast مشترکان خبرنامه را به مشترکان ایمیلی خوراک وبلاگتان هم بدل کنید (آنها بطور هفتگی، پستهای وبلاگتان را در کنار موضوعات خبرنامه دریافت خواهند کرد).

۳۰- در خوراک وبلاگتان متن کامل پستها را ارائه دهید. اگر هدفتان این است که تعداد زیادی مشترک خوراکی داشته باشید، تنها راهش این است که خوراکتان حاوی متن کامل پستهایتان باشد. اگر خوراک وبلاگتان حاوی چکیده مطالب باشد، چنانچه بازدیدکنندگان در اولین نگاه آنرا کنار نگذارند، بزودی این کار را خواهند کرد.

۳۱- وبلاگتان را با انواع تبلیغات شلوغ کنید! این گزینه بعنوان شوخی به این لیست اضافه شده است و من به هیچکس پیشنهاد نمی کنم که این کار را انجام دهد! اما بعضیها را دیده ام که این کار را انجام می دهند. روش کار ساده است: اگر در بین پستهایتان انواع و اقسام آگاهی های تبلیغاتی وجود داشته باشد، و از سوی دیگر مطالبتان آن قدر پربار باشد که نتوان دست از آنها کشید، بسیاری برای اینکه از دست تبلیغاتها خلاص شوند، مشترک خوراکتان می شوند تا متن خالص را بخوانند!

۳۲- خوراک وبلاگتان را با تبلیغات شلوغ نکنید. شاید شلوغ کاری وبلاگ با انواع و اقسام تبلیغات موجب رفتن بازدیدکنندگان به سمت اشتراک خوراکی شود، اما شلوغ بودن خوراک وبلاگتان با انواع و اقسام تبلیغات آنها را به فسخ اشتراک می کشاند. تا جایی که می توانید خوراک وبلاگتان را تمیز و دست نخورده نگه دارید، این چیزی است که اغلب مشترکان انتظارش را دارند.

۳۳- تعداد مشترکان تان را نشان دهید. تابحال پیش آمده که بخاطر خلوت بودن وارد رستورانی نشوید یا وارد دیگری بخاطر شلوغ بودن شوید؟ این دید جامعه است. اگر تعداد مشترکان وبلاگتان قابل قبول است (به نظر من بیش از ۵۰۰ نفر می باشد) شما می توانید به کمک شمارنده فیدبرنر آنرا در وبلاگتان به نمایش بگذارید. این شمارنده می تواند عاملی برای رغبت دیگران به عضویت باشد.

۳۴- خبرهای جدید و داغ ارائه دهید. خوراک یکی از بهترین روشها برای در دسترس بودن سایتهایی است که خبرهای جدید و جالب را ارائه می دهند و همیشه بروز هستند. اگر شما خبرهای تازه و داغ ارائه دهید و همیشه بروز باشید، بازدیدکنندگان رغبت بیشتری برای مشترک شدن خواهند داشت.

۳۵- یادآوری کنید که اشتراک در وبلاگتان رایگان است. شاید برای شما عجیب باشد اما خیلی از افراد با شنیدن کلمه “مشترک شدن” گیج می شوند. من ایمیلهای زیادی داشته ام که از من می پرسند برای مشترک شدن چقدر باید بپردازند! برای رفع هرگونه ابهام می توانید این موضوع را در وبلاگتان توضیح دهید، مثلاً بجای “مشترک خوراک وبلاگمشوید” می توانید بنویسید “آخرین مطالب وبلاگ را بطورت رایگان دریافت کنید”.

۳۶- از pop-upها برای تبلیغ خوراک وبلاگتان استفاده کنید. برخی از وبلاگها با استفاده از pop-up توانسته اند مشترکان وبلاگشان را تا ۷۰۰% افزایش دهند. البته pop-upها اعصاب خوردکن هستند، اما هیچچیز مثل آنها نمی توانند در این مورد تاثیرگذار باشند. اگر شما خوانندگان باوفایی دارید، شاید استفاده از این تکنولوژی به ترافیک سایت تان صدمه ای نزند.

۳۷- از آیکنهای متحرک برای خوراک استفاده کنید. آیکنهای متحرک بیش از آیکنهای ثابت توجه افراد را به خود جلب می کنند و کلیک بیشتری روی آنها می شود. شما می توانید از این تکنیک در آیکن خوراک وبلاگتان استفاده کنید تا توجه بازدیدکنندگان را جلب نمائید.

۳۸- خوراک وبلاگتان را در دسته بندیها ثبت کنید. برخی سایتها هستند که به دسته بندی خوراکها می پردازند. شاید تعداد کمی باشند که با جستجو در این دسته بندی ها مشترک خوراکی شوند. اما به هر حال می تواند کمک هرچند کوچکی به افزایش تعداد مشترکان وبلاگتان باشد. برای این کار کافیست که چند دقیقه از وقتتان را برای ثبت خوراک وبلاگتان در اینگونه سایتها صرف کنید. در اینجا لیستی از این سایتها وجود دارد.

۳۹- به نظردهندگانی که برای نخستین بار در وبلاگتان نظر می دهند ایمیل بزنید و آنها را ترغیب به اشتراک در خوراک وبلاگتان کنید. ارسال ایمیل برای کسانی که برای نخستین بار است در وبلاگتان نظر می گذارند، ایده بسیار خوبی است، و خیلی از آنها از کارتان خوششان خواهد آمد. شما می توانید از این فرصت برای ترغیب آنها برای اشتراک در خوراک وبلاگتان استفاده کنید. افزونه هایی مانند Comment Relish هم هستند که این کار را بطور خودکار انجام می دهند، اما آنها انعطاف کمتری دارند.

۴۰- مطمئن شوید که قابلیت Feed Auto-Discovery درست کار می کند. بسیاری از مرورگرهای جدید اینترنت، قابلیت کشف خودکار خوراک وبگاهها را دارند. بدین ترتیب که وقتی وارد سایتی می شوید، آیکن نارنجی رنگ کوچکی در کنار آدرس ظاهر می شود که با کلیک روی آن به آدرس خوراک آن راهنمایی می شوید. این قابلیت را روی وبلاگ خودتان کنترل کنید و مطمئن شوید که خوراک وبلاگتان درست کار می کند. در وردپرس شما می توانید این قسمت را در فایل header.phh قالب تنظیم نمائید.

۴۱- خوراک نظرات وبلاگتان را ارائه دهید. چنانکه قسمت نظرات وبلاگتان پویا می باشد و همیشه بحث و نظراتی در آن شکل می گیرد، لازم است که خوراک نظارت وبلاگتان را نیز ارائه دهید.

۴۲- خوراک دسته بندی های وبلاگتان را ارائه دهید. اگر وبلاگتان دارای دسته بندی های متنوعی می باشد، لازم است که هر دسته بصورت جداگانه خوراک مستقلی داشته باشد. این به بازدیدکنندگانی که به برخی از مطالبتان تمایل دارند، کمک می کند که بتوانند آن مطالب را راحت تر دنبال کنند. در برخی موارد ممکن است که مجموع مشترکان جداگانه دسته بندی های وبلاگتان بسیار بیشتر از مشترکان خوراک کلی وبلاگتان شود.

۴۳- بطور دوره ای خوراک وبلاگتان را کنترل نمائید. تعداد خوراکهای خراب موجود در وب کم نیستند. هر از چندگاهی روی آیکن خوراک وبلاگتان کلیک کنید و بررسی نمائید که  لینکها درست کار می کنند، خوراک کامل است و XML استانداردی تولید می نماید.

۴۴- به ایمیلهای تائید نشده موضوع اشتراک ایمیلی را یادآوری نمائید. به خاطر داشته باشید که درصد بالایی از علاقمندان به اشتراک ایمیلی، آدرس ایمیل شان را تائید نمی کنند. برخی از آنها از روی تنبلی و عده ای نیز به دلیل عدم آشنایی با پروسه اشتراک اینکار را تا انتها انجام نمی دهند. گاهی این تعداد به بیش از ۳۰% می رسد. برای جذب این افراد می توانید با ارسال ایمیلی، موضوع را به آنها یادآوری کنید و پروسه را برایشان تشریح نمائید.

۴۵- از شنوندگان و دنبال کنندگان وبگاههای دیگرتان کمک بگیرید. اگر صاحب وب سایت پربازدید دیگری هستید، یا انجمن، خبرنامه و حتی توئیتر پربازدیدکننده ای دارید، بازدیدکنندگان آنها را به اشتراک در وبلاگتان تشویق کنید. شانس زیادی وجود دارد که افرادی که یکی از اکانتهای شما را دنبال می کنند اشتراک وبلاگ شما هم شوند.

۴۶- از زد و بندهای خوراکی استفاده کنید. وبلاگهایی با موضوعات نزدیک به وبلاگتان پیدا کنید و با هماهنگی نویسنده اش به تبلغات متقابل بپردازید. یعنی شما در انتهای خوراک وبلاگتان، خوراک وبلاگ وی را تبلیغ کنید و او نیز در پاسخ همین کار را انجام دهد.

۴۷- در صفحه “اشتراک” توضیحات دیگران درباره خوراک وبلاگتان را قرار دهید. شاید دیده باشید که در فروشگاههای اینترنتی معمولاً توضیحات خریداران را درباره محصولی مشخص را قرار می دهند. خوب چرا این شیوه را در جذب مشترکان جدید بکار نگیریم؟ توضیحات شخص ثالث درباره موضوعی مشخص می تواند برای جذب افراد دیگر بسیار موثر باشد. شما نیز می توانید از مشترکان خوراک وبلاگتان بخواهید توضیحی درباره آن بنویسند و سپس آنرا در صفحه “اشتراک” قرار دهید.

۴۸- از دوستان تان بخواهید وبلاگ شما و خوراکش را در وبلاگشان معرفی کنند. شیوه بهتر از قرار دادن توضیحات دیگران درباره خوراک شما در صفحه “اشتراک”، این است که آنها توضیحات را در وبلاگ خودشان قرار دهند. بدین ترتیب بسیاری از مشترکان و بازدیدکنندگان آنها، به پیام داده شده توجه می کنند و آنرا انجام می دهند.

۴۹- در حین درخواست برای مشترک شدن کارهای جالب و شوخ طبعانه انجام دهید. مردم وبلاگهای طنزآمیز را دوست دارند. اگر شما بتوانید آنها را به خنده وادارید، تقریباً نیمی از راه جذب مشترکان جدید را پیموده اید. برای نمونه چند ماه پیش من تنها با نوشتن پست Huge RSS Icon Experiment توانستم ظرف ۳ روز، ۳۰۰ مشترک جدید جذب کنم.

۵۰- پستهای دنباله دار و سریالی بنویسید. پستهای دنباله دار و سریالی نه تنها موجب بالا رفتن ترافیک سایت می شود که تعداد مشترکان خوراکی را نیز بالا می برد. اگر بازدیدکننده ای متوجه شود که شما یک مطلب دنباله دار درباره موضوع موردعلاقه وی نوشته اید، ترغیب می شود که مشترک خوراک شما شود تا ادامه مطالب را از دست ندهد.

منبع : بلاگ نوشت به نقل از وب فاکس

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها