۲۸۵۰ شغل ویژه مددجویان بهزیستی استان کردستان ایجاد شد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان گفت: سال گذشته زمینه اشتغال دو هزار و ۸۵۰ مددجو در استان فراهم و امسال نیز ۷ هزار خانوار جدید مشمول دریافت مستمری شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، سید صباح قریشی در بازدید از دفتر ‌نمایندگی خبرگزاری تسنیم در استان کردستان اظهار داشت: بهزیستی کردستان ۷۱۲ موسسه و تشکل، تحت نظارت و مدیریت دارد و حدود ۷۰ درصد خدمات را در راستای تحقق اصل ۴۴ به بخش خصوصی واگذار کرده است.

وی گفت: ۵۷ هزار و ۱۴۶ خانوار یعنی ۱۱۰ هزار و ۴۳۴ نفر، معادل ۷ درصد جمعیت استان، تحت پوشش خدمات بهزیستی کردستان هستند و در راستای حل مشکلات مددجوبان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۹۵۲ خانوار یعنی ۲۲ هزار و ۵۵۷ نفر کردستانی مستمری‌بگیر بهزیستی و شش هزار و ۳۶۸ خانوار دیگر نیز پشت نوبت دریافت مستمری هستند.

وی با اشاره به برخی خدمات ارائه شده به مددجویان اضافه کرد: حدود ۷ هزار خانوار توانخواه و مددجو که از سال گذشته پشت نوبت خدمات بهزیستی کردستان بودند، امسال مشمول دریافت مستمری این نهاد شدند.

قریشی افزود: از ابتدای امسال تاکنون، حدود سه هزار و ۵۰۰ خانوار موفق به دریافت مستمری شده‌اند و مستمری خانوارهای باقی‌مانده نیز تا پایان شهریورماه امسال برقرار می‌شود.

وی اظهار کرد: امسال با پیگیری‌های مستمر شش هزار و ۳۶۸ معلول و ۶۱۴ مددجو پشت نوبت مشمول دریافت خدمات مستمر شدند که این موفقیت بی‌سابقه بوده است.

۱۰۳ واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی کردستان واگذار شد

مدیرکل بهزیستی استان کردستان با اشاره به برخی دیگر از خدمات ارائه شده به مددجویان تحت پوشش گفت: در سال گذشته در زمینه ساخت مسکن برای جامعه هدف، ۱۲۶ واحد مسکن روستایی و ۳۳ واحد مسکن شهری در نظر گرفته شد که تا پایان سال ۱۰۳ واحد با اعتبار حدود ۷ میلیارد ریال واگذار شد.

وی با بیان اینکه اشتغال مهم‌ترین مشکل حال حاضر جامعه است، بیان کرد: بهزیستی کردستان در سال گذشته با پرداخت حدود ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زایی، زمینه اشتغال دو هزار و ۸۵۰ نفر را در استان فراهم کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان خاطر نشان کرد: توسعه مراکز اورژانس اجتماعی در همه شهرهای استان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی، رشد ۶۵ درصدی بهره‌مندی کودکان روستایی و مناطق حاشیه شهر از یک وعده غذای گرم به منظور پیشگیری از سوءتغذیه کودکان کم برخوردار، توسعه مراکز و تشکل‌های تحت نظارت بهزیستی استان به ۷۱۲ مرکز به منظور تحقق اصل ۴۴ و برون سپاری ۷۰ درصد خدمات به بخش خصوصی و عملیاتی شدن طرح تامین مالی خرد در استان کردستان با ایجاد ۷۰۰ گروه و ۱۲ هزار شغل با هدف توانمندسازی زنان روستایی و رشد ۳۳ درصدی پرسنل با استخدام ۲۱۲ نفر از جمله خدمات شاخص انجام شده در استان بوده است.

رشد ۱۰۰ درصدی ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانخواهان

وی اضافه کرد: از دیگر خدمات شاخص می‌توان به رشد ۱۱۷۲ درصدی مشارکت‌های مردی (نقدی، غیرنقدی، خدماتی)، رشد ۱۰۰ درصدی مراکز، تشکل‌ها و NGOهای مردمی، رشد ۸۵ درصدی ساخت مسکن برای معلولان و نیازمندان، رشد ۱۱۴ درصدی تاسیس کلنیک‌های مددکاری اجتماعی، مهدهای کودک خصوصی، روستا مهدها و موسسات خیریه، رشد ۲۷۹ درصدی اعتبارات اشتغال‌زایی و بیمه‌ای و رشد ۶۵ درصدی بهرمندی کودکان روستایی و مناطق حاشیه شهری از یک وعده غذای گرم اشاره کرد.

قریشی افزود: همچنین در سال گذشته «ایجاد اشتغال برای مددجویان و توانخواهان» و «بهره‌مندی کودکان خانواده‌های کم‌درآمد از یارانه شهریه مهدهای کودک» به ترتیب ۱۰۰ درصد و ۵۵۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۰۰ درصدی ارائه خدمات اجتماعی به ساکنان مناطق حاشیه‌نشین

وی اظهار کرد: رشد ۵۰ درصدی کودکان تحت پوشش بهره‌مند از برنامه‌های آموزشی مهدهای کودک، رشد ۵۰۰ درصدی ارائه خدمات اجتماعی به ساکنین مناطق حاشیه‌نشین از طریق بخش غیردولتی، رشد ۶۴۰ درصدی اعتبارات توانبخشی مبنتی بر جامعه، رشد دو هزار درصدی اعتبارات مناسب‌سازی، رشد ۱۰۰ درصدی اعتبارات کاهش آسیب‌های اجتماعی و رشد ۳۲۶ درصدی تاسیس مراکز مشاوره از دیگر خدمات شاخص بهزیستی کردستان است.

مدیرکل بهزیستی کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود به اجرای طرح CBR یا توانبخشی مبتنی بر جامعه در استان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح توانمندسازی و خروج افراد معلول از مراکز و موسسه‌هاست تا معلولان به آغوش خانواده‌های خود بازگردند و ارتباط عاطفی آنان قطع نشود.

شناسایی ۱۸ هزار معلول از طریق اجرای طرح (CBR) در کردستان

وی با اشاره به اینکه طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی و محروم با هدف شناسایی افراد معلول، ارائه خدمات توانبخشی و تامین وسایل مورد نیاز آنها اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح در تمام شهرستان‌های استان کردستان در حال اجرا و تاکنون ۱۸ هزار معلول شناسایی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان اضافه کرد: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از معلولان در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند و دسترسی کمتری به امکانات توانبخشی دارند، این طرح برای کمک به معلولان در این نقاط نیز اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم و غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال به‌منظور تشخیص زود هنگام آمبلیوپی (تنبلی چشم) عنوان کرد: در سال گذشته ۶۵ هزار و ۱۶۶ نفر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند و یکهزار و ۹۷ کودک عینک دریافت کرد و ۴۱ عمل جراحی نیز انجام شده است.

“امکانات مالی و فضاهای فیزیکی” بهزیستی کردستان پاسخ‌گوی نیازها نیست

قریشی افزود: برش تعیین شده کشوری در سال گذشته ۷۳ درصد بود که بهزیستی کردستان با ۷۴ درصد پوشش همانند سال‌های پیش، به‌عنوان استان برتر انتخاب شد.

وی اظهار کرد: بهزیستی کردستان در طرح غربالگری شنوایی در سال‌های اخیر بالاترین پوشش ممکن را داشته و همواره به‌عنوان استان برتر کشور شناخته شده است؛ در این طرح ۲۸ هزار و ۶۱۲ نوزاد شیرخوار تحت پوشش و ۵۳ نوزاد بیمار نیز شناسایی شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه “تعدد خدمات و وجود برخی مشکلات مالی و کمبود فضای فیزیکی برای پذیرش افراد دارای مشکل” عامل اصلی وارد شدن برخی انتقادها به عملکرد مجموعه بهزیستی است، اذعان کرد: تجهیزات، امکانات مالی و فضاهای فیزیکی در اختیار بهزیستی کردستان برای ارائه خدمات تعریف شده به‌عنوان وظایف سازمان محدود بوده و پاسخ‌گوی نیازها نیست و به همین دلیل نواقصی در کار ما وجود دارد.

تسنیم کردستان مشکلات مردم و واقعیت‌های استان را “به‌صورت شفاف و صادقانه” منعکس می‌کند

قریشی در بخش پایانی سخنان خود با قدردانی از تلاش‌های مجموعه خبرگزاری تسنیم کردستان در راستای انعکاس مشکلات و پیگیری مطالبات اقشار مختلف مردم تصریح کرد: انصافاً این رسانه در راستای “روشنگری، شفاف‌سازی، انعکاس و دفاع از مطالبات مردم” خوب عمل می‌کند و بدون هیچ ترسی مشکلات مردم و واقعیت‌های استان را منعکس می‌کند.

وی بیان کرد: خبرگزاری تسنیم کردستان هر زمانی تشخیص بدهد که مدیری کم‌کاری می‌کند، بلافاصله ورود و واقعیت‌ها را منعکس می‌کند و از دوست و غیردوست نمی‌پرسد و این استقلال و رویه کاری واقعاً ارزشمند است.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان تعامل با رسانه‌‌ای ارزشی همچون “تسنیم” که واقعیت‌ها را به‌صورت شفاف و صادقانه بیان می‌کند را به نفع و پیشرفت سیستم دانست و گفت: گرچه بارها شخصاً مورد نقد این رسانه قرار گرفته‌ام اما هیچ‌وقت نگران نشده‌ام چراکه انصافاً از حق مردم و معلولان خوب دفاع می‌کنند و تعریف و تمجید بی‌جا در خبرها وجود ندارد.

منبع : خبرگزاری تسنیم

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها