۱۰ نفر گچسارانی و باشتی بدون آزمون استخدام کردم/ همه ۴۰ نیروی جهاد دانشگاهی بدون آزمون جذب شدند

مدیر سابق جهاد دانشگاهی مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در واکنش به خبر منتشر شده در خصوص جذب بدون آزمون نیرو در این مرکز، ضمن تأیید ۱۰ نفر نیروی باشتی و گچسارانی در مدت مسئولیت خود، عنوان داشت: همه ۴۰ نفر نیروی جهاد دانشگاهی بدون آزمون استخدام شدند.

به گزارش پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس ، شمس الله رشیدی، مدیر سابق جهاد دانشگاهی مرکز کهگیلویه و بویراحمد، در واکنش به خبر منتشر شده در خصوص جذب بدون آزمون نیرو در این مرکز، ضمن تأیید ۱۰ نفر نیروی باشتی و گچسارانی در مدت مسئولیت خود، عنوان داشت: همه ۴۰ نفر نیروی جهاد دانشگاهی بدون آزمون استخدام شدند.

در زیر مصاحبه رشیدی را می خوانیم:

جناب آقای رشیدی اخیراً گفته شده در دوره مسئولیت شما در جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد، استخدام های فله‌ای وجود داشته، واقعا اینگونه است؟

با سلام خدمت جنابعالی و خوانندگان محترم شما. جهت اطلاع شما عزیزان لازم است عرض کنم که جهاد دانشگاهی واحد استان در سال ۸۰ توسط آقای مهندس باعثی که از جهاد دانشگاهی خوزستان مسئول راه اندازی این واحد شده بودند راه اندازی شد که بنده هم این افتخار را داشتم در سال ۸۱ توسط ایشان بکار گرفته شدم، لذا بصورت زنده تمامی اتفاقات این واحد را لمس و حس کرده‌ام.

همه ۴۰ نیروی مشغول در جهاد دانشگاهی به یک شکل جذب شدند

در خصوص سوال شما هم جناب آقای باعثی، هم جناب جهانبین هم جناب موسویان و هم بنده تقریباً همه به یک شکل نیروهای موجود در جهاد دانشگاهی واحد استان را بکار گرفته ایم و از حدود ۴۰ نفر نیروی شاغل در جهاد دانشگاهی واحد هیچکدام بر اساس آزمون استخدامی نبوده است چرا که جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی است و تنها بر اساس نیاز خود و تشخیص رئیس وقت واحد می تواند نسبت به استخدام اعضاء در واحد اقدام نماید.

سبحانی حرف‌های منتسب به خود در برخی رسانه‌ها را تکذیب کرد

لذا اینکه گفته شده تنها در دوره دو ساله من بدون آزمون نسبت به بکارگیری اعضاء اقدام شده یک شیطنت رسانه ای در جهت تخریب بنده و جهاد دانشگاهی واحد استان بوده است.

بنده با صحبتی هم که با جناب دکتر سبحانی رئیس محترم جهاد دانشگاهی واحد، در این خصوص داشتم ایشان خبر انعکاس یافته در بعضی سایت های استانی را که تیتر و لید مغرضانه ای برخلاف گفته های ایشان داشته اند را رد کرده اند.

اگر مسئولان استان کمکم می‌کردند، ده‌ها نفر دیگر استخدام می‌کردم

بنده افتخار میکنم در دوره ۱۸ ماهه سرپرستی خودم در واحد توانستم حدود ۱۰ فرصت شغلی برای بچه های این استان با دست خالی بوجود بیاورم که این موضوع را نه تنها باعث شرمندگی خود نمی دانم بلکه باعث افتخار خود می دانم، چرا که بدون اینکه حتی یک ریال از طرف استان به بنده کمک شود توانستم حدود ۱۰ فرصت شغلی در استانی که یکی از بزرگترین نرخ های بیکاری را در کشور دارد بوجود بیاورم و با اطمینان می گویم اگر مسئولین استان و جهاد دانشگاهی کشور به بنده کمک می کردند تا دهها نفر دیگر هم می توانستم در واحد بکار بگیرم.

ولی مشکل اینجا است که می‌گویند شما در واحد فقط بچه های باشت و گچساران را بکار گرفتید، صحت دارد؟

من لازم می دانم یک تاریخچه ای از عملکرد مدیران قبل از بنده خدمتتان عرض کنم بعد به سوال شما پاسخ دهم. از سال ۸۰ تا سال ۹۳ که بنده بعنوان سرپرست واحد انتخاب شدم، دو مدیر از مرکز استان بودند که از جمع حدود ۳۰ نفر اعضای واحد تنها بنده از شهرستان های گچساران و باشت بودم و بیست و نه نفر دیگر را حدود ۸۵ درصدش را از مرکز استان جذب کرده بودند چون بنده احساس میکردم در حق گچساران و باشت از این نظر ظلم شده تنها توانستم این عدالت را تا حدودی ایجاد نمایم و سهم این اعضا را به حدود ۱۲٫۵ درصد برسانم، این در صورتی است که نیروهای شهرستان بویراحمد ۶۵ درصد، شهرستان کهگیلویه هم ۱۲٫۵ درصد و غیربومی ها هم حدود ۱۰ درصد اعضای حاضر در جهاد دانشگاهی واحد کهگیلویه و بویراحمد را شامل می شود.

برخی ساکنین مرکز استان، خود را صاحب همه چیز می‌دانند

بعضی ها احساس می کنند چون در مرکز استان زندگی می کنند، شهر مال خودشان است و بقیه شهروندان استان حقی از فرصت های شغلی ادارات کل استانی ندارند.

حالا قضاوت با شماست. حساب کنید ببینید عملکرد بنده به چه صورت بوده است.

چرا دوره سرپرستی شما ۱۷ ماه طول کشید و به ریاست تبدیل نشد؟

خب بخشی از جواب شما به ساختار سازمانی جهاد دانشگاهی برمیگرده و بخشی از آن هم به توطئه های هدف داری که درست از یک هفته بعد از انتصاب بنده بعنوان سرپرست واحد در واحد توسط کسانی که صندلی خودشان را از دست داده بودند، وجود داشت، برمی گردد.

مدیر کشوری ما برای حذف کانون توطئه اقدامی نکرد

بنده از همان ماه اول این مسائل را متوجه بودم و طی چندین مکاتبه مکتوب با رئیس جهاد دانشگاهی کشور این مسئله را درمیان گذاشتم اما متأسفانه نه ایشان اقدامی برای حذف کانون توطئه و بحران در واحد داشتند و نه این اجازه را به بنده می دادند که برخورد لازم را داشته باشم.

بنده در طول مدت شش ماه سرپرستیم در واحد به گواه اسناد و مدارک که در اختیار دارم واحدی را تحویل گرفتم با کلی مسائل و مشکلات ولی با همکاری همکارنم توانستم بعد از ۱۳ سال حوزه پژوهش واحد را راه اندازی و درآمد زا کنم و حدود ۱۲۰ میلیون تومان عقد قرارداد داشته باشم. در کمتر از یک ماه از پذیرش پست سرپرستی واحد توانستم بعنوان دبیر جشنواره علم تا عمل استان با همکاری سایر ادارات استان جشنوراه ملی علم تا عمل را در استان برگزار نمایم.

توانستم با دست خالی دو کارگاه کامپیوتر، معماری و یک واحد انبار را بازسازی یا ساخت نمایم.

بعد از ۱۳ سال از گذشت عمر واحد که حتی یک معاون نداشت توانستم سه معاون واحد را بکار گمارم و کلی از بدهی های واحد را تا آن زمان تسویه نمایم که گزارش مکتوب آن در تاریخ ۶/۳/۹۴ یعنی حدود شش ماه از گذشت مدت سرپرستی اینجانب در واحد بصورت مکتوب به جناب آقای دکتر طیبی رئیس محترم جهاد دانشگاهی تقدیم شد.

در جهاد دانشگاهی کشور بی صاحب هستیم

خب الان در جهاد دانشگاهی کشور ما هیچ مسئولی از کهگیلویه و بویراحمد نداریم، شاید بهترین پاسخ برای سوال شما در درجه اول بی صاحبی کهگیلویه و بویراحمد در دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کشور مثلاً در مقایسه با استانی مثل خوزستان که دهها نفر مدیر و معاون در دفتر مرکزی دارند، باشد که ما در آنجا حتی یک نفر مسئول، مدیر کهگیلویه و بویراحمدی برای پیگیری امورات واحد و کارکنان واحد نداشته باشیم .

نامهربانی و حاشیه‌سازی برخی بویراحمدی‌ها

در درجه بعد نامهربانی مرکز استان نشینانی بود که فقط نمی خواستند یک نفر از باشت و گچساران بعنوان مدیر بالای سر آنان باشد و هر روز با ایجاد حاشیه و ایجاد بحران و تماس یا ارسال پیام برای مسئولین دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی، فقط می خواستند کاری کنند که حکم بنده به ریاست تبدیل نشود.

بیش از این صلاح ندانستم سرپرست باشم

البته رئیس قبل از بنده هم مدت ۲۴ ماه سرپرست واحد بودند و این تنها من نبودم که دوره سرپرستیم طول کشید. خب بنده بنا به دلایلی که خدمتتان عرض شده یا خواهد شد، صلاح ندانستم بیش از این، بعنوان سرپرست واحد باشم.

چرا تقاضای انتقال دادید و چرا در این خصوص با مسئولین استان از جمله جناب آقای دکتر تاجگردون هماهنگ نکردید؟

من خیلی انرژی برای کار داشتم و با وجودی که هر روز بعضی ها هدف دار سعی در ایجاد حاشیه در واحد داشتند ولی من سعی داشتم با اعضای دیگر واحد که صادقانه کار میکردند بتوانیم کارهای خوبی را انجام دهیم.

یکی از کارهای خوب در زمان مدیریت بنده انعقاد تفاهمنامه فیمابین رئیس جهاد دانشگاهی کشور جناب آقای دکتر طیبی در سفر به استان و جناب آقای دکتر خادمی استاندار استان بود.

می توانم بگویم این تفاهمنامه به نوعی یک نقشه راه است برای جهاد دانشگاهی استان است. اگر مسئولین استان و مسئولین دفتر مرکزی همت لازم را جهت اجرایی کردن مفاد این تفاهمنامه داشتند، بدون شک می توانست وضعیت جهاد دانشگاهی را در استان صدها برابر از وضعیت موجود، بهتر کند.

بر اساس یکی از مفاد این تفاهمنامه بنده می خواستم ساختمانی را در شهرستان گچساران برای جهاد دانشگاهی خریداری کنم که طبق این تفاهمنامه مقرر شده بود ۵۰ درصد قیمت خرید این ساختمان را استانداری(برنامه بودجه استان) بپردازد و ۵۰ درصد مابقی را هم دفتر مرکزی جهاد دانشگاهی کشور پرداخت نماید.

چون ما هیچگونه دفتری در شهرستان گچساران نداریم این برنامه یکی از اولویت های بنده بود که این کار را هم کردم ساختمان مذکور خریداری شد و مبایعنامه و اسناد ملک هم اخذ شد و از صاحب ملک هم شش ماه برای پرداخت وجه ساختمان فرصت گرفته شد.

کمکی نکردند، احساس کردم فضا برای کار نیست

در مدت این شش ماه خیلی دوندگی کردم از استاندار، معاون ایشان، رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و نمایندگان محترم در استان و همچنین در دفتر مرکزی که متأسفانه هیچگونه کمکی نشد، لذا احساس کردم که این استان فضای کار نیست.

از طرفی عده ای تلاش میکردند با کارشکنی در واحد و بیرون از واحد، بنده نتوانم حقوق و مزایای اعضای واحد را بپردازم که خدا را شکر در مدت ۱۸ ماهی که بودم حداکثر تا تاریخ ۳۰ هر ماه حقوق به حساب اعضای واحد واریز می شد.

با توجه به اینکه نه از طرف مسئولین استان در مدت ۱۸ ماهی که بنده بودم کمک شد و نه از طرف مسئولین دفتر مرکزی، احساس کردم که این فضا فضای کار نیست و به همین خاطر در بهمن ماه ۹۴ تقاضای انتقالی خودم را به مسئولین دفتر مرکزی دادم که آنان هم برنامه هایی در این خصوص خودشان داشتند. که در نهایت در ۱۹ اردیبهشت ۹۵ جایگزین بنده مشخص گردید و بنده واحد را شسته رفته تر از وضعیتی که تحویل گرفته بودم به گواه اسناد و مدارک، به رئیس جدید واحد تحویل دادم.

چرا مشورت نکردید؟

در رابطه با درخواست انتقالی خودم و عدم مشورت با مسئولین استان در این خصوص، خب بنده تنها با نیت کار سعی کردم مسئولیت بپذیرم و تا زمانی که احساس کردم می توانم مفید باشم، ماندم.

در رابطه با هماهنگی با مسئولین استان و نمایندگان هم خود دوستان دفتر مرکزی برنامه هایی برای واحد داشتند که از من خواسته بودند این موضوع محرمانه باقی بماند./ریواس

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها