یک مسئول کشوری: ۲۰ درصد از پست های وزارت جهاد کشاورزی خالی است

ابوالقاسم ورداسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سالانه چهار هزار تا پنج هزار نفر نیروی انسانی از وزارت جهاد کشاورزی بازنشسته می شوند و بر اساس برآوردهای انجام شده، طی سه سال باید ۱۸ تا ۱۹ هزار نفر نیروی انسانی در این وزارتخانه جذب شود.
ورداسبی افزود: جذب این نیروها با تصویب جذب ۱۰ هزار ناظر در سطح کشور مصادف شده است و اکنون این ۱۰ هزار نفر ناظر در مراکز جهادکشاورزی دهستان ها توزیع شده و مشغول فعالیت هستند.
وی با بیان اینکه پیش از جذب این نیروها، بشدت با کمبود نیروی کارشناس در دهستان ها روبه رو بودیم افزود: پیش از این در هر مرکز جهاد کشاورزی در دهستان، ۲.۱ نفر کارشناس داشتم اما اکنون و با تزرق نیروی انسانی، این رقم به هشت تا ۹ نفر رسیده است.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کشاورزی با اشاره به جذب ۱۰ هزار نفر ناظر گفت: این ناظران در مراکز جهاد کشاورزی مستقر هستند و هر ناظر بر فعالیت های کشاورزی در یک پهنه از عرصه کشاورزی نظارت دارند.
وی تصریح کرد: عرصه کشاورزی سطح کشور به ۱۰ هزار پهنه تقسیم شده است و این ناظران بر تمام فعالت های بخش کشاورزی در هر پهنه نظارت دارند و باید پاسخ گوی تحقق اهداف بخش کشاورزی در هر پهنه زیر نظر خود باشند.
وی افزود: کشاورزان در هر دهستان می داند ناظر چه کسی است و باید در فعالیت های خود به کدام ناظر مراجعه کنند.

*کمبود برخی تخصص ها
ورداسبی در بخش دیگر سخنان خود در باره نیازهای وزارت جهادکشاورزی به نیروهای متخصص گفت: این وزارت خانه در تامین نیروی متخصص رشته حقوق، صنایع و دامپروری با کمبود روبه رو است و این کمبود ها با خروج نیروی انسانی محسوس شده است.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کشاورزی افزود: در سند توسعه منابع انسانی، جذب ۹ هزار نفر برنامه ریزی شده است که اگر موافقت شود، این میزان نیرو در سه سال جذب می شود.
وی با بیان اینکه با جذب این نیروها، کمبود ها و نیاز ها جبران می شود گفت: امروز موضوع زمین از حساست بالایی برخوردار است اما شمار کارشناس امور زمین و امور حقوقی به اندازه کافی نیست البته، در این باره پیگیر هستیم تا این کمبود ها جبران شود.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کشاورزی درباره برنامه های این مرکز گفت: در این دولت، سند توسعه منابع انسانی برای وزارت جهاد کشاورزی تدوین شد و این، یک اقدام خوب در این دولت به شمار می رود.
وی افزود: تدوین این سند در سال ۹۲ آغاز شد و در سال ۹۴ به اداره استخدامی تحویل داده شد.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت کشاورزی تصریح کرد: در این سند، نیروی انسانی مورد نیاز برای بخش کشاورزی برآورد شده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها