گزارشی از بازار داغ خرید وفروش رتبه وکرسی دانشگاه‌ها

با شروع دانشگاه‌ها و ثبت‌نام دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه‌ها، بازار خرید و فروش رتبه و جابجایی‌ها داغ شده است.
اگر همین روزها سری به یکی از دانشگاه‌های کشور از علوم پزشکی تهران گرفته تا هر دانشگاه شهرستانی بزنید، برگه‌های تبلیغاتی و اعلان‌هایی مبنی بر خرید و فروش رتبه و دانشگاه‌های محل قبولی را بر در و دیوار دانشگاه‌ها می‌بینید که با نرخ‌ها و وعده‌های وسوسه‌انگیز هر دانشجوی تازه واردی را جذب می‌کند، اطلاعیه‌هایی که حکایت از انجام معاملاتی غیررسمی و خارج از ضوابط و آیین‌نامه‌های کنکور و دانشگاه‌ها دارد.
به گزارش خبرنگار «صنفی آموزشی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، « دانشجوی پزشکی ورودی ۹۰ خواهان جابجایی از دیگر دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ‌های مختلف به دانشگاه‌های تهران یا شهید بهشتی است» و یا اینکه « دانشجوی رشته پزشکی ورودی ۹۰ متقاضی جابجایی از دانشگاه شاهرود به دانشگاه‌های تهران یا شهید بهشتی با شرایط فوق‌العاده عالی است و « دانشجوی دیگری از دانشگاه شیراز هم که پذیرفته شده پزشکی ورودی ۹۰ است درخواست جابجایی با پزشکی دانشگاه‌های تهران یا شهید بهشتی را با شرایط استثنائی دارد».
اینها تنها نمونه‌هایی از اطلاعیه‌هایی است که کرسی‌های دانشگاهی براساس آن با چند میلیون قیمت واگذار می‌شود، اقدامی که به گفته معاون آموزشی وزیر بهداشت، ‌تخلف و غیرقانونی است.
محمدعلی محققی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار «صنفی آموزشی» ایسنا، با اعلام غیرقانونی بودن این دسته از جابجایی‌ها، گفت: خرید و فروش دانشگاه و رتبه ممنوع و غیر قانونی است.
وی با تاکید بر اینکه چنین مبادلاتی نامشروع است، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که چنین کارهایی انجام دهند به کمیته انضباطی معرفی می‌شوند.
معاون وزیر بهداشت افزود: از نظر ما هم فردی که اقدام به فروش و هم فردی که اقدام به خرید کرده است به هیچ عنوان صلاحیت ادامه تحصیل ندارند.
معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه اگر فردی برای تحصیل در شهری با مشکلی روبروست، باید به صورت قانونی گرفتاری‌های خود را مستند به ما ارائه دهد، اظهار کرد: هر چند ظرفیت انتقال در دانشگاه‌های علوم پزشکی بسیار محدود است؛ اما در صورت اضطراری بودن شرایط این کار با موافقت دانشگاه مبداء و مقصد صورت می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، معاون وزیر بهداشت در حالی این اقدام برخی دانشجویان را تخلف و غیرقانونی اعلام می‌کند که اطلاعیه‌های خرید و فروش رتبه و کرسی‌های دانشگاهی نه به صورت زیرزمینی؛ بلکه بر در و دیوارهای دانشگاه‌ها نصب شده است، دانشگاه‌هایی که مسئولانش روزی چند بار از مقابل آنها عبور می‌کنند و در انفعال و تعلل احتمالی آنها در برخورد و تصمیم گیری، معاملات غیرمشروع مطرح و انجام می‌شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها