کمبود ۱۰ هزار معلم در استان/ ۲ هزار معلم خوزستانی امسال بازنشسته می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: علاوه بر کمبود ۱۰ هزار نفری نیروی انسانی در خوزستان، امسال ۲ هزار نفر از معلمان هم بازنشسته می‌شوند.

به گزارش رهیاب، در دستگاه آموزش و پرورش که هدف آن تربیت و تعلیم نسل آینده است و به جهتی در فراهم سازی نیروی کار آموزش دیده نیز عمل می‌کند، عناصر و عوامل چندی تاثیرگذار و نقشآفرین هستند که از میان آنها نقش معلم از همه مبرّزتر و مهمتر است .

استان خوزستان چندسالی است که با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است و این کمبود عاملی شده که خوزستانی‌ها در کنکورها و الپمپیادها، آن طور که باید، حاضر نمی‌شوند.

محمد تقی‌زاده در گفتگو با خبرنگار رهیاب با اشاره به ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش می‌گوید: مهم‌ترین سرمایه آموزش و پرورش نیروی انسانی آن است که استان خوزستان در این زمینه با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ما در خوزستان در بحث نیروی انسانی است، عنوان می‌کند: در این حوزه با کمبود ۱۰ هزار نفری نیرو مواجه هستیم و سعی می‌کنیم با اقدامات مختلف این کمبودها را برطرف کنیم هرچند کار سختی است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان می‌افزاید: همچنین امسال حدود ۲ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش خوزستان بازنشسته می‌‍شوند و جایگزین کردن کردن نیرو برای این افراد مشکل جدیدی است که باید آن را حل کنیم.

با توجه به آمار ورود کلاس اولی‌ها و دانش اموزان خوزستانی در سال تحصیلی گذشته، به نظر می‌رسد که جامعه دانش آموزی خوزستان در سال تحصیلی ۹۶-۹۷ از یک میلیون نفر بگذرد و با کمبودهای موجود، موضوع آموزش جامعه هدف کار دشواری می‌شود.

در سال تحصیلی گذشته میانگین معدل دانش اموزان خوزستانی ۱۰.۳۲ بود در حالی که میانگین معدل دانش اموزان کشور ۱۲ است. بنا بر آمارهای موجود ۹ هزار و ۷۷۱ مدرسه در خوزستان وجود دارد که ۱۴۰ مدرسه از آنها چادری هستند.

سال گذشته نیز ۷ هزار نفر از نیروی انسانی موجود در استان خوزستان تقاضای انتقال به استان‌های دیگر را داشتند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها