کمبود ۴۰۰ معلم در آبادان

مدیر آموزش و پرورش آبادان با بیان اینکه این شهرستان برای سال تحصیلی جدید ۴۰۰ معلم در تمام مقاطع تحصیلی کم دارد گفت: بیشتر کمبود معلم در آبادان مربوط به دوره ابتدایی است.
به گزارش ایرنا حبیب الله رمضانی سه شنبه در نشست شورای آموزش و پرورش آبادان اظهار داشت: ۱۴۰ معلم در مقطع راهنمایی، ۱۲۰ معلم در مقاطع متوسطه اول و دوم و ۶۰ هنرآموز برای هنرستان های آبادان نیاز است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبادان گفت: در صورتی که کمبود معلم این شهرستان جبران نشود مجبوریم اضافه کاری نیروهای حق التدریس و رسمی را افزایش دهیم.
رمضانی تصریح کرد: ۶۳ هزار و ۸۲۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در آبادان در سال تحصیلی ۹۹ – ۹۸ در ۳۶۱ آموزشگاه شهرستان مشغول تحصیل می شوند.
وی به ثبت نام ۹۶ درصدی دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی در آبادان اشاره کرد و گفت: چهار درصد باقی مانده دانش آموزان منتظر نتیجه نمرات شهریور و یا در مسافرت هستند که تا شروع سال تحصیلی کار ثبت نام آنها نیز انجام می شود.
مدیر آموزش و پرورش آبادان همچنین اظهار داشت: شهرستان آبادان به پنج مدرسه در مناطق چویبده ، ذوالفقاری، ایستگاه هفت و ایستگاه ۱۲ با ۵۰ کلاس درس نیاز دارد، این مناطق جز مناطق پرجمعیت شهرستان به شمار می روند که متاسفانه به دلیل کمبود آموزشگاه تمامی مدارس بالاتر از ظرفیت دانش آموز ثبت نام می کنند.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از آموزشگاه های آبادان نیازمند نوسازی می باشند گفت: این مدارس شامل ۳۷ آموزشگاه می باشند که قدمت بیش از ۵۰ سال دارند، برخی مدارس آبادان که نیاز به تخریب دارند زیر نظر سازمان میراث فرهنگی می باشند و امکان تغییرات در آنها وجود ندارد.
رمضانی تصریح کرد: در سال جاری پنج آموزشگاه آبادان در حال نوسازی می باشند که اگر بتوانیم آنها را به سال تحصیلی جدید برسانیم بخشزیادی از مشکلات آموزش پرورش این شهرستان رفع می شود.
وی با اشاره به وجود صد دانش آموز بازمنده از تحصیل در آبادان گفت: در سال گذشته حدود ۱۱۴ دانش آموز بازمانده از تحصیل در آبادان شناسایی شدند که با تلاش مدیران آموزشگاه های شهرستان صد نفر از آنها مشغول تحصیل شدند و امسال نیز پیش بینی می شود صد دانش آموز بازمانده از تحصیل شناسایی شوند که تا پایان شهریور ماه که زمان ثبت نام است بدنبال شناسایی آنها خواهیم بود.
رمضانی تصریح کرد: سال گذشته با حمایت سازمان منطقه آزاد اروند و وزارت آموزش و پرورش ۶ میلیارد ریال اعتبار برای تسویه آب و برق آموزشگاه های آبادان اختصاص یافت که بدهی آنها تا پایان سال ۹۶ پرداخت شد.
وی با اشاره به قانون الگوی مصرف در مدارس کشور گفت: از سال ۹۷ هزینه برق مدارس رایگان اعلام شد ولی این قانون در آبادان اجرا نشده است.
به گزارش ایرنا جمعیت دانش آموزی شهرستان آبادان ۶۳ هزار و ۸۲۰ دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است که برای تحصیل آنها ۳۶۲ آموزشگاه و سه هزار و ۲۲ معلم وجود دارد.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها