کمبود ۱۰۰ هزار نیرو چالش حوزه پرورشی آموزش و پرورش است

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه موضوع هدایت تحصیلی همچون روال سال قبل بدون تغییر و با شعار انتخاب آگاهانه و آزادانه دانش ‌آموزان در دستور کار قرار دارد گفت: یکی از چالش های حوزه پرورشی کمبود ۱۰۰ هزار نیروی توانمند است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، علیرضا کاظمی در گردهمایی شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استان های سراسر کشور در چابهار با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار داشت: یادگیری، مهارت، انتقال ارزش ها و فرهنگ دینی و تربیتی از مولفه ‌های مهم سند تحول بنیادین است.

وی ادامه داد: اگر به مبانی دینی فلسفه تعلیم و تربیت و به مبانی نظری سند تحول بنیادین دقت شود همگی حکایت از تغییر نظام آموزشی به نظام تربیتی دارد.

وی افزود: از آنجایی که اولویت نخست حوزه پرورشی و تربیتی پیشگیری از آسیب های اجتماعی است تقویت فعالیت ‌های ورزشی، فرهنگی و تربیتی می تواند کمک شایانی به این بخش کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: برای ایجاد تغییرات در برنامه های حوزه تربیتی ۲۰ سیاست و راهبرد در زمینه فعالیت های پرورشی و تربیتی تدوین شده که از این تعداد سه راهبرد به عنوان اولویت اساسی با توجه به اقتضائات جامعه مد نظر است.

کاظمی ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت، مهارت ‌ها و فعالیت‌ های اخلاق محور و ایجاد روحیه امید و نشاط در میان دانش آموزان سه راهبرد مهم در حوزه فعالیت های پرورشی و تربیتی محسوب می شود.

وی افزود: حذف گزارش گیری های مختلف در حوزه پرورشی مهمترین کاری است که آغاز کرده ایم.

وی کاهش رقابت ها در حوزه پرورشی و توسعه فعالیت های اردویی را از دیگر برنامه ‌های در دست اقدام این بخش عنوان کرد و گفت: نگاه توسعه‌ ای و عدالت ‌محور به استان ‌های دور و محروم از ویژگی‌ های کار حوزه پرورشی است.

به گزارش ایرنا گردهمایی مشترک ۲ روزه (۱۶ و ۱۷ اسفند) شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور به میزبانی چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است./

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. علي گفت:

    باسلام وسال نومبارک سال گذشته که شرایط سنی لیسانس ۳۵ سال بودوبه شرایط سنی مامی خوردمتاسفانه رشته امتحانی مارانمی خواستندامسال که رشته مارامی خواهندشرایط سنی مدرک لیسانس را۳۰ سال اعلام کرده انداگربه فکرمردم هستیداین مرتبه هم شرایط سنی لیسانس راهمان۳۵سال لحاظ کنیدتامن وامسال من هم بتوانند درآزمون سال۹۷شرکت کننددرضمن این حرف من نیست بلکه حرف خیلی ازشرکت کنندگان درآزمون می باشدکه شرایط سنی لیسانس رابالا لحاظ کنیدقبلا”ازهمکاری که می کنیدتشکرمی کنم.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها