کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش/ دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده انتشار است

اسفندیار چهاربند رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، اظهار داشت: دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش آماده شده اما به دلیل اینکه باید هماهنگی با دستگاه‌های دیگر و سازمان امور اداری و استخدامی صورت گیرد، امیدواریم تا پایان فروردین این دفترچه منتشر شود.

وی ادامه داد:‌ آزمون‌های استخدامی خاص یک دستگاه نیست، بلکه متقاضیان سایر دستگاه‌ها نیز در بخش عمومی این آزمون شرکت می‌کنند؛ ضمن اینکه بین ۱۵ تا ۲۰ روز مهلت برای ثبت‌نام متقاضیان داده می‌شود و بعد از انجام آزمون، دو برابر ظرفیت مورد نظر اعلام شده و پس از آن مراحل دیگر این آزمون استخدامی انجام می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشته‌های مورد نظر آموزش و پرورش برای جذب نیرو، افزود: آموزش و پرورش برای آموزگاری، دبیری، هنرآموز، استادکار و مربی دانش‌آموزان استثنایی جذب نیرو دارد.

چهاربند بیان داشت: در دوره متوسطه متناسب با رشته تحصیلی که ۲۵ رشته است نیرو جذب می‌شود؛ ضمن اینکه برای دوره ابتدایی نیز این کار صورت می‌گیرد و در نهایت ۶۳ رشته تحصیلی مشمول این آزمون استخدامی می‌شوند.

وی با اشاره به جزئیات شرایط جذب نیرو در آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و شرایط سنی و عمومی افراد، جذب صورت می‌گیرد؛ضمن اینکه شرط سنی برای داوطلبان با مدرک دکتری ۴۵ سال، کارشناسی ارشد ۴۰ سال و کارشناسی ۳۰ سال بوده و برای دارندگان مدرک کاردانی رشته استادکاری نیز شرط سنی ۲۵ سال است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در کنار این شرایط، شرایط اختصاصی وجود دارد که متناسب با رشته صورت می‌گیرد و شامل مصاحبه‌ها و معاینات پزشکی است که در نهایت گزینش انجام می‌شود.

چهاربند متذکر شد: در آزمون استخدامی امسال حدود ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر جذب می‌شوند که ۲۳۰۰ مجوز استخدامی از دوره قبل باقی مانده و ۱۵ هزار مجوز استخدامی نیز مربوط به این دوره است.

وی تصریح کرد: پذیرش ما بومی‌پذیری است یعنی به تناسب شرایط هر استان دامنه‌پذیرش صورت می‌گیرد و در دامنه پذیرش چند شهرستان و منطقه وجود دارد و فرد باید شغلی را انتخاب کند که در همان دامنه پذیرش است؛ضمن اینکه فرد باید یک محل خدمت را در یک شهرستان و منطقه انتخاب کند.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در استان‌ها پذیرش به صورت بومی و غیربومی تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: در استان‌هایکم برخوردار مانند کردستان و آذربایجان غربی ضریب نمره آزمون یک چهارم تعیین شده؛ ضمن اینکه استان‌های برخوردار دو گروه هستند؛ به این شکل که یا در دامنه پذیرش استان قرار دارند که با ضریب یک دوم است و اگر خارج از استان باشند، ضریب یک است.

وی افزود: داوطلبان باید در زمان ثبت‌نام شرایط لازم را داشته باشند؛ ضمن اینکه نتایج ۱۰ روز پس از برگزاری آزمون اعلام می‌شود.

چهاربند با اشاره به جزئیات سهمیه گروه‌های مختلف در آزمون استخدامی آموزش و پرورش متذکر شد: ۲۵ درصد جذب نیرو مربوط به ایثارگران، ۵ درصد مربوط به رزمندگان با ۶ ماه سابقه حضور در مناطق عملیاتی و ۳ درصد نیز سهمیه مربوط به معلولان است.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به جزئیات مواد امتحانی آزمون استخدامی، یادآور شد: آزمون عمومی شامل دروس ادبیات، معارف، زبان انگلیسی، دانش‌اجتماعی، ریاضی و آمار مقدماتی و آزمون هوش است.

وی اضافه کرد: پس از آزمون عمومی یک آزمون تخصصی برگزار می‌شود و بر اساس این آزمون، در نهایت دو برابر ظرفیت افراد معرفی می‌شوند و از این مرحله به بعد هر دستگاهی بر اساس شرایط خاص خود، مصاحبه تخصصی داشته و معاینات پزشکی بر اساس نوع مشاغل درخواستی انجام می‌شود.

چهاربند در خصوص «کمبود نیرو در وزارت آموزش و پرورش» خاطرنشان کرد: جبران کمبود نیرو فقط از طریق استخدام انجام نمی‌شود، بلکه از حق‌التدریس شاغل استفاده می‌شود و بعد از جذب از طریق آزمون نیز از روش خرید خدمات و حق‌التدریس نیز این کار انجام می‌شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۵)

  1. زهره گفت:

    سلام یه سوال دارم از آموزش و پرورش آیا شما واقعا میخواین نیرو بگیرین یا نه از اواسط آبان ماه هی فراخوان دادین میخوایم نیرو بگیریم و کمبود نیرو داریم به خدا استرس گرفتیم زودتر تکلیف مارو معلوم کنید

  2. زهره گفت:

    با سلام استاد کاری یعنی چی

  3. مریم گفت:

    با سلام واقعا شرایط سنی لیسانس سی سال کمه لطفا سی و پنج سال درنظر بگیرید….سپاسگزارم

  4. علي گفت:

    باسلام شرایط سنی برای لیسانس واقعا”که خیلی اجحاف می باشدحداقل ۳۵ سال درنظرمی گرفتیدمثل سال قبل

    • احمد گفت:

      واقعا درست میگید. برای افراد متولد ده شصت باید حمایت و سرمایه گذاری کرد. این گروه بشدت از روزگار سیلی خورده و شکننده هستند.

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها