کمبود نیروی انسانی در سازمان استاندارد/توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد از دی ماه سال ۹۷

نیره سادات پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد ایران،صبح امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ درصد پست‌های سازمان ملی استاندارد ایران خالی بوده و با وجود این محدودیت‌ها توانسته‌ایم اقدامات بسیار خوبی در حوزه استاندارد انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مسئولانی که به فکر راه‌اندازی این پست‌ها در گذشته نبودند باید به این سال‌ها نیز فکر می‌کردند، گفت: هم اکنون در سازمان استاندارد با کمبود نیروی انسانی و پست‌های خالی مواجه هستیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: در حال حاضر بودجه سازمان ملی استاندارد نسبت به سال‌های گذشته به یک سوم رسیده و با وجود اینکه این سازمان وظایف گسترده‌ای دارد اما اعتبارات این سازمان بسیار کاهش یافته است.

وی در ارتباط با معیارهای استاندارد تولید خودرو بیان کرد: برنامه‌ریزی برای استانداردسازی خودروهای تولیدی داشتیم که پیاده‌سازی این استانداردها در سه مرحله صورت می‌گیرد و خودروسازانی که نتوانند معیارهای ۸۳ گانه استاندارد را در تولید خودرو اعمال کنند تولید خودروهای فاقد استاندارد از یکم دی ماه سال آینده متوقف می‌شود.

پیروزبخت در ادامه بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز جلسات مختلفی با مسئولان استاندارد برگزار می‌کنند که این جلسات تاثیرات بسزایی داشته که در صدد هستیم برنامه‌های منظم و راهبردی را در حوزه استاندارد اجرا کنیم.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و منویات مقام معظم رهبری در حوزه استاندارد گفت: تلاش ما بر این است تا بتوانیم دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه استاندارد را برطرف کنیم.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران اظهار کرد: در حال حاضر سازمان ملی استاندارد در تمامی شهربازی‌ها، تله‌کابین‌ها، زمین‌های بازی و کالاها و خدمات و محصولات غذایی نظارت همه‌جانبه ای دارد و مهمترین اولویت ما این است که بتوانیم تمامی کالاها و محصولات را در کشور استانداردسازی کنیم که در این زمینه برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند پیش‌بینی شده است.

پیروزبخت افزود: در حالی که در مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان تصویب شده است ولی در این حوزه آن طور که باید تاکنون اقدامات خاصی انجام نشده است.

انتهای پیام/ع

سخنرانی رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در همایش گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اردبیل

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها