کمبود مجوز استخدام پرستار

دکتر سیدرضا مظلوم با اشاره به آئین نامه سال ۹۴، تاکید کرد: بر اساس این آئین نامه متولی آموزش از دانشکده به بیمارستان تغییر یافت و سئوال جامعه پرستاری در آن زمان این بود که چرا باید به ۵۰ سال قبل بازگردیم.

وی افزود: این آئین نامه موجب می شد تا پذیرش پرستار از مجاری به جز کنکور صورت گیرد که نتیجه ای جز سقوط جایگاه پرستاری نداشت.

مظلوم ادامه داد: زمانی که ما کمبود پرستار داریم و آموزش هم در بیمارستانی خاص صورت می گیرد پس از دوره آموزشی این پرستاران قرار است در کجا مشغول به کار شوند. آیا منحصرا در بیمارستانی که آموزش دیده اند می توانند کار کنند یا در جای دیگری هم امکان کار و فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه پرستاری علم است و خواستگاه آن نیز دانشگاه است، گفت: دانشجویان پرستاری برای دریافت مدرک کارشناسی خود باید ۱۳۰ واحد پاس کنند که از این تعداد ۴۰ واحد را باید در بیمارستان پشت سر بگذارند.

نایب رئیس شورای عالی نظام پرستاری با اشاره به انتقاد سازمن نظام پرستاری به آخرین آئین نامه تصویب شده در مورد آموزش پرستاران، افزود: انتقاد ما این است که بیمارستان محیط آموزشی است و نه متولی آموزش، لذا نمی تواند فضایی برای آموزش باشد بلکه باید به کمک آموزش بیاید.

وی افزود: آئین نامه اصفهان مربوط به جبران کمبود پرستار در کشور است، ما در حال حاضر پرستار شاغل در بیمارستان کم داریم، ما کمبود مجوز استخدامی در کشور داریم، کمبود پرستار آماده به کار هم دیگر مشکل جامعه پرستاری است، ما شواهدی داریم که پرستاران آماده به کار نسبت به نیاز واقعی کشور، زیاد هم داریم اما بودجه بندی بکارگیری آنها در کل کشور به درستی انجام نشده است. مهر

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها