کلاهبرداری از افراد جویای کار با ترفند آگهی استخدام در سایت‌ها

 رییس پلیس فتا استان خوزستان کلاهبرداری از متقاضیان کار را یکی از سوژه‌های مجرمان سایبری خواند و گفت: مجرمان سایبری با ترفندهای گوناگون درصدد کلاهبرداری از متقاضیان کار هستند.
پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ حسنوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا اظهار کرد: در همین رابطه چندی پیش شخصی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و اعلام کرد جهت پیدا نمودن شغلی مناسب به آگهی‌های مندرج در فضای مجازی مراجعه نموده که در پی آن از وی مبلغی کلاهبرداری شده است.

وی افزود: این جویای کار در فرایند ثبت نام با شخص آگهی دهنده تماس گرفته و جهت ثبت نام مبلغ ۳ میلیون ۵۰۰ هزار ریال طی چندین فقره به حساب اعلامی از جانب آگهی دهنده واریز نموده و پس از آن شخص آگهی دهنده دیگر پاسخگو نبوده است.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی پرونده در دستور کار این پلیس قرار گرفت و طی تحقیقات فنی و پلیسی متهم شناسایی و با دستور مقام محترم قضایی دستگیر شد.

رییس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه متهم با درج آگهی در سایت‌های تبلیغاتی گفت: متهم با شیوه تطمیع قربانیان به آنها گفته بود شما در صف انتظار استخدام می‌باشید و اگر می‌خواهید در اولویت استخدام قرار بگیرید، من می‌توانم سفارش شما را نزد مدیر مربوطه داشته باشم و از این طریق به صورت پیاپی مبالغ را از قربانیان دریافت می‌نمود.

سرهنگ حسنوند در توصیه به افراد جویای کار گفت: بخشی از آگهی‌های استخدام که در سایت‌های تبلیغات درج شده است غیر واقعی است و مجرمان سایبری با این ترفند درصد کلاهبرداری از متقاضیان کار هستند.

وی ادامه داد: قبل از واریز هر‌گونه وجهی در خصوص صحت و سقم آگهی تحقیق نمائید و بعد از مطمئن شدند اقدام به واریز وجه درخواستی را نمائید.

این مقام ارشد انتظامی به بانوان جویای کار هشدار داد: قبل از پر کردن فرم‌های استخدام که معمولا اینترنتی است حتما از صحت وجود چنین شرکتی مطمئن گردند چرا مجرمان سایبری با این ترفند و جمع‌آوری اطلاعات شخصی آنها در گام‌های بعدی اهداف مجرمانه خود از اطلاعات آنها سوء استفاده کرده و مزاحمت‌های زیادی برای آنها فراهم می‌آورند.

سرهنگ حسنوند در پایان تاکید کرد: بانوان محترم حتما برای مراجعه مصاحبه استخدام که در آگهی‌های سایت‌ها درج شده است همراه با یکی از اعضاء خانواده بروند و به خانواده خود اطلاع بدهند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. علی گفت:

    باسلام چرادولت برای افرادجویای کارشغلی دست وپانمی کنندکه این طوری سرشان کلاه نرودچون یکی ازمشکلات برای استخدام شدن شرایط سنی می باشدبایدیک چاره ای اندیشه شودتاشرایط سنی برداشته بشودچون مثل یک خوره به جان افرادفاقدکارافتاده شده است باتشکر

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها