کرمان یکی از پایین ترین آمارهای بیکاری در کشور را دارد

محمود سلطانی زاده در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به ذخایر بالای مواد معدنی در استان کرمان گفت: ای ناستان بالغ بر ۷ میلیارد تن ذخایر شناسایی شده معدنی دارد اما به دلیل خام فروشی و نبود زنجیره تولید و فرآوری، ارزش افزوده اندکی نسیب استان کرمان می شود.

وی با اشاره به لزوم تکمیل ذنجیره تولید مواد معدنی در استان کرمان گفت: بیشتر مواد معدنی استخراجی این استان به استانهای دیگر کشور فرستاده و آنجا فرآوری می شود اما با برناکمه ریزی های صورت گرفته به زودی زنجیره تولید فولاد، مس و دیگر مواد معدنی در استان تکمیل خواهد شد.

سلطانی زاده همچنین با اشاره به نرخ پایین بیکاری در این استان تاکید کرد: استان کرمان کمترین نرخ بیکاری را در بین استانهای کشور دارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان همچنین به تولید انبوه خودرو در این استان اشاره کرد و افزود: خودرو سازی کرمان با استفاده از پتانسیل نیروی انسانی، جایگاه قابل توجهی در بخش سرمایه گذاری خواهد داشت و آمار تولید خودرو در سالهای اخیر در این منطقه رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

سلطانی زاده با اشاره به کیفیت مناسب خودروهای تولیدی شرکتهای خودروساز مستقر در استان کرمان گفت: خودروسازی های استان کرمان توانستند با همکاری شرکای چینی خود در زمان تحریم هم تولید را افزایش دهند و هم از نظر کیفیت و با توجه به شرایط موجود در حد توان کیفیت را بالا ببرند اما این کافی نیست و بعد از اجرای برجام توقع داریم کیفیت رشد چشمگیر تری نسبت به گذشته داشته باشد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از پاسخ به این سوال که کدام خودروساز در منطقه ارگ جدید محصولات با کیفیت تری نسبت به رقبا تولید می کند طفره رفت و گفت: تمام خودروهای تولیدی این منطقه با کیفیت هستند اما باید این را هم پذیرفت که توقع مردم از محصولات بالا رفته و باید پا به پاب خواسته های مردم پیشرفت کرد و کیفیت را بالا برد.

وی از افزایش کیفیت خودرو های تولیدی در این منطقه خبر داد و گفت: هدف ما تولید حدود ۳۰ درصد قطعات و تجهیزات خودرو در داخل کشور است.

سلطانی زاده تصریح کرد: تولید باید بر مبنای اصول ارز، انرژی ارزان، واردات و استفاده از تسهیلات ارزان باشد و تولیدی که بر مبنای این چهار اصل شکل بگیرد، موفق است.

وی با اشاره به نمایشگاه خودرو کرمان و استقبال خوب از این نمایشگاه گفت: کرمان خودرو، مدیران خودرو، خودروسازان کارمانیا، مدیا موتور، نماینده میتسوبیشی، اطلس خودرو نمایندگی کیا، نمایندگی هوندا و شرکت های تولید قطعات و خدمات خودرویی در این نمایشگاه حضور دارند.

گفتنی است نمایشگاه خودرو کرمان از ششم بهمن آغاز بکار کرده و تا ساعت ۲۱ امشب در محل مجموعه نمایشگاهی جنوب شرق کرمان ادامه دارد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۲)

  1. Ehsan گفت:

    از همه جاها اومدن سرکار تو استان کرمان بغیر از خود استان کرمانی ها.یکم انصاف داشته باشین

  2. محمد گفت:

    نه اصلا بیکار نداریم..بیکار چی هست..آقا زاده ها دوستا رفیقا نورچشمیا هر چی اطرفمونه که سرکارن،پس بیکار کمه دیگه 🙂

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها