کاریابی برای شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان بدون مجوز غیر قانونی است

کاریابی برای شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان بدون مجوز غیر قانونی است
مدیرکل هدایت نیروی کار و کاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همزمان با برگزاری آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان، انجام امور کاریابی برای این شرکت ها را بدون داشتن مجوز غیرقانونی خواند.
به گزارش خبرنگار بازارکار ،‌به دنبال ثبت‌نام از کارجویان توسط موسسه میزان گستران شریف به بهانه استخدام در شرکت‌های خصوصی و دانش بنیان، محمد اکبرنیا، مدیرکل هدایت نیروی کار وکاریابی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بابیان اینکه این شرکت مجوزی از سوی این وزارتخانه جهت کاریابی ندارد، فعالیت آن را در زمینه کاریابی غیرقانونی خواند.
اکبرنیا بابیان اینکه هر شرکتی بخواهد درزمینهٔ ارتباط بین کارجو و کارفرما فعالیت کند طبق قانون بایستی مجوز کاریابی دریافت کند افزود: موسسه فوق مجوز کاریابی ندارد و از طریق سازمان تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تهران طی مکاتبه‌ای با آن‌ها این موضوع اعلام‌شده است.
وی بابیان اینکه موسسه فوق مدعی کسب اجازه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت برگزاری چنین آزمونی است افزود: با آنکه آن‌ها بیان می‌کنند در اقدامی جدید هدفشان سنجش مهارت افراد است، اما درهرصورت باید تعریف شود که چه کسی مجوز فعالیت کاریابی با آن‌ها داده است؟ و چه کسی تعیین کرده که این میزان پول بابت ثبت‌نام از مردم دریافت کنند؟
لازم به ذکر است که پیش از این محمدحسین قمری، مدیرعامل موسسه میزان گستران شریف و دبیر شورای سیاست گذاری این آزمون با بیان اینکه آزمون استخدامی شرکت‌های خصوصی و دانش‌بنیان دارای محدودیت سنی و مدرک دانشگاهی نیست مدعی شده بود تمام  افراد در جست‌وجوی کار، افراد شاغل علاقه‌مند به ارتقای شغلی، فارغ‌التحصیلان و دانشجویان می‌توانند در این آزمون ملی شرکت کنند و در نهایت ۵ هزار نفر در شرکت‌های مختلف استخدام می‌شوند.
همچنین بر اساس آخرین آمار تا پایان روز شنبه ۲۵ شهریور ماه بیش از ۱۳۹ هزار نفر در این آزمون ثبت‌نام کرده‌اند که با احتساب دریافت مبلغ ۹۴۵ هزار ریال هزینه هر نفر برای ثبت‌نام پیش بینی می‌شود بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از این طریق جمع‌آوری شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. علی گفت:

    ای جااان
    بازم گول خوردم
    پولم به باد فنا رفت

    اینو که هی تلوزیون زیر نویس میکرد بریم ثبت نام کنیم.
    یکدفعه که مهلت ثبت نام تموم شد ، شد غیر قانونی
    دمشون گرم
    …………….

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها