کارنامه اولیه آزمون دستیاری تا پایان سال منتشر می‌شود

کارنامه اولیه آزمون دستیاری تا پایان سال منتشر می‌شود

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون مجدد دستیاری در سراسر کشور، ضمن تاکید بر امنیت آزمون، گفت: برای اعلام نتایج آزمون دستیاری شتاب نخواهیم کرد ولی سعی می‌کنیم قبل از پایان سال کارنامه اولیه آزمون منتشر شود.

به گزارش خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمد علی محققی در نشست مطبوعاتی وزیر بهداشت درباره سی و هفتمین دوره آزمون دستیاری تخصصی، با تاکید بر اینکه خوشبختیم که در مبارزه با فساد به صورت قاطعانه عمل و برخورد شد، افزود: متقاضیان این آزمون از جامعه پزشکی می‌باشند که جامعه امین و امانتدار است و همان طور که اعلام شده است، بخش بیشتری که به افشای این موضوع کمک کرد، از جامعه پزشکی بودند.

وی با بیان اینکه پس از ابطال برگزاری آزمون با طراحی سوالات آزمون جامع علوم پایه و پیشکارورزی روبرو بودیم، اظهار کرد: با توجه به برکناری مسوولین سنجش، امکان این طراحی وجود نداشت، چون سیستم باید باز طراحی می‌شد، بر این اساس در اولین اقدام، طراحی سوالات آزمون را تا تهیه یک فضای قرنطنه امن به تاخیر انداختیم.

محققی ادامه داد: پس از تامین فضای قرنطینه، تمام فرایندهای وقت گیر در طراحی‌ها حذف و تنها افراد ضروری به کار گرفته شد.

به گفته وی اجرای آزمون بر عهده سه نفر بود که این افراد در طول این مدت در قرنطینه بودند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در خصوص تغییر مجدد زمان برگزاری آزمون از ۲۷ فروردین به ۱۳ اسفند ماه نیز بیان کرد: پس از ابطال آزمون، کمیسیون موارد خاص تشکیل شد و با در نظر گرفتن مواردی همچون حفظ آمادگی داوطلبان و دیگر مسایل شخصی آنها و همچنین از آنجایی که توانسته‌ بودیم شرایط امنی را برای برگزاری آزمون مجدد فراهم کنیم، ‌زمان برگزاری آزمون به ۱۳ اسفند ماه موکول شد.

وی با اشاره به تهیه ۱۸ دفترچه آزمونی با تراکم میانگین ۲۰۰ سوال، گفت: از این ۱۸ دفترچه، چهار دفترچه مورد استفاده قرار گرفت که در نهایت پس از قرنطینه و طراحی سوال، دفترچه‌ها به همراه تیمی مرکب از نماینده علمی و حفاظتی دانشگاه و دو نماینده وزارت بهداشت، به حوزه‌های امتحانی ارسال شد که در این زمینه نیروی انتظامی با اسکورتی که انجام داد، کمک بزرگی را برای حفاظت آزمون کرد که جای دارد از آنها تشکر شود.

وی با بیان این که با تمهیدات لحاظ شده موفق شدیم در کوتاهترین زمان دفترچه‌ها را به حوزه‌های امتحانی ارسال کنیم، اظهار کرد: کمترین مدت زمان ارسال سوالات به حوزه‌های امتحانی سه ساعت قبل از برگزاری آزمون بود که در حوزه‌های تهران انجام شد و بیشترین مدت زمان ارسال نیز ۲۴ ساعت بود.

به گزارش ایسنا، وی همچنین افزود: طی بخشنامه‌ای از دانشگاه‌ها خواسته شد که بر حسن برگزاری آزمون نظارت داشته باشند و تاکید شد که حوزه‌های امتحانی نسبت به آزمون ۲۹ بهمن امن‌تر باشد که طی بازدیدها این مطلب نیز احراز شد و آزمون نیز به موقع و با امنیت کامل برگزار شد.

محققی با اشاره به اعلام نتایج آزمون پره انترنی و جامع علوم پایه قبل از پایان سال ۸۸، در عین حال خاطر نشان کرد: برای اعلام نتایج آزمون دستیاری شتاب نخواهیم کرد و سعی داریم با نهایت دقت، نتایج آنالیز و اعلام شود، ولی سعی می‌کنیم قبل از پایان سال کارنامه اولیه منتشر شود، چرا که طبق تقویم آموزشی، سال تحصیلی پذیرفته شدگان آزمون دستیاری اوایل شهریور ماه آغاز می‌شود، بنابراین تا آن زمان برای اعلام نتایج مهلت داریم.

منبع

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها