ژاپن به دنبال استخدام ۲۰۰ هزار متخصص فناوری اطلاعات از هند است

دهلی نو -ایرنا- یک مقام بلندپایه سازمان تجارت خارجی ژاپن در بنگلور هند اعلام کرد: این کشور به دنبال استخدام ۲۰۰ هزار متخصص فناوری اطلاعات هند و آماده اعطای کارت سبز برای زندگی در ژاپن است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه ‘اکونومیک تایمز’ در روز جمعه، شیگکو مایدا معاون اجرایی این سازمان در سمینار همکاری تجاری هند و ژاپن گفت: هم اکنون حدود ۲۰۰ هزار متخصص آی تی در ژاپن حضور دارند. ژاپن به استخدام ۲۰۰ هزار متخصص هندی احتیاج دارد. انتظار می رود تعداد متخصصان آی تی هند در ژاپن تا سال ۲۰۳۰ به ۸۰۰ هزار نفر افزایش یابد.
وی افزود: این امر به دلیل رشد سریع تکنولوژی و نوآوری ها در ژاپن است. بسیاری از شرکت های ژاپنی با محدودیت های نوآوری های داخلی مواجه هستند بنابراین آنها به دنبال حرکت به سوی جدیدترین پیشرفت ها و نوآوری ها هستند که هند یک همکار بسیار مناسب برای ژاپن در این زمینه محسوب می شود.
ژاپن از ماه ژانویه سال جاری صدور روادید برای شهروندان هندی را تسهیل داده است.
‘دارمندرا پرادان’ وزیر کارآفرینی و توسعه مهارت های هند پیش از این اعلام کرده بود که دهلی نو ۳۰۰ هزار نفر کار آموز را برای آموزش های شغلی به ژاپن اعزام می کند
هند و ژاپن به دنبال گسترش روابط خود در زمینه های مختلف هستند.
در این راستا دو کشور روابط خود را در زمینه اقتصادی، نظامی، فرهنگی و تجاری گسترش داده اند.
هند و ژاپن همچنین یک توافق نامه هسته ای غیر نظامی با یکدیگر امضا کرده اند.
این توافق ماه نوامبر سال گذشته در جریان سفر نارندا مودی نخست وزیر هند به ژاپن، پس از ۶ سال مذاکره امضا شد و در ماه جولای سال جاری به مرحله اجرایی رسید.
بر اساس این توافق ژاپن می تواند تکنولوژی هسته ای به هند صادر کند. هند اولین کشور غیر متعهد به پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای (ان پی تی) است که ژاپن با آن توافق نامه هسته ای امضا کرده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها