چه کسی باید در اشتغال و سرمایه گذاری در صنعت چای دفاع کند؟

مهندس حبیب‌الله رضادوست، کارشناس ارشد مدیریت کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران‌(ایسنا)‌- منطقه گیلان، اظهار کرد: مقوله اشتغال و سرمایه‌گذاری یکی از مؤلفه‌های بسیار مهم در توسعه و رفاه اجتماعی به شمار می‌آید که از دیرباز مورد توجه سیاست‌گذاران و برنامه‌ریزان توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها قرار گرفته و با انجام برنامه ریزی، ارائه سیاست‌ها، خط مشی‌ها و راهکارهای مؤثر، متناسب با اهداف مورد نظر براساس مزیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه به آن پرداخته و تصمیمات لازم تدوین شده است.
وی افزود: امروزه در جهان، اشتغال در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و دولت‌ها نیز بالاترین، بهترین و بیشترین سرمایه‌گذاری خود را به این امر مهم اختصاص می‌دهند.
رضادوست، ادامه داد: محصولات کشاورزی با در نظرگرفتن آنکه در سیاست تجارت خارجی از آن می‌توان به عنوان خریدهای سیاسی استفاده کرد، اغلب کشورهای جهان ترجیح می‌دهند تحت هر شرایطی با هزینه‌های بالاتر از بازارهای بین المللی، تولیدات کشاورزی را در داخل مرزهای خود توسعه و گسترش دهند.
وی تصریح کرد: چای نیز یکی از محصولات اساسی و از صنایع عمده وابسته به کشاورزی است که امروزه در دنیا بعنوان یکی از نوشابه‌های آرام بخش اهمیت راهبردی پیدا کرده و جزء اولین محصول مصرفی غیرقابل اجتناب اغلب طبقات اجتماعی، در تمامی نقاط دنیا و خصوصاً ایران است.
رضادوست خاطرنشان کرد: چای به جهت کارکردهای متعددی از قبیل تهیه و تولید مواد خام، اشتغال و سرمایه‌گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت، بازرگانی، خدمات و فعالیت‌های پژوهشی در اقتصاد کشور ما خصوصاً برای شمال کشور بالاخص برای استان گیلان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی با بیان اینکه چای امروزه تقریبا جزء نیازهای لاینفک زندگی همه اقوام ایرانی است، گفت: با وجود اینکه جمعیت ایران در حدود یک درصد جمعیت جهان است، بالغ بر ۵ درصد مصرف چای جهان اختصاص به ایران دارد. با این همه اهمیتی که این محصول برای کشور ما، خصوصاً گیلان در ایجاد اشتغال، میزان سرمایه گذاری و … دارد، متاسفانه به جهات مختلف تاکنون نتوانسته‌ایم به اهدافی که در صنعت چای مورد توجه است، دست یابیم.
رضادوست افزود: کارگزاران دولت در استان واقفند کارگروهی تحت عنوان کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری در استان فعال است که کلیه سیاست‌های اجرایی اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان را تنظیم، تدوین و اجرا می‌کنند. آمارهای موجود، نشان می‌دهد که ۹۰ درصد چای کشور در گیلان تولید می‌شود. متاسفانه جایگاه سازمان چای در این کارگروه خالی است‌! و این سوال برای برخی از صاحبنظران مطرح است که در این کارگروه چه کسی بایستی در اشتغال و سرمایه‌گذاری در صنعت چای دفاع کند.
وی ابراز امیدواری کرد بارقه‌ای که در سیاست‌های دولت تدبیر و امید بوجود آمده جایگاه واقعی این محصول پر طرفدار در استان چای خیز را تبیین و احیاء کند تا امید در قلب کشاورزان چایکار گیلانی جوانه زند. پس بر مسئولین بالادست فرض است در این مورد تدابیری اتخاذ کنند تا بخشی از سرمایه گذاری در استان به سمت تولید و صنعت چای سوق داده شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها