چالش کمبود نیروی انسانی در چهار سال آینده را می‌توانیم به فرصت تبدیل کنیم

تهران (پانا) – وزیر آموزش و پرورش در دیدار معلمان با رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: چالش کمبود نیروی انسانی در۴ سال آینده را می توانیم به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، عصر امروز سیدمحمدبطحایی در دیدار جمعی از معلمان با علی لاریجانی در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی، با گرامی داشت یادوخاطره رهبرکبیر انقلاب و استاد مطهری، اظهار کرد: آموزش و پرورش دولت دوازدهم تلاش می کند مفاد سند تحول بنیادین را که موردتأکید رهبر معظم انقلاب است، عملیاتی کند.

وی افزود: سند تحول بنیادین هرچند ممکن است دارای نقص هایی هم باشد، اما در بین اسناد بالادستی بهترین است که نقشه راه و مسیر تحول را برای ما مشخص کرده است.

بطحایی از آماده شدن ۴ زیرنظام از مجموع ۶ زیرنظام سند تحول خبرداد و افزود: تا یک ماه آینده، دو زیرنظام باقی مانده جهت تصویب در شورای عالی آموزش و پرورش ارائه می شود.

وی ادامه داد: بستر لازم برای یک جهش بسیار امیدوارکننده در آموزش و پرورش دولت دوازدهم آماده شده است.

وزیر آموزش و پرورش از پیش بینی کمبود ۸۰ هزار معلم در مهر ۹۷ خبرداد و افزود: تا ۴ سال آینده در بهترین حالت خوش بینانه ۳۵۰ هزار معلم کمبود داریم و این چالشی است که اگر مواجهه منطقی با آن داشته باشیم، می توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم و بهترین نیروها را در آموزش و پرورش جذب کنیم.

وی تمرکز شدید در آموزش و پرورش را یکی از چالش ها برشمرد و خاطرنشان کرد: تمرکزگرایی در آموزش و پرورش خلّاقیت را در مدارس از بین برد و به مدیر به عنوان فردی فاقد اختیار نگاه شد، البته ما گام هایی را برای حل این مشکل برداشته ایم.

وی تمرکزگرایی را موجب پاسخ گونبودن مدیران دانست و تصریح کرد: تمرکزگرایی باعث نارضایتی کارکنان از یک سو و احاطه بیش از حد نیروهای ستادی به مدارس شده است.

بطحایی در پایان از همکاری های مجلس شورای اسلامی در اجرای طرح های آموزش و پرورش تقدیر کرد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها