پیگیری یک ابهام درباره استخدام‌های تامین اجتماعی در لارستان

در پی پخش شایعاتی مبنی بر استخدام بیش از انتظار نیروهای غیربومی به نسبت نیروهای بومی در درمانگاه و سازمان بیمه تأمین اجتماعی لارستان، ابهامات در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت.

از اوایل امسال یکی از آرزوهای بلندمدت مردم شهرستان لارستان در زمینه ایجاد زیرساخت‌های درمانی و بهره‌مندی از خدمات بیمه تأمین اجتماعی با افتتاح یک باب درمانگاه که به همت یکی از خیرین احداث شده بود، تحقق یافت.

برای شروع به فعالیت این مرکز تعداد قریب به ۱۸ پرسنل پس از طی مراحل گزینش به استخدام مرکز درمانی تأمین اجتماعی لارستان درآمدند. هرچند ایجاد اشتغال اتفاقی خوشآیند است اما طی روزهای اخیر، شایعات و ابهاماتی درباره نحوه پذیرش و استخدام نیروهای جدید درمانگاه تأمین اجتماعی مبنی بر گزینش تعداد زیاد نیروهای غیربومی به نسبت نیروهای بومی دهان به دهان می‌شود.

از طرفی با ارتقاء سازمان تأمین اجتماعی لارستان از تیپ ۳ به ۲ زمینه افزایش و جذب نیرو در این اداره نیز فراهم شد که بنا به اطلاعات موجود استخدام نیروهای جدید در این نهاد هم از افراد غیربومی و خارج از شهرستان لارستان هستند.

رحیم ترابی، مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با تکذیب این موضوع که تعداد نیروهای استخدام شده غیربومی به نسبت بومی زیاد است، اظهار داشت: ۱۸ نفر نیروی گزینش شده جهت درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان از افراد بومی شهرستان لارستان و شهر و روستاهای حومه آن هستند.

وی با بیان اینکه همه گزینش‌شدگان پس از طی مراحل آزمون استخدامی وارد مدار کار شده‌اند، افزود: در زمان استخدام برای داوطلبان بومی لارستان ۲۵ امتیاز و برای افراد غیربومی ۱۵ در نظر گرفته می‌شود.

مدیر درمانگاه تأمین اجتماعی لارستان با اشاره به اینکه نمره علمی متقاضیان نیز در طی مراحل استخدامی اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: سیاست سازمان تأمین اجتماعی آن است که اگر نیروهای بومی حدنصاب لازم را کسب کند، در اولویت استخدام قرار می‌گیرد.

با این حال روح الله رحیمی، رئیس شعبه سازمان تأمین اجتماعی در لارستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم می‌گوید: استخدام و گزینش نیروی شاغل از حیطه اختیارات شعبه خارج است و در این مورد اظهارنظری نمی‌توان کرد.

وی افزود: تقاضای انتقال، تأمین مسکن و مرخصی‌های متعدد با توجه به حجم بالای کار شعبه از جمله مشکلاتی است که برای نیروهای غیربومی به وجود می آید و اینجانب موضوع را با مسئولین استانی و شهرستانی درمیان گذاشته‌ام.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها