پیشنهاد حقوق در مصاحبه استخدامی

پیشنهاد حقوق در مصاحبه استخدامی
مشکل‌ترین قسمت مصاحبه شغلی، گفتگو در مورد پول است . بیشتر متقاضیان کار از صحبت درباره حقوق احساس ناراحتی می‌کنند. شاید به این دلیل که احساس می‌کنند آنان به شغل بیشتر نیاز دارند تا شغل به آنان. باید رودرواسی را کنار بگذارید. اگر پس از چند ماه کار متوجه شوید که دیگران در شغلی مشابه شغل شما، حتی در شرکت خودتان، بیشتر از شما حقوق می‌گیرند، بیشتر ناراحت خواهید شد. در اغلب موارد پیشنهادهای اولیه، کمتر از مقداری است که شرکت مایل به پرداخت آن است. هنگام ارزیابی پیشنهاد کار، به نکات زیر توجه کنید.

– کمترین میزان قابل پذیرش را تعیین کنید. هزینه زندگی خود و آنچه دیگران در شغلهای مشابه دریافت می‌کنند را در نظر بگیرید.

– بالاترین حقوق پیشنهادی شرکت را تخمین بزنید. کارفرما همیشه حداقل و حداکثر حقوقی را در نظر دارد. اشخاص شاغل در شرکت، بهترین منبع برای بدست آوردن اطلاعاتی در مورد حقوق در آن شرکت می‌باشند. سعی نمائید این اطلاعات را کسب کنید.

– در زمان مناسبی در مورد حقوق صحبت نمائید. پیش از مطمئن شدن از اینکه کارفرمای احتمالی، بطور حتم می‌خواهد شما را استخدام کند، تسلیم وسوسه صحبت درباره حقوق نشوید.

– بگذارید مصاحبه کننده پیشنهاد اول را بدهد. اگر کارفرما اصرار داشته باشد که اول شما حقوق مورد انتظارتان را بیان کنید، دیگر چاره‌ای جز بیان حقوق مورد نظر ندارید. در چنین صورتی، یک رقم قطعی ذکر نکنید، بلکه دامنه‌ای برای حقوق خود تعیین کنید.

– از سکوت به نفع خود استفاده کنید. پس از آنکه مصاحبه کننده، پیشنهاد اول خود را  داد، چند ثانیه سکوت کنید تا اینطور بنظر آید که این رقم چندان برایتان قابل قبول نیست. در مقابل رقم ۱۵-۲۰ درصد بالاتر از پیشنهاد کارفرما بدهید. و اگر متوجه شدید که پیشنهاد اولشان، اولین و آخرین پیشنهاد آنهاست و حاضر به مذاکره نیستند دیگر باید تصمیم بگیرید که آنرا بپذیرید یا رد کنید.

منبع کتاب شکار کار در قرن بیست و یکم

با تشکر از مشترک سایت استخدام: سارا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها