پنج هزار نیروی قراردادی در مجموعه وزارت علوم جذب می شوند

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم در نشستی با اعضای شورای دانشگاه یزد که در این دانشگاه برگزار شد در پاسخ به سوالات و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای شورای دانشگاه، بر لزوم بهره وری تأکید کرد.

دکتر حسین عسکریان ابیانه اظهار داشت: اساس کار بهره وری این است که با انرژی کمتر بتوان خروجی و نتیجه بیشتری را دریافت کرد، در این صورت ما می توانیم انرژی را تقسیم کنیم و در حوزه های مختلف از آن بهره برداری کنیم.

دکتر عسکریان افزود: از مواردی که باید در شیوه مدیریت مد نظر قرار گیرد کوچک کردن چارت ها است. هر چقدر چارت سازمانی گسترده تر باشد در هم ریختگی آن نیز بیشتر خواهد بود. اکنون در دانشگاه یزد ریاست دانشگاه توانسته تیم خوبی از مدیران را گردهم آورد و نوعی از مدیریت نهادی و نه قائم به فرد را ارائه کند. این یک نقطه مثبت برای دانشگاه یزد است که ما نیز در وزارت خانه باید آنرا مد نظر قرار دهیم.

وی در پاسخ به سوالات و مسائل مطرح شده سامانه یکپارچه سازی را یکی از اقدامات خوب و در راستای دولت الکترونیک دانست.

معاون اداری، مالی و منابع انسانی وزیر علوم با تأکید بر اهمیت توازن بین کارمندان و اعضای هیئت علمی گفت: نسبت هیئت علمی ۴۵۰ به ۳۵۶ کارمند خبری خوشحال کننده است. اما این نسبت باز هم زیاد است. نسبت متناسب را می توان یک کارمند به دو عضو هیئت علمی در نظر گرفت.

وی رشد بودجه را به مدل های طراحی شده معطوف دانست و بازنشستگی زودتر از موعد را نیز فرآیندی در جهت چرخش کارمندان و ورود نسل جدید به این حوزه دانست.

در ادامه محمد عبدالحسینی مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم با اشاره به وضعیت نیروهای قراردادی در دانشگاهها گفت: در مجموع وزارت علوم حدود ۱۵۰۰۰ نفر کارمند قرار دادی دارد. وی افزود: در تدوین آئین نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی ماتلاش کرده ایم با همکاری کارشناسان و متخصصان آئین نامه را به نحوی تنظیم کنیم که از مشکلات آنان کاسته شود.

دکتر مهرالله رخشانی مهر، مدیر کل نظارت بر طرح‌های عمرانی وزارت علوم نیز در سخنانی کوتاه مدیریت و کارکرد تیم مدیریتی دانشگاه یزد را نمونه ای خوب برای جامعه علمی کشور دانست.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها