پرونده آزمون در مجلس بسته شد؛اعتراض ها وارد نبود

سال گذشته آزمون استخدامی آموزش و پرورش خرداد ماه سال جاری با رقابت بیش از ۶۰۰ هزار داوطلب در سراسر کشور برگزار شد که در مرحله نخست ۱۲۰ هزار نفر پذیرفته شدند و از میان آنها اسامی ۴۰ هزار تن به عنوان پذیرفته شدگان نهایی اعلام شد.

پس از اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش ،جمعی از داوطلبان آزمون با حضور در مقابل ساختمان این وزارتخانه و مجلس نسبت به نتایج این آزمون اعتراض کردند.استخدام در رشته‌های غیرمرتبط، تغییر ظرفیت و جنسیت پذیرش با وجود اعلام در دفترچه و پذیرش بدون توجه به سهمیه‌های اعلامی در برخی رشته ها از جمله موارد اعتراضی و مورد ادعای این داوطلبان بود

سرانجام قرار شد که کمیسیون آموزش و تحقیقات به این موضوع رسیدگی کند تا به اعتراضها پاسخ داده شود. نورالله حیدری‌دستنایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات در همین باره به خبرآنلاین می گوید که پرونده این موضوع سرانجام بسته شد و نتایج نشان می دهد ایرادات آزمون در حدی نبوده که در قبولی یا مردودی داوطلبان تاثیری داشته باشد و اشکالات آن در سرنوشت آنها تاثیر چندانی نداشته است.
گفت وگوی خبرآنلاین با عضو کمیسیون آموزش را در این باره می خوانید:

گویا بررسی کمیسیون درباره نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به اتمام رسیده است.در این بررسی به چه نتیجه ای رسیدید؟
بررسی ما در کمیسیون نشان داد که اشکالاتی که داوطلبان مطرح می کردند تاثیر چندانی در قبولی یا ردی آنها نداشته است. پرونده این موضوع سرانجام بسته شد و نتایج نشان می دهد ایرادات آزمون در حدی نبوده که در قبولی یا مردودی داوطلبان تاثیری داشته باشد و اشکالات آن در سرنوشت آنها تاثیر چندانی نداشته است.

اما یکی دیگر از دلایل اعتراض به آزمون آموزش و پرورش محدود بودن ظرفیت‌های آموزش و پرورش در استخدام بود. این موضوع چه شد؟
این طبیعی است که مجوز و ظرفیت‌های استخدام محدود باشد، چون دستگاه‌ها و از جمله آموزش و پرورش نمی‌تواند تمام متقاضیان را استخدام کند و ما در اینباره نیاز به قانون نداریم، قانون موجود است و آموزش و پرورش و سایر افراد باید آن از آن تبعیت کنند.اگر هم قانون جدیدی تصویب کنیم آزمون را از آن حذف نمی‌کنیم و استثنا قائل نمی‌شویم، زیرا در این قوانین اعلام کردیم که اگر فردی دیپلم و دارای پنج سال سابقه باشد، یا لیسانس و بالاتر با حداقل چهار سال سابقه می‌توانند مطابق قانون جدید بدون آزمون استخدام شوند.

تکلیف کسانی که سابقه کمتری دارند چه می شود؟
اگر فردی سابقه کمتری داشت، مانند نیروهای جدید در آزمون شرکت می‌کند. اما اگر در نهایت نمره علمی این فرد با نیروی جدید یکی شد ما حداکثر ۳۰ امتیاز به نیرویی که دارای سابقه کمتر از چهار سال است اضافه می‌کنیم.

بنابراین پرونده مختومه است و نباید شرکت کنندگان اعتراض کنند؟
بله.چون افرادی که مقابل مجلس تجمع می‌کنند هیچ یک از این شرایط را ندارند و تاکیدشان بر این است که بدون آزمون استخدام شوند.بنابراین این کمیسیون تقریبا اشکال جدی را در آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش مشاهده نکرده است.

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها