پرداخت ۲۱۴ میلیارد تومان برای طرح های اشتغال بخش کشاورزی

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: این سازمان ۲۱۴ میلیارد تومان به یکهزار و ۱۹۷ طرح کشاوری در استان پرداخت کرده است.

رسول جلیلی روز پنج شنبه در جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی افزود: یکهزار و ۷۵۰ طرح با ۳۸۴ میلیارد تومان هزینه به جهاد کشاورزی این استان ارسال شده بود که ۵۵۳ طرح باقی مانده منتظر دریافت تسهیلات است.

وی بیان کرد: حدود ۱۷۰ میلیارد تومان برای طرح های کشاورزی باقی مانده نیاز است تا در اختیار متقاضیان قرار گیرد و این امر می تواند چرخه اشتغال بخش کشاورزی را به حرکت درآورد.

وی ادامه داد: طرح های کشاورزی در بخش های احداث گلخانه، گیاهان دارویی، دامداری صنعتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی فعال است.

وی با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذار در بخش کشاورزی این استان گفت: آذربایجان غربی ظرفیت ویژه ای دارد و باید برای جذب سرمایه گذار مشوق های خاصی در نظر گرفته شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد: طرح ها و استعداد های خوبی در استان برای بخش کاشورزی وجود دارد و بهره برداری از این استعدادها نیازمند اعمال مشوق برای سرمایه گذاران است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در بخش اشتغال روستایی از چهار هزار طرح متقاضی به ۶۹۱ طرح متقاضی پاسخ داده شد و این طرح های برای سه هزار و ۷۴ نفر اشتغال زایی کرد.

معصوم علی اکبری ادامه داد: همچنین یکهزار و ۵۴۲ طرح در بخش اشتغال فراگیر ثبت نام شده بود که از این تعداد ۹۲ مورد تسهیلات دریافت کرد و برای یکهزار و ۸۴۴ نفر اشتغال ایجاد شد.

دومین جلسه کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه گذاری آذربایجان غربی امروز / پنجشنبه ۳۰ خرداد / با حضور «محمد امید» معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهوری برگزار شد.

۲ هزار و ۹۵۵ آبادی در آذربایجان غربی وجود دارد که ۲ هزار و ۱۷۶ روستای بالای ۲۰ خانوار است؛ ۷۲ درصد روستاهای آذربایجان غربی کمتر از ۱۰۰ خانوار جمعید دارد و ۹۵ درصد روستاهای این منطقه توسط دهیاری‌ها مدیریت می‌شود.

منبع : خبرگزاری ایرنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه ها (۱)

  1. سعیده نادری گفت:

    استخدام

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها