پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۶۷ طرح اشتغال‌زایی در قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین از پرداخت ۱۴۶ میلیارد تومان به ۶۶۷ طرح اشتغال زایی خبر داد.

اکرم نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین اظهار کرد: طبق آخرین گزارش دریافتی از سامانه کارا در ۹ بهمن ماه امسال، ۱۴۶ میلیارد تومان تسهیلات به ۶۶۷ طرح پرداخت شده که برای سه هزار نفر شغل ایجاد شده و در این زمینه رتبه سوم کشور را داریم.

وی افزود: عملکرد ما نسبت به تسهیلات پرداخت شده به ۵۰ درصد ابلاغی، ۱۵۶ درصد بوده که از سوی بانک‌های استان از منابع داخلی خود پیش از بخش دولتی برای ۵۰ درصد ابلاغ دوم، به متقاضیان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: به غیر از طرح سامانه کارا، از محل تسهیلات تفاهم‌نامه معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری و بانک سینا حدود ۴۰ میلیارد تومان تسهیلات به روستائیان پرداخت شده که برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

نجفی اضافه کرد: در زمینه عمرانی و زیرساختی روستاها، عملکرد استان قزوین مطلوب بوده و از بسیاری از استان‌ها پیشروتر است.

وی عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را در مهاجرت روستائیان به شهرها موثر دانست و خاطرنشان کرد: نخستین عامل مهاجرت، عوامل اقتصادی و دسترسی به خدمات است که در دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه به اشتغال در روستاها شده و بسته‌های حمایت از اشتغال به صورت متنوع در اختیار روستائیان قرار داده شده است.

این مسئول بیان کرد: خانواده روستایی اگر کسب درآمد نداشته باشد سکونت در روستا را کسر شان می‌داند و به همین دلیل به سمت شهر مهاجرت می‌کند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین افزود: وظیفه رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها است که در زمینه سکونت روستائیان در روستاها و جذابیت زندگی در روستاها فرهنگ‌سازی کرده تا از مهاجرت به شهرها کاسته شود.

نجفی ادامه داد: باید منتظر بهره‌برداری از بسیاری از طرح‌های اشتغال‌زا در روستاها در استان قزوین بود تا بتوانیم در زمینه ارائه آمار رسمی در خصوص مهاجرت دست یافت و اطلاع‌رسانی کرد.

منبع : خبرگزاری ایلنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها