پذیرش ۴۷ نفر بومی لامرد و مهر در آزمون کارخانه آلومینیوم جنوب

«علی عبداله‌نژاد» معاون توسعه منابع انسانی شرکت آلومینیوم جنوب در گفت و گو با ایلنا افزود: در دوران بهره‌برداری کارخانه آلومینیوم جنوب، حدود ۱۳۰۰ نفر به‌صورت مستقیم اعم از نیروهای عملیاتی و ستادی و بیش از دو برابر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از برنامه‌ریزی و طراحی الگو برای جذب نیروی انسانی در دوره بهره‌برداری کارخانه، آگهی استخدام برای جذب ۹۱ نیروی انسانی متخصص کارخانه آلومینیوم جنوب در روزنامه‌های محلی، سراسری و سایت سالکو منتشر شد که پس از بررسی‌های صورت گرفته، طی تفاهم‌نامه‌ای دانشگاه آزاد اسلامی لامرد (به‌دلیل داشتن هیات علمی، امکانات و فضای آموزشی مناسب)، برگزاری آزمون را بر عهده گرفت.

عبداله‌نژاد اضافه کرد: آزمون استخدامی در دو نوبت صبح و عصر روز پنج‌شنبه نهم شهریور ماه سال جاری برگزار شد. در نوبت صبح تعداد ۱۴۲۳ نفر در رشته‌های مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع و در نوبت عصر تعداد ۱۳۰۱ نفر در رشته‌های مهندسی متالوژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق و شیمی از استان‌های مختلف کشور به رقابت پرداختند.

وی گفت: پس از اعلام نتایج رسمی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، حدود ۱۲۰ نفر از واجدین شرایط دعوت به مصاحبه شدند و پس از انجام مصاحبه‌های فنی و تخصصی، ارزیابی‌های شخصیتی و روانشناسی و تسلط بر زبان انگلیسی توسط تیم کارشناسی مجرب که مدت یک هفته به طول انجامید، تعداد ۹۱ نفر برگزیده شدند.

معاون توسعه منابع انسانی شرکت آلومینیوم جنوب بیان کرد: از آنجایی که پس از فراخوان برای شرکت در دوره آموزشی تعدادی از برگزیدگان حضور پیدا نکردند شرکت تعدادی از واجدین شرایط را از لیست ذخیره، جایگزین آنها کرد. به‌طور کلی در حال حاضر تعداد ۴۷ نفر از شهرستان‌های لامرد و مهر، ۳۵ نفر بومی سایر شهرهای استان فارس و ۹ نفر از شهرستان‌های همجوار و سایر استان‌ها در آزمون استخدامی آلومینیوم جنوب پذیرفته شده‌اند که در دوره آموزشی کوتاه‌مدت شرکت آلومینیوم جنوب نیز حضور یافته‌اند.

وی تصریح کرد: افراد پذیرفته شده ۱۵ دوره تخصصی مرتبط با صنعت آلومینیوم، مهارت‌های عمومی کامپیوتر و زبان انگلیسی تکمیلی را سپری خواهند نمود و جهت گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی برای مدت دو ماه به کشور چین اعزام خواهند شد. سپس در سایت آلومینیوم جنوب در مراحل مختلف نصب تجهیزات در بخش‌های مختلف کارخانه با حضور مستمر تحت آموزش حین نصب قرار خواهند گرفت. این افراد در نیمه دوم سال آینده (سال ۹۷) در بخش‌هایی که عملیات ساخت به پایان رسیده، در مرحله پیش‌راه‌اندازی کارخانه حضور خواهند داشت.

عبداله‌نژاد ادامه داد: سالکو تا زمان بهره‌برداری تمام بخش‌های کارخانه، علاوه بر جذب تعداد ۹۱ نفر، نسبت به جذب نیروی انسانی با تخصص‌های موردنیاز در سطح تکنسین و اپراتور با برگزاری آزمون، انجام مصاحبه و گذراندن دوره آموزشی کوتاه‌مدت اقدام نموده و در طی دوره‌های کارآموزی، با توجه به توانایی‌ها و امتیازات و ارزیابی عملکرد نیروهای پذیرفته شده، ردیف‌های شغلی آنها را مشخص خواهد کرد.

وی گفت: با توجه به این که مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب در سه فاز تعریف شده و برنامه‌ریزی کلان برای تولید یک میلیون تن آلومینیوم در این منطقه پیش‌بینی شده است(هر فاز به ظرفیت حدوداً ۳۰۰ هزار تن آلومینیوم در سال)، لذا نیاز به نیروهای متخصص در منطقه لامرد، بیش از پیش احساس خواهد شد و پیشنهاد می‌شود مدیران محترم شهرستان، جهت ایجاد و یا تقویت مراکز فنی حرفه‌ای و مراکز علمی کاربردی در سطح این منطقه به‌منظور افزایش قابلیت‌ها، مهارت‌ها و توانایی نیروی انسانی بومی تلاش مضاعفی داشته باشند. در همین زمینه پیگیری‌هایی از سوی آقای دکتر علوی نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی برای آموزش و ارتقاء نیروی انسانی بومی صورت گرفته است و با پیگیری‌های ایشان جهت اخذ مجوز دوره‌های کاردانی و کارشناسی تخصصی مرتبط با صنعت آلومینیوم از طریق وزارت علوم برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد، موافقت لازم اخذ شده است.

لازم به ذکر است شرکت آلومینیوم جنوب طرح ٣٠٠ هزار تنی تولید شمش آلومینیوم در منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‌بر لامرد را در دست ساخت دارد که به‌عنوان بزرگترین پروژه تولید این فلز در ایران شناخته می‌شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها