پذیرش دانشجو دکتری فیزیک ذرات و فیزیک محاسباتی در پژوهشگاه دانشهای بنیادی

پژوهشگاه دانشهای بنیادی در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ برای دوره دکتری (PhD) از بین داوطلبان واجد شرایط بر اساس آزمون ورودی طبق مواد مندرج دراین اطلاعیه و مصوبه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم؛ تحقیقات و فناوری در رشته فیزیک ذرات و انرژی­های بالا (در زمینه نظری – تجربی – پدیده شناسی و فیزیک شتابگر) در پژوهشکده های ” فیزیک” و ” ذرات وشتابگرها” و در رشته فیزیک محاسباتی (در زمینه فیزیک ماده چگال) در پژوهشکده “فیزیک” دانشجو می پذیرد. شروع دوره از مهرماه ۱۳۸۹ خواهد بود .
الف- شرایط عمومی:
۱) دارا بودن صلاحیت عمومی.
۲) نداشتن منع قانونی ادامه تحصیل از لحاظ خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد.
ب- شرایط اختصاصی:
داشتن دانشنامه کارشناسی ارشد یا بالاتر در یکی از رشته های دانشگاهی علوم یا مهندسی از یکی از دانشگاههای داخل یا خارج از کشور که به تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده باشد.
تبصره ۱: به منظور فراهم نمودن انتخاب بیشتر برای داوطلبان، امکان ثبت نام متقاضیان در آزمون ورودی هر دو پژوهشکده میسر می باشد
تبصره ۲ : به منظور بررسی صلاحیت علمی، در صورت لزوم، پژوهشکده های ذینفع درخواست مدارک دیگری ازجمله ریز نمرات مقاطع قبلی تحصیلی و معرفی نامه مبنی بر صلاحیت علمی در دوره دکتری را خواهد نمود.
ج- نحوه احراز صلاحیت علمی و تاریخ آزمون :
آزمون در دو مرحله کتبی و شفاهی می باشد. آزمون کتبی شامل دروس مکانیک کوانتومی پیشرفته ، الکترودینامیک ، مکانیک آماری ، در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد است .
تاریخ برگزاری آزمون کتبی ۱۳۸۸/۱۱/۲۹ می باشد.
د- مراحل ثبت نام :
۱) انتخاب پژوهشکده مورد نظر.
۲) مشاهده اطلاعیه ها و قوانین خاص پژوهشکده.
۳) ارسال در خواست نام کاربری.
۴) دریافت نام کاربری و رمز عبور از طریق پست الکترونیک.
۵) ورود به سیستم و تکمیل فرم ثبت نام . در این بخش شما باید مدارک درخواستی زیر را هم بار گذاری نمایید.
۵-۱ ) تصویر صفحه اول شناسنامه.
۵-۲ ) تصویر عکس ۴×۳ تمام رخ که در سال جاری گرفته شده باشد (حجم فایل تصویر بین ۱۰۰-۱۰ کیلوبایت باشد) .
۵-۳ ) تصویر رسید بانکی مبنی بر پرداخت مبلغ ۱۵۰۰۰۰ ریال (صد و پنجاه هزار ریال ) به شماره حساب ۱۰۰۴- ۹۰۰ – ۲۱۴ – ۲۱۷ نزد سیبای بانک ملی به نام پژوهشگاه دانش های بنیادی، بابت ثبت نام آزمون ورودی دوره دکتری پژوهشگاه.
۵-۴ ) رزومه کامل که نشان دهنده قابلیتهای علمی داوطلب ( از قبیل گواهی زبان انگلیسی، مقالات منتشر شده در مجلات و کنفرانس های معتبر علمی،….) باشد.
تبصره۱: به منظور فراهم نمودن انتخاب بیشتر برای داوطلبان، امکان ثبت نام متقاضیان در آزمون ورودی هر دو پژوهشکده میسر می باشد
تبصره ۲ : به منظور بررسی صلاحیت علمی، در صورت لزوم، پژوهشکده های ذینفع درخواست مدارک دیگری ازجمله ریز نمرات مقاطع قبلی تحصیلی و معرفی نامه مبنی بر صلاحیت علمی در دوره دکتری را خواهد نمود.
توجه: مهلت ثبت نام حد اکثر تا تاریخ ۱۳۸۸/۱۱/۱۵ می باشد. بعد از این تاریخ گزینه ثبت نام از وب گاه امتحان حذف خواهد شد.
ه- ظرفیت پذیرش دانشجو:
حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته فیزیک ذرات و انرژیهای بالا ۱۶ نفر (۱۲ نفر در پژوهشکده ذرات و شتابگرها و ۴ نفر در پژوهشکده فیزیک) و در رشته فیز یک محاسباتی ۲ نفر در پژوهشکده فیزیک خواهد بود.
توجه: پژوهشکده ها ملزم به پر کردن ظرفیت رشته نمی باشند و تنها در صورت احراز صلاحیت علمی، دانشجو پذیرش خواهد شد.
و- نکات مهم:
۱) داوطلبان در صورت قبولی می بایست کلیه مدارک مورد نیاز(شرایط ۱ و۲ مندرج در بند ب در بالا) را تا تاریخ ۱۳۸۹/۰۶/۳۱ به پژوهشکده مربوطه ارائه کرده باشند. در غیراینصورت قبولی آنها کان لم یکن تلقی خواهد شد. در هر حال پذیرش نهایی منوط به احراز شرایط عمومی داوطلب از سوی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری می باشد.
۲) براساس دستورالعمل اجرایی پذیرش دانشجوی دوره دکتری، ۳۰% ظرفیت پذیرش در هررشته به مربیان رسمی ( آزمایشی و قطعی ) دانشگاههای وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری اختصاص داده می شود .
۳) براساس دستورالعمل اجرایی پذیرش دانشجوی دوره دکتری ، ۲۰% ظرفیت پذیرش در هررشته به ایثارگران انقلاب اسلامی (رزمندگان، جانبازان ، آزادگان، فرزندان شهدا، مفقودین ، اسرا و همسران آنها و فرزندان جانبازان بالای ۵۰درصد ) اختصاص داده می شود .
تذکر: پذیرفته شدگان موضوع موارد ۲ و ۳ بایستی حداقل ۸۰% امتیاز کسب شده توسط آخرین پذیرفته شده آزاد را احراز نموده باشند.
۴) پذیرفته شدگان، دانشجوی تمام وقت محسوب می گردند و باید اوقات خود را با وضعیت تحصیلی خود هماهنگ نموده و مجازبه اشتغال خارج از چارچوب پژوهشگاه نمی باشند. هرگونه اشتغال خارج از چارچوب پژوهشگاه به معنای انصراف از ادامه تحصیل است.
۵) از مزایای دوره پرداخت کمک هزینه تحصیلی و کمک هزینه مسکن، پرداخت حق عضویت بیمه خدمات درمانی از شروع دوره و پرداخت هزینه سفر برای شرکت در کنفرانس های بین المللی براساس ضوابط مربوطه می باشد.
تذکر ۱: سایر مقررات ذکر نشده در آگهی پذیرش براساس دستورالعمل پذیرش دانشجوی دکتری داخل اجرا می گردد.
تذکر ۳: چنانکه در هر مرحله از ثبت نام، برگزاری آزمون و تحصیل مشخص شود که داوطلب دارای هر یک از شرایط مذکور در این اطلاعیه نبوده است بلافاصله از ثبت نام و شرکت در آزمون و ادامه تحصیل او جلو گیری به عمل خواهد آمد و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.
http://phd.ipm.ir

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها