وزارت نفت برای تقویت بدنه تخصصی این صنعت، به جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاه اقدام کند

رییس دانشگاه صنعت نفت گفت: امروزه بخش قابل توجهی از دانش‌آموختگان دانشگاه صنعت نفت با پذیرش در دوره تحصیلات تکمیلی مشغول تحصیل شده‌اند که در این زمینه نیاز است وزارت نفت برای تقویت هرچه بیشتر بدنه تخصصی صنعت نفت با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه مشوق‌های لازم در جذب این فارغ‌التحصیلان اقدام کند.
دکتر غلامرضا راشد در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی ایسنا ـ منطقه خوزستان، اظهار کرد: این دانشگاه که توسعه‌یافته دانشکده نفت آبادان در انقلاب شکوهمند اسلامی است با حدود ۷۲ سال سابقه درخشان علمی، یکی از قدیمی‌ترین موسسات آموزش عالی کشور است.
وی ادامه‌داد: حضور موثر دانش‌آموختگان این دانشگاه در بخش‌های مختلف صنعت نفت، نقش آن‌ها در دانشگاه‌های معتبر کشور و جهان و همچنین حضور در شرکت‌های معتبر نفتی مؤید سابقه درخشان و تاریخی این دانشگاه است.
رییس دانشگاه صنعت نفت افزود: این دانشگاه با سرمایه منابع انسانی و ارتباط سیستماتیک خود با صنعت نفت کشور، همکاری با مراکز علمی و دانشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی و انجام پروژه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی تاکنون به عنوان یک دانشگاه کارآفرین عمل کرده است.
راشد گفت: در طول چند سال گذشته برنامه‌های مختلفی در دانشگاه به منظور توسعه مهندسی نفت صورت گرفته که نتیجه اولیه این برنامه‌ها ورود داوطلبان، متعهد، نخبه و دارای رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته‌های مهندسی نفت بوده است. در آینده نزدیک هم حاصل این برنامه در توانایی کارشناسی وزارت نفت نمایان می‌شود.
وی اظهارداشت: در زمینه آموزشی، اجرای دوره‌های دکتری مشترک در زمینه‌های موردنیاز صنعت نفت برای تقویت کادر تخصصی و در حوزه پژوهشی، ایجاد نهادهای پژوهشی مشترک مانند تشکیل کنسرسیوم پژوهشی مشترک و یا شرکت دانشگاهی دانش‌بنیان مشترک و فعالیت در پروژه‌های ملی مانند توسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت از مخازن، ایجاد پایلوت و عملیات میدانی آن‌ها و یا بومی‌سازی فناوری و… در جریان است که در این جهت مقدمات کار با امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری به‌طور مثال با دانشگاه صنعتی شریف انجام شده که ضروری است وزارت حمایت‌های لازم را در بسط عملی این همکاری‌ها صورت دهد تا منجر به نتایج عملی مناسب شود.
رییس دانشگاه صنعت نفت به دیگر برنامه‌های دانشگاه اشاره کرد و افزود: تعریف، تصویب و اجرای دوره‌های تحصیلات تکمیلی جدید با توجه به نیاز صنعت نفت و در تعامل بودن با واحد نیروی انسانی با عنایت به شغل‌های جدید موردنیاز صنعت از برنامه‌های این دانشگاه است.
راشد ادامه ‌داد: همچنین تقویت تعاملات علمی منطقه‌ای و بین‌المللی با به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی آموزشی، پژوهشی و فناوری در منطقه با اهداف ایجاد زمینه دوره‌های مشترک دکتری پژوهش‌محور و پسا دکتری به‌منظور انتقال فناوری در حوزه‌های مهندسی نفت و گاز کشور و ارتقای علمی همکاران، متخصصان شاغل در بخش‌های علمی‌پژوهشی مجموعه وزارت نفت، هم از برنامه‌های دانشگاه است.
وی گفت: سرمایه‌گذاری قبلی وزارت نفت در ایجاد تعاملات علمی در دوره‌های قبلی با اعزام دانشجوی دکتری به برخی دانشگاه‌های مطرح و فعال در صنعت نفت و گاز، منجر به شناخت و ایجاد ارتباطات مناسبی شده که اکنون نیازمند بهره‌برداری مناسب از آن است. به‌علاوه فناوری به‌روز کشورهایی مانند روسیه و چین هم زمینه را برای چنین همکاری‌هایی با آن‌ها فراهم کرده است.
رییس دانشگاه صنعت نفت درباره برنامه‌های دست اقدام دانشگاه، اظهارداشت: جذب ظرفیت‌های آموزشی منطقه‌ای با ایجاد و تقویت واحد بین‌الملل دانشگاه، تقویت دوره‌های کوتاه‌مدت و تخصصی کاربردی موردنیاز برای پرسنل شاغل وزارت نفت، عملیاتی کردن دانشگاه مجازی، کسب موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور تشکیل هیات ممیزه دانشگاه، افزایش جذابیت دانشگاه برای حفظ و جذب اعضای هیأت علمی توانمند، مومن و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی، بسترسازی لازم به منظور افزایش توانمندی‌های آموزشی و پژوهشی اعضای هیات علمی، تامین بورس برای دانشجویان متعهد و متخصص مقطع دکتری به میزان مکفی، افزایش رضایت شغلی اعضای هیات علمی از جمله این برنامه‌هاست.
راشد افزود: همچنین افزایش جذابیت دانشگاه برای جذب دانشجویان ممتاز، مستعد و متعهد با تامین اعتبارات تشویقی برای دانشجویان و برقراری ارتباط و تعامل بیشتر و بهتر صنایع نفت با دانشجویان، بهبود نظام ارزیابی عملکرد دانشگاه، جلب حمایت و مشارکت فعال و موثر وزارت نفت در اعتلای معرفت، بصیرت و ارزش‌های دینی، تولید محتوای فرهنگی و فضاسازی فرهنگی در جهت راهبرد اسلامی شدن دانشگاه، شناسایی و دعوت از نخبگان و ایجاد کرسی‌های نظریه‌پردازی در زمینه نفت و گاز، افزایش و بهبود سرانه فضای فیزیکی آموزشی، فرهنگی، ورزشی و خوابگاهی، بازنگری و اصلاح ساختار کلان و تفصیلی دانشگاه، اصلاح فرآیندهای اجرایی، ایجاد و توسعه سیستم آموزش‌های مجازی در دانشگاه، توسعه امکانات و تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری روزآمد و ایجاد واحد بین‌المللی دانشگاه در یکی از مناطق آزاد از دیگر برنامه‌های در دست اقدام دانشگاه صنعت نفت است.
وی گفت: دانشگاه صنعت نفت به منظور تولید و توسعه تکنولوژی در صنعت نفت و گاز، در تلاش است که به صورت پایلوت، در مسیر اصلی بررسی‌های بنیادی، توسعه و طراحی و تهیه محصول نهایی شامل تحقیقات منجر به پیشرفت و افزایش دانش عملی و تحقیقات بر پایه دستاوردهای حاصله از تحقیقات زیرساختی با اهداف صنعتی و اقتصادی و همچنین انجام مطالعات آزمایشگاهی برای بررسی کاربردی بودن روش علمی تایید شده و نهایتا بررسی پروژه در قسمت‌های کوچک و مخصوص مخزن، نقش لازم را ایفا کند.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها