وزارت کار مسئول ایجاد شغل در کشور نیست

وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر این که ، گفت: تلاش وزارت کار در جهت بهبود فضای کسب و کار است و این برعهده ماست، ضمن این که مسوولیت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه کار نیز از وظایف این وزارتخانه است.
عبدالرضا شیخ الاسلامی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست سازمان آموزش و فنی حرفه‌یی در پاسخ به سوال خبرنگار کار و اشتغال خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مبنی بر این که اگر وزارت کار متولی ایجاد اشتغال نیست، پس چرا این موضوع توسط وزیر سابق کار اعلام شده بود، گفت: آن زمان آقای جهرمی بر اساس حس دلسوزی اعلام کرد که وزارت کار متولی ایجاد اشتغال است و به همین دلیل به موضوع بنگاه‌های زودبازده پرداخت.
او ادامه داد: البته به دلیل شرایط آن زمان، بنگاه‌های زوده بازده رونق داشت و وزارت کار نیز متولی اجرای آن طرح شد، اما اگر ایشان هم در حال حاضر مسوولیت این بخش را برعهده داشت با توجه به شرایط موجود احتمالا دیگر نمی‌پذیرفت که متولی اشتغال کشور باشد.
وی در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم قبول موضوع ایجاد اشتغال توسط وزارت کار، چرا منابع زیادی در اختیار صندوق مهر امام رضا (ع)، برای اشتغال‌زایی قرار می‌گیرد، گفت:‌ صندوق مهر امام رضا (ع) زیرمجموعه وزارت کار نیست، بلکه وزیر کار عضو هیات مدیره و در حال حاضر با رای اعضا رئیس هیات مدیره است و از آن جا که وزارت کار در حوزه اشتغال مسوولیت‌هایی دارد، به عضویت هیات مدیره این صندوق درآمده است.
شیخ‌الاسلامی با بیان این که قبول نکردن مسوولیت ایجاد اشتغال به این معنا نیست که اگر وزارت کار به دنبال اشتغال رفت، کار خطایی کرده است، گفت: در حال حاضر سیاست ما نسبت به بنگاه‌های زود بازده تغییری نکرده، بلکه از نظر ما باید نواقص و کاستی‌های آن شناسایی و برطرف شود.
او با بیان این که وزارت کار حتی درباره بنگاه‌های زودبازده مسوولیت مستقیمی ندارد، تاکید کرد: طرح‌های اشتغال‌زا در کارگروه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری تصویب می‌شود و وام هم توسط بانک پرداخت می‌شود، بنابراین وزارت کار تنها نقش تسهیل‌گر و تسریع‌گر برعهده دارد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها