ورود ۹۳۵۰ معلم جدید به مدارس از اول مهر

ایسنا: رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه ۱۷ هزار ردیف برای جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی در سال جاری داریم که از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه های دیگر پذیرفته و گزینش می‌شوند، گفت: طبق آخرین رایزنی ها خواستار تخصیص ۲۵ هزار مجوز دیگر شده‌ایم و اعلام کردیم ۲۵ هزار ظرفیت خالی داریم که تا کنون با آن موافقت نشده است.

حسین خنیفر در نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به صدسالگی تربیت معلم گفت: تشریف فرمایی مقام معظم رهبری به دانشگاه فرهنگیان در هفته معلم اتفاق خوب امسال بود. ایشان به نظام آموزش و پرورش آمدند و این جزو افتخارات ماست.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از رخدادهای خوب دانشگاه این است که از ۲۷ نخبه دانشجویی کشور سه نفر جزو دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و از رتبه‌های برتر بودند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه هرچند ضعف هایی وجود دارد؛ اما تلاش می کنیم دانشگاه به جایگاه حرفه ای خود برسد، اظهار کرد: یکی از امتیازات این دانشگاه حمایت تمام قد وزیر آموزش و پرورش است. همچنین از حمایت های ارکان نظام از جمله مجلس و دولت برخورداریم و امیدواریم به جایگاهی که باید دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه طی هفت سال از تاسیس دانشگاه اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: هرچند نظام تعلیم و تربیت طی چهار دهه اخیر با غفلت مواجه شده اما برنامه‌های تعالی بخش در راه است. ۱۳ میلیون دانش آموز داریم که نشان دهنده وجود نیروهای جوان است که می‌توانیم از طریق آن ها به جلو خیز برداریم.

خنیفر تاکید کرد: امید است به روزی برسیم که تراکم کلاس ها کاهش یابد و به حدی پیشرفت کنیم که معلم رزرو داشته باشیم و از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره استفاده از ظرفیت دانشگاه خوارزمی گفت: یکی از راههایی که می‌توانیم از امثال دانشگاه خوارزمی استفاده کنیم زنده کردن دوره تعهد دبیری با مجوزهای لازم از سوی مراجع تصمیم گیر است و ما پیگیر این برنامه هستیم.

وی درباره اهمیت دوران آموزش ابتدایی تصریح کرد: آموزش ابتدایی گذرنامه زندگی است. مغز کودکی عمدتا در دوران کودکی رشد می‌کند و تمام یادگیری‌ها و زحمات ما مربوط به همین دوره و قبل از نوجوانی است. سپس مغز انسان انبار اطلاعات می‌شود.

خنیفر ادامه داد: باید به جایی برسیم که فاخرترین معلمان به دوره ابتدایی بروند و اگر معلم فوق لیسانس وارد دوره ابتدایی کنیم هنر کرده ایم. مدعی نیستیم اما روی دوره ابتدایی حرف داریم و میخواهیم آن را به سمت نظام های آموزشی قوی دنیا در حوزه ابتدایی نزدیک کنیم که اولین آنها فنلاند است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای تجمیع پردیس ها ندارید؟ گفت: فعلا تجمیعی درکار نیست؛ اما برنامه بلند مدت برای ایجاد پردیس های بسیار بزرگ تحت عنوان دانشگاه تربیت معلم جامع استانی داریم که البته طرح آن بسیار زود است و باید روی آن خوب مطالعه کنیم. اگر ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری برای ۳۱ استان راه اندازی کنیم می‌توانیم ریشه بی معلمی را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات دانشگاه نیاز داریم تصریح کرد: ۱۷ هزار ردیف برای جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی در سال جاری داریم که از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه های دیگر گزینش می‌شوند. طبق آخرین رایزنی ها خواستار تخصیص ۲۵ هزار مجوز دیگر شده ایم و اعلام کردیم ۲۵ هزار ظرفیت خالی داریم که تا کنون با آن موافقت نشده است.

خنیفر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی درباره بودجه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: نگاه به بودجه آموزش و پرورش نباید حداقلی و مصرفی باشد، بلکه باید نگاه سرمایه گذاری باشد.

خنیفر همچنین با بیان اینکه امسال باید ۴۰۰ ردیف استخدامی هیئت علمی به ما بدهند گفت: برآورد کردیم تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰۸۰ هیات علمی جذب شود که بتوانیم نیرو تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۵۰ معلم در مهر ماه تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم گفت: سال بعد ۱۵ هزار نیرو می‌توانیم بگیریم و اگر بودجه عمرانی مان را اضافه کنند با تکمیل ظرفیت ها تا ۲۰ هزار نیرو در سال می‌توانیم جذب کنیم.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها