وجود ۹۰ هزار فارغ‌التحصیل بیکار در استان اصفهان

محسن نیرومند صبح امروز در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اصفهان اظهار کرد: مقررات بانک‌ها دست و پاگیر است و ارائه تسهیلات زمان‌بر است.

وی افزود: طرح‌های نیازمند بالای ۶ میلیارد تومان به کارگروه ملی در تهران ارسال می‌شود اما در آن‌جا هم کُند عمل می‌شود؛ از ۲۵۴ میلیارد تومان بودجه ۱۲۷ میلیارد تومان به بخش تسهیلات روستایی اختصاص داده شده که از این میزان ۶۱ میلیارد تومان آماده پرداخت در بانک‌هاست اما ۷۰ برابر تقاضا داریم و امکان پاسخگویی به همه این موارد نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تصمیمات خوبی گرفته شده اما اختیار کافی به استان‌ها داده نشده است؛ برای مثال در بخش تخصیص تسهیلات درصدهایی که تصمیم گرفته‌شده همه‌جا بین کشاورزی و صنعت یکسان نیست.

وی با بیان این که ۲۵۰ هزار نفر بیکار در استان اصفهان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۹۰ هزار نفر از بیکاران استان اصفهان را فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها تشکیل می‌دهند.

نیرومند با اشاره به طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان اذعان داشت: در بحث کارورزی، بسیاری از فارغ‌التحصیلان مشغول به کارهای غیررسمی شده و حاضر نیستند به عنوان کارورز در شرکت‌ها مشغول به کار شوند؛ از طرفی معوقات پولی که باید به آن‌ها پرداخت می‌شد نیز باعث عدم استقبال شده است.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها