همسان سازی حقوق عمده گلایه بازنشستگان

مدیر روابط عمومی صندوق بازنشستگی با اشاره به مهم ترین دغدغه بازنشستگان، گفت: درآمدزایی از عمده اهداف آتی این صندوق است.
یکسان سازی حقوق عمده گلایه بازنشستگان/ صندوق به سمت درآمدزایی هدایت می شودعلی روحی مدیر روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، با اشاره به نحوه خدمت رسانی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران به افراد تحت پوشش خود، گفت: با توجه به ایجاد مجهز‌ترین مرکز خدمات رفاهی برای خدمت رسانی به بازنشسته همه نیاز‌های افراد مذکور به عنوان ارباب رجوع در مرکز خدمات رفاهی انجام می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون حتی برنامه چاپ دفترچه بیمه نیز در داخل ساختمان رفاهی این سازمان انجام می‌شود تا بازنشستگان بدون کمترین معطلی بتوانند کار‌های خود را انجام دهند.
تکریم بازنشستگان اولویت سازمان است
روحی با تاکید بر اینکه کارمندان این مرکز و ساختمان مرکزی بازنشستگی شهرداری موظف هستند با لبخند با بازنشسته رفتار کنند، تصریح کرد: روزی بیش از ۱۵۰ نفر مراجعه به ساختمان رفاهی سازمان انجام می‌شود که این تعداد در روز‌های دوشنبه با توجه به ملاقات حضوری مدیرعامل سازمان و معاون امور بازنشستگی با متقاضیان بیشتر هم می‌شود.
مدیر روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با بیان اینکه ملاقات بازنشستگان با مدیرعامل و معاونان سازمان در روز‌های دوشنبه بدون وقت قبلی صورت می‌گیرد، گفت: بازنشسته در طول خدمت خود سختی‌های بسیاری را تحمل کرده و لزومی ندارد که وقتی برای ملاقات برای آن‌ها در نظر گرفته شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر صندوق بازنشستگی شهرداری در حدود ۱۲ هزار نفر بازنشسته و موظفی دارد، افزود: تسهیلاتی برای رفاه بیشتر این افراد در نظر گرفته شده که یکی از آن‌ها در نظر گرفتن برخی مراکز گردشگری برای گذران وقت در طول ماه برای این عزیزان است.
روحی با تاکید بر اینکه مراکز تفریحی مانند هتل شهر، رستوران‌های شیان، رستوان گلدیس در صادقیه، فوردکورت راه چوبی در بوستان آب و آتش از جمله مراکز تحت پوشش سازمان بازنشستگی شهردار است، افزود: بازنشستگان می‌توانند با مراجعه به این مراکز از تخفیف ۵۰ درصد برای ۱۰ نفر در هر ماه استفاده کنند.
نحوه اطلاع رسانی در مورد تسهیلات به بازنشستگان
مدیر روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران با بیان اینکه اطلاع رسانی در خصوص تسهیلات و مراکز تفریحی بازنشسته‌ها از طریق سایت سازمان، پیامک و تماس تلفنی صورت می‌گیرد، تصریح کرد: کارتی هم به عنوان کارت رفاهی پس از بازنشستگی در اختیار افراد قرار می‌گیرد.
وی ادامه داد: کارت رفاهی به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان برای مترو و ۴۰۰ هزار تومان نیز برای مجموعه‌های آبی (طرف قرار داد با سازمان ورزش) سالانه اختصاص می‌یابد البته در تلاش هستیم بتوانیم این ارقام را نسبت به دوره پیشین افزایش دهیم.
روحی با تاکید بر اینکه با توجه به نحوه برخورد‌ها با بازنشسته‌ها شکایت‌ها و انتقادات بسیار کم است، گفت: البته که بیشترین انتقاد این عزیزان در حوزه یکسان سازی حقوق‌ها است که در حیطه اختیارات مجلس و دولت است.
وی با اشاره به تسهیلات اعطایی سازمان به بازنشستگان، افزود: وام ۱۰ میلیون تومانی ۲۴ ماهه با کارمزد ۴ درصد یکی از این تسهیلات سازمان بازنشستگی به این عزیزان است که پس از تسویه امکان اخذ مجدد برای بازنشسته وجود دارد.
روحی ادامه داد: هر سه سال سهمیه سفر به مشهد با هزینه نفری ۱۲۰ هزار تومان برای بازنشستگان در نظر گرفته که البته فرزندان مزدوج این عزیزان نیز می‌توانند تا دوسال پس از عقد از تور‌های سازمان بهره‌مند شوند.
وی افزود: وام ازدواج ۲۰ میلیون تومانی نیز به فرزندان مزدوج بازنشسته‌ها از سوی سازمان بازنشستگی شهرداری اعطا می‌شود.
روحی در پاسخ به این سوال که آیا وام مسکن نیز به بازنشستگان شهرداری تعلق می‌گیرد یا خیر، گفت: وام مسکن داده نمی‌شود، زیرا تعاونی مسکن بازنشستگان این مسئولیت را برعهده دارد.
مدیر روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری همچنین از اعطای سبد کالای حمایتی به جامعه هدف سازمان خبر داد و افزود: سالی ۶ نوبت در ۴ وعده سبد کالا در هر فصل شامل سبد پروتئین اعم از گوشت و مرغ گرم، ارزاق ماه مبارک رمضان و آجیل و خشکبار شب عید به بازنشستگان ارائه می‌شود، در اینجا باید اضافه کنم که تحویل این بسته‌ها درب منزل بازنشسته‌ها به صورت رایگان انجام می‌شود.

سهمیه ای برای استخدام بازنشستگان شهرداری وجود ندارد
وی در پاسخ به این سوال که آیا سهمیه‌ای برای استخدام فرزندان بازنشسته در نظر گرفته شده یا خیر، گفت: این موضوع در حیطه اختیارات معاونت توسعه منابع انسانی شهرداری است.
روحی از ارائه کمک هزینه پرستاری به برخی بازنشستگان بیمار نیز خبر داد و افزود: با تصویب کمیته بازنشستگی این هزینه پرداخت می‌شود البته لازمه آن بررسی موضوع از سوی مددجوی سازمان و بررسی نهایی در کمیته تخصصی است.
مدیر روابط عمومی سازمان بازنشستگی شهرداری تهران در پاسخ به این سوال که آینده این سازمان چگونه خواهد شد با توجه به کاهش جامعه آماری آن، گفت: سرمایه گذاری و درآمد زایی از اهداف آتی این سازمان است.

منبع : خبرگزاری میزان

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها