هفت نکته در صندلی داغ مصاحبه

هفت نکته در صندلی داغ مصاحبه

وقت و تلاشی که شما برای مهارت پیدا کردن در نوشتن درخواست استخدام و رزومه صرف می‌کنید بالاخره نتیجه خواهد داد. از شما خواهند خواست که در مصاحبه با شرکتی که ماهها به دنبالش بودید شرکت کنید. اما شما فقط چند روز وقت دارید تا برای این جلسه کوتاه اما مهم آماده شوید. هدف این است که به مدیر استخدام ثابت شود که شما آن فرد شایسته و منحصر به فردی هستید که برای این پست مناسب است و می‌توانید سرمایه باارزشی برای آن شرکت باشید.
در حالی که کتاب‌ها و آشنایان بزرگترین منبع مشاوره هستند، به راهنمایی‌های اشخاص شاخص مورد علاقه خودتان توجه کنید. چون مصاحبه شغلی خیلی شبیه به آزمون هنرپیشگی برای ایفای یک نقش است. مصاحبه می‌تواند یک رقابت باشد. بدون نیاز به تجربه، با کمی تمرین اعتماد به نفس لازم را از خود نشان خواهید داد. در اینجا نکاتی هست که به شما در اجرای نقش اول نمایش کمک می‌کند.

در مورد نقش خود تحقیق کنید.
درست مثل یک هنرپیشه اطلاعات لازم را در مورد خصوصیاتی که آنها توصیف کرده‌اند بیابید. شما باید تا آنجا که می توانید در مورد استخدام کننده اطلاعات جمع‌آوری کنید. در حقیقت در تحقیقی که اخیراً از مدیران اجرایی انجام شده است، مخاطبین گفته‌اند که اطلاعات کمی در مورد شرکت دارند و یا هیچ اطلاعی ندارند. این اولین علت شکست جویندگان کار است . این اشتباه با تحقیق درباره تاریخچه سازمان ، محصولات یا خدمات آن قابل اجتناب است . با دیدن سایت شرکت ، و خواندن نشریات صنعتی و صحبت با افرادی که با آنها ارتباط دارید می‌توانید به آخرین اخبار شرکت دست یابید. این کار مخصوصاً در طول مصاحبه به شما کمک می‌کند که به نیازهای شرکت اشاره کنید.

تمرین‌کنید تا استاد شوید
بازیگر ورزیده وقت زیادی را برای تمرین و تکرار و کسب مهارت صرف می‌کند تا در صحنه از اشتباه اجتناب کند.
شما می‌توانید با توجه به پاسخهایی که از پیش برای سوالهای سخت و عجیب مصاحبه فراهم می کنید ، دست پاچگی و آشفتگی پنهانی حضور در جلسه مصاحبه را برطرف کنید. برای مثال مدیر استخدام ممکن است در مورد بزرگترین ضعف شما بپرسد در این مورد جواب شما باید صادقانه اما کوتاه باشد، ترجیحاً شما می‌توانید قدمهایی را که برای غلبه بر این نقص برداشته‌اید توضیح دهید. برای مثال اگر شما در اجرای برنامه و نمایش ضعیف هستید شما ممکن است توضیح دهید که چطور در دوره‌هایی ثبت نام کرده‌اید تا توانایی خود را در صحبت کردن درجمع بهبود بخشید.

انتظار موارد غیرمنتظره
تحقیق نشان می‌دهد که سوالهای عجیب و غیرمعمول به طور روزافزونی دارد عادی می‌شود، بنابراین تعجب نکنید اگر از شما سوالهایی پرسیدند شبیه اینکه : اگر شما بتوانید با یک شخص مشهور ناهار بخورید آن چه کسی می‌تواند باشد؟ در این مثال ، مصاحبه‌گر دنبال جواب درست یا غلط نیست ، بیشتر آنها علاقه‌مند هستند که خلاقیت شما را بسنجند و توانایی و استقلال فکری و شخصی شما را ارزیابی کنند. برای پاسخ به این سوالها جواب‌هایی خلاصه و مختصر تهیه کنید که حاوی اطلاعات مفیدی باشد. با یک دوست تمرین کنید تا بتوانید پاسخی روشن و دقیق بدهید.

به جزئیات بپردازید.
وقت شناسی ، داشتن سرو وضعی آراسته و شخصیت قوی ، همه دراعتبار حرفه‌ای بازیگر (اجراکننده) دخالت دارند، همچنین شما باید به چیزهای کوچک و جنبه‌هایی که اغلب در مصاحبه از نظر دور می‌افتند توجه داشته باشید. لوازم موردنیاز خود را شب قبل آماده کنید. یک دست کت و شلوار (مانتو و شلوار) همیشه مناسب است حتی اگر شرکت موردنظر لباس و فرم رسمی نداشته باشد. لباسهایی که می خواهید بپوشید تمیز و صاف و اتوکشیده باشد. مسیر رفتن به دفتر شرکت را در نقشه پیدا کنید و برنامه‌ریزی کنید که صبح زود از خانه بیرون بروید و بدانید در صورتی که در ترافیک گرفتار شدید به چه کسی باید اطلاع بدهید و بالاخره استراحت خوبی در شب داشته باشید تا برای این روز بزرگ هوشیار و سرحال باشید.

یک مورد شخصی را بیان کنید.
هنرپیشه‌ها اغلب از تجربیات شخصی خودشان برای شاخ و برگ دادن شخصیتی که تصورش را دارند، استفاده می‌کنند شما هم می توانید از گذشته خودتان برای بیان برتری‌های حرفه‌ای خودتان استفاده کنید. سه موفقیت کاری خود را در خاطر داشته باشید که بتواند نشان دهد که اندازه‌گیری کیفیت‌ها مشکل است مثل قضاوت، ابتکار، کارتیمی یا مدیریت و رهبری که در رزومه شما مشخص و آشکار نیست. مثلاً شاید شما تا ساعت ۲ صبح در اداره مانده‌اید که به همکارتان در تکمیل به موقع یک پروژه مهم کمک کنید، در حالی که شما مسئولیتی نداشتید، شما دیدید که همکاری به شما نیاز دارد و خوشحال شدید از اینکه توانستید به او کمک کنید.

چند سوال طرح کنید
بازیگران حرفه‌ای از راهنمایی خواستن از کارگردان ترسی ندارند. همچنین خوب است که با مصاحبه‌گر خود در رابطه با سوالی که شما ممکن است در رابطه با شرکت یا پست موردنظر دارید، گفتگو کنید. در حقیقت آمدن به جلسه مصاحبه با طرح چند سوال راه خوبی است تا علاقه‌تان را به شغل موردنظر نشان دهید. در مورد فرصتهایی که برای رشد و ترقی و همچنین برنامه بلندمدت شرکت وجود دارد سوال کنید. بحث در این موضوعات به هر دوی شما در تعیین اینکه آیا شما برای پست موردنظر مناسب هستید کمک می‌کند.
فقط از سوال در مورد تعطیلات، رفاهیات یا فضای اتاق کار اجتناب کنید. شما می توانید این موارد را در مراحل بعدی وقتی پست به شما پیشنهاد شد بپرسید.

مصاحبه را با اشتیاق پایان دهید.
هیچ چیزی یک نمایش خوب را ضایع نمی‌کند مگر پایانی ناامیدانه. در زمانی مناسب با قدردانی از توجه آنها و اختصاص زمان برای مصاحبه، جلسه را پایان دهید. همچنین بعد از مصاحبه با فرستادن یک پیام تشکر علاقه خود را به شرکت آنها و برتری خود را برای گرفتن آن پست تقویت کنید. یک پیام ماهرانه و دقیق برتری شما را نشان می‌دهد و تا مدتها اثر مثبت و عمیقی روی مدیر استخدام می‌گذارد.
امروزه در رقابت شغلی میان خیل عظیم کارجویان، کافی نیست که “روی کاغذ خوب به نظر برسید”. شما باید مهارتهای ظریف و پایدار، اخلاق کار قوی و شخصیتی موافق با فرهنگ کار را در طول مصاحبه از خود نشان دهید.
چه یک هفته، چه یک روز قبل از این ملاقات مهم شما می‌توانید با کمی تمرین در این رقابت بدرخشید.

ترجمه: افسانه شکوری

 

با تشکر از مشترک فعال سایت استخدام: خانم، کارشناس الکترونیک

 

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها