هشتمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در مهرماه برپا می شود

هشتمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در مهرماه برپا می شود

دانشگاه صنعتی شریف هشتمین نمایشگاه کار را با هدف ایجاد زمینه ارتباط مستقیم صنعت و دانشگاه و شناسایی علایق و استعدادها، مهرماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

 

به گزارش روابط عمومی؛ هشتمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در روزهای ۱۶ الی ۱۸ مهرماه سال جاری در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهد گردید.
بنا بر این گزارش؛ نمایشگاه کار، رویدادی است که تعداد زیادی از جویندگان کار و شرکت ها به منظور تبادل اطلاعات در رابطه با مشاغل مورد نیاز و معرفی شرکت هایشان در آن حضور خواهند داشت.
نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف بصورت فصلی و یا سالیانه برگزار می گردد و می توان از آن بعنوان نمایشگاه فرصت های شغلی یاد کرد به نحوی که فرصت های فراوان کاری و کارآفرینی در اکثر زمینه های تحصیلی برای دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان ارائه می شود.
دکتر محمد شریف خانی دبیر هشتمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در این خصوص گفت: امروزه با استفاده از آموزه های جهانی به وضوح ضرورت دارد اقتصاد و بازار کار کشور توجه ویژه ای به نیروی انسانی داشته باشد تا زمینه برای خلاقیت تولید محصول یا ارائه خدمتی جدید به مردم فراهم گردد و در این مسیر سطح خدمات رسانی به جامعه ارتقاء یابد.
وی گفت: یکی از وظایف اصلی صنعت که در اینجا صاحبان کسب و کار نامیده می شوند این است که پروژه ای با هدف روشهای جدید اطلاع رسانی نیازهای محیط‌های کار و اجتماع به کارجویان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان تعریف کنند، ضمنا لازم است شرایطی فراهم شود تا کارآفرینان کشور شناسایی شده و با استفاده از مدلهای پیشنهادی شرایط توسعه فضای کسب و کار را در کشور فراهم نماییم .
وی افزود: از طرفی جذب کارجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور در بازار کار منوط به داشتن توانایی ها و ویژگی هایی می‌باشد که بخشی از آنها باید در طول دوران تحصیل در دانشگاه ایجاد گردد. بنظر می‌رسد عدم تناسب بین فرایندها و مواد آموزشی رشته‌های تحصیلی موجود در دانشگاهها با مهارت‌ها و تواناییهای مورد نیاز بازار کار، مهمترین عامل موفق نبودن فارغ‌التحصیلان در کاریابی و اشتغال می‌باشد و علاوه بر این مورد، برخی از عوامل بیرونی که خارج از حوزه فعالیت و کنترل نظام آموزش عالی می‌باشد بر اشتغال فارغ‌التحصیلان نیز تاثیر بسزایی دارند. نمایشگاه کار میتواند بستری برای پر کردن این خلاء باشد.
دبیر نمایشگاه کار در ادامه خاطرنشان کرد؛ رفع عواملی که مانع اشتغال کارجویان به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌شوند از یک سو و نبود بستری مناسب برای تقابل مستقیم کارفرمایان و کارجویان به عنوان روشی جدید در اطلاع رسانی نیازهای محیط‌های کار و اجتماع از سویی دیگر، دانشگاه صنعتی شریف را بر آن داشت تا اقدام به بر پایی اولین نمایشگاه ملی کار و آموزش (Job Fair & Training) نماید.
وی افزود: هدف این نمایشگاه و کارگاه‌های آموزشی، در وهله اول معرفی فرصت های شغلی موجود برای کارجویان است و در مراحل بعدی معرفی شرکت ها، معرفی کسب و کار جدید، ایده دادن به کارجویان و تازه فارغ التحصیلان برای یافتن شغل آینده، نحوه تعامل و ارتباط با صنعت و … می‌باشد. از طرفی اینگونه نمایشگاه‌ها فرصت مناسبی را برای شرکت‌ها و سازمان‌ها فراهم می‌آورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام نمایند.
دکتر شریف خانی در ادامه؛ معرفی فرصت های شغلی موجود در بازار کار، رویارویی مستقیم کارجو و کارفرما، امکان جذب نیرو توسط کارفرمایان،
آشنایی با انتظارات و مهارتهای مورد نیاز کارفرمایان، معرفی کارفرمایان و کارآفرینان موفق جامعه در قالب شرکت های کارآفرین، معرفی سازمانها و ادارات مرتبط و نیمه‌مرتبط با رشته‌تحصیلی، شناسایی علایق و استعدادها (خودشناسی شغلی)، آشنا شدن کارجویان، دانشجویان و تازه فارغ التحصیلان با طیف متنوع مهارتهای شغلی، برپایی کارگاه های آموزشی کار و کاریابی، گسترش خدمات مشاوره‌ شغلی و استفاده از مشاوران متخصص، ایجاد نشریه‌های شغلی در بازار‌کار و ایجاد یک محیط جدید و انگیزشی برای تعامل بیشتر کارجو و کارفرما را از جمله مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه دانست.
دبیر هشتمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در ادامه گفت: استخدام، آموزش و کارآموزی، مراکز دولتی، کارآفرینی و خدمات شغلی چهار محور اصلی برپایی این نمایشگاه خواهد بود.
دکتر شریف خانی یادآور شد؛ اینگونه نمایشگاه ها فرصت مناسبی را برای شرکت ها و سازمان ها فراهم می آورد تا با تعداد زیادی از نیروهای جویای کار ملاقات کرده و در یک فضای رقابتی نسبت به جذب نفرات مورد نظر خویش اقدام نمایند.

دبیر هشتمین نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی شریف در پایان صحبتهایش خاطرنشان کرد: بازدید از نمایشگاه کار برای عموم در صورت ثبت‌نام در سایت نمایشگاه، رایگان است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت حضور در نمایشگاه در وب سایت این نمایشگاه به آدرسhttp://jobfair.sharif.ir ثبت نام کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها