هزینه ثبت نام برای تکمیل ظرفیت ارشد/ کد رشته های تکمیل ظرفیت

سازمان‌ سنجش‌ آموزش‌ کشور جزئیات ظرفیت‌ پذیرش‌ رشته‌های جدید و تکمیل ظرفیت برخی از کد رشته محلهای آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال ۹۰ را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به‌ اینکه‌ بعضی ‌از دانشگاهها و موسسات‌ آموزش‌ عالی پس از اعلام نتایج، علاوه‌ بر ظرفیتهای‌ مندرج‌ در دفترچه‌ راهنمای ‌انتخاب‌ رشته، ظرفیت‌ های خود را اعلام کرده اند، داوطلبان مجاز به انتخاب رشته (با توجه به کارنامه نهایی) می توانند انتخاب رشته کنند.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند از ۹ تا ۱۳ مهر به پایگاه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org مراجعه و برحسب مورد نسبت به انتخاب کد رشته محلهای رشته امتحانی خود که در اطلاعیه درج شده و براساس کارنامه نتایج نهایی آزمون در رشته و گرایش مربوط که مجاز شده اند، اقدام کنند.

گزینش‌ نهایی در هریک‌ از کد رشته‌ های تحصیلی‌ اعلام شده در اطلاعیه، مطابق‌ شرایط و ضوابط مندرج‌ در دفترچه‌های‌ راهنمای کارشناسی‌ ارشد سال ۹۰ انجام‌ خواهد شد.

آن‌ دسته‌ از داوطلبانی‌ که‌ اسامی‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ در یکی‌ از کد رشته‌ محلهای‌ تحصیلی‌ بورسیه‌ و یا دارای شرایط خاص‌ اعلام‌ شده‌است‌، حق‌ انتخاب کد رشته محلهای مندرج در اطلاعیه را ندارند.

هر یک ‌از داوطلبان ‌متقاضی‌ که ‌فهرست‌ آنان‌ به‌ عنوان‌ پذیرفته‌ شده‌ نهایی‌ که از طریق پایگاه اینترنتی سازمان سنجش اعلام شده‌ به‌ غیر از کدرشته محلهای‌ بورسیه‌ و کدرشته‌ محلهای‌ دارای‌ شرایط خاص‌ که‌ مطابق‌ بند اعلامی حق‌ شرکت‌ ندارند، در ردیف‌ پذیرفته‌شدگان‌ هریک ‌از کدرشته‌ محلهای این اطلاعیه قرار گیرند، قبولی‌ قبلی ‌آنان‌ (قبولی‌ اعلام‌ شده‌ از طریق پایگاه اینترنتی سنجش) “کان‌ لم‌ یکن” ‌تلقی‌ می شود و باید برای‌ ادامه ‌تحصیل‌ به‌ محل‌ قبولی‌ جدید مراجعه‌ کنند.

چنانچه قبولی قبلی این گروه از داوطلبان مربوط به دوره روزانه باشد حتی با دادن انصراف از تحصیل نیز حق شرکت در آزمون سال بعد را نخواهند داشت. به‌ پذیرفته‌ شدگان‌ تاکید می‌شود در انتخاب کد رشته محلهای مندرج در اطلاعیه دقت‌ کافی داشته باشند چرا که در غیر این صورت هیچگونه‌ اعتراضی‌ قابل‌ قبول‌ نخواهد بود.

ضمناً نیمسال پذیرش دانشجو در هریک از کدرشته محلهای مندرج در اطلاعیه بسته به امکانات و نظر دانشگاه یا موسسه محل قبولی، نیمسال اول یا نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۱ – ۹۰ خواهد بود. در آن‌ دسته‌ از کد رشته‌ های‌ امتحانی‌ که‌ ظرفیت‌ اعلام‌ شده‌ جدید بیش‌ از یک‌ محل‌ تحصیل‌ باشد، داوطلبان‌ در صورت‌ تمایل ‌می‌‌توانند با توجه به مندرجات کارنامه، کلیه‌ کد رشته ‌محلهای‌ مورد علاقه‌ خود را به ترتیب‌ اولویت، انتخاب‌ کنند.

هر داوطلب‌ منحصراً مجاز به‌ انتخاب‌ کد رشته‌ تحصیلی‌ خواهد بود که‌ در رشته‌ امتحانی‌ مربوط شرکت‌ کرده‌ و بر اساس کارنامه نتایج نهایی در آن رشته و گرایش مربوط مجاز به انتخاب رشته شده باشد. کد رشته محلهای مربوط به رشته های امتحانی دارای آزمون عملی و تشریحی این اطلاعیه را منحصراً داوطلبانی که قبلاً در آزمونهای عملی و تشریحی شرکت کرده اند، می توانند انتخاب کنند.

داوطلبانی که متقاضی ثبت‌نام و شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون‌ کارشناسی‌ ارشد سال ۹۰ هستند لازم است در زمان ورود به سایت اینترنتی سازمان و انتخاب رشته نسبت به واریز مبلغ ۲۸ هزار ریال از طریق سیستم پرداخت اینترنتی اقدام کنند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها