هزار نفر در دستگاههای اجرایی کشور استخدام می شوند

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری گفت: به منظور تامین مشاغل بلا تصدی و جایگزینی نیروهای بازنشسته امسال ۳۰۰ هزار نفر با برگزاری آزمون در بدنه دستگاهها اجرایی استخدام می شوند.
حبیب الله مهری روز جمعه در حاشیه بازدید از روند برگزاری آزمون بزرگ استخدامی در قزوین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: اواسط سال گذشته دولت مصوبه ای داشت موسوم به مهرآفرین که بر اساس آن مقرر شد تمامی استخدام های دستگاههای اجرایی در قالب جدید یا تبدیل وضعیت نیروها از شرکتی به قراردادی یا قراردادی به پیمانی در این راستا انجام شود.
وی افزود: با این مصوبه مجموع مجوزهایی که برای استخدام به دستگاههای اجرایی داده شده بیش از ۳۰۰ هزار مورد است که این کار درراستای قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بودجه تامین منابع مالی و اعتباری که استانداری ها و دستگاهها انجام می دهند به تدریج در طول برنامه انجام خواهد شد.
این مسئول یادآورشد: در حال حاضر در بسیاری از استانها مقدمات برگزاری آزمون فراهم شده که برخی مانند قزوین در حال برگزاری هستند و یا آن را برگزار کرده اند که امیدواریم در سه تا چهار ماه آینده این افراد جذب دستگاههای اجرایی شوند.
تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی
مهری تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامت مهم در این راستا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی است که بسیاری از شرکتها این نیروها را ساماندهی کرده اند و تقریبا شرکتهای واسطه که با بی عدالتی موجب اجحاف در حق کارمندان و کارگران می شدند با پیگیری مستمر و دستور صریح رئیس جمهور این کار در سطح ملی و استانی انجام شده است.
وی در خصوص منع قانونی در استخدام های جدید هم گفت: یک سری بحث های قانونی و اشکالاتی در این زمینه از سوی رئیس مجلس مطرح شد که آخرین مصوبه توسط معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و موارد اصلاح شده و در استانها در حال اجرایی شدن است.
نتایج آزمون های استخدامی تا سه ماه اینده اعلام می شود
این مسئول در خصوص اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی بیان کرد: پس از تصحیح اوراق نتایج این آزمون حداکثر تا سه ماه آینده اعلام خواهد شد که مشاغل بلاتصدی با این کار دارای شغل خواهد ش
وی افزود: مشاغل بلاتصدی در دستگاههای اجرایی کشور بالغ بر ۳۰۰ هزار مورد است اما با توجه به سقف تعیین شده در برنامه پنجم به ازای خروج هر سه نفر از بدنه دستگاههای اجرایی یک نفر در مشاغل دارای تصدی و از هر دو نفر خارج شده در مشاغل حاکمیتی یک نفر استخدام خواهد شد که این طرح در طول برنامه اجرایی می شود.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها