نیروی انسانی فازهای جدید نیروگاه بوشهر داخلی است

نیروی انسانی فازهای جدید نیروگاه بوشهر داخلی است

خلیج فارس: معاون رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: برای واحد یک نیروگاه، نیروی انسانی متخصص را در یک فرایندی که گاهی تا ۳ سال بوده در روسیه آموزش داده‌ایم و تلاش داریم این فرایند در داخل طی شود و نیروی انسانی برای واحدهای ۲ و ۳ همه مراحل را در داخل کشور طی کند.

به گزارش «خلیج فارس»؛ محمد احمدیان معاون سازمان و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران در حاشیه مراسم رونمایی و امضای نمادین قرارداد استقرار آزمایشگاه روانشناسی و فیزیولوژی با دانشگاه شهید بهشتی که امروز یکشنبه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص قرار داد گفت: تنظیم این قرار داد ۲ سال طول کشید و در جریان این پروسه به دقت توجه شد که استانداردهای بین‌المللی رعایت شود. همچنین در جریان این پروژه از همکاری‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بهره مند خواهیم بود و با توجه به نمونه‌هایی که در سال‌های قبل از سوی پیمانکار روس وجود داشته، کیفیت مطلوب کار نیز برای ما و دانشگاه شناخته شده و این کار مقایسه خواهد شد.

وی افزود: ما اطمینان داریم که دانشگاه می‌تواند با کیفیت خوب این کار را به انجام برساند.

معاون سازمان انرژی اتمی هزینه این پروژه را ۴ میلیارد تومان خواند که برای ۳۶ ماه در نظر گرفته شده است.

احمدیان در پاسخ به سوالی درباره آغاز به کار فاز دو و سه نیروگاه بوشهر نیز اظهار داشت: زمین برای واحد دوم و سوم در اسفند ماه سال ۹۵ در اختیار پیمانکار روس قرار گرفته و خاکبرداری‌های اولیه انجام شده و مطالعات محیطی تقریباً به اتمام رسیده و اطلاعات آن در اختیار تیم طراح پروژه است و تقریباً می‌توان گفت که از ابتدای زمستان سال ۹۵ کارها طبق برنامه پیش رفته است. برخی از تجهیزات زمان طولانی را برای ساخت می‌برد و با توجه به پیش پرداختی که در سال قبل به پیمانکار داده شد، سفارش تجهیزات را به کارخانجات داده‌اند.

وی در خصوص قسط بندی و پرداخت‌های واحد‌های ۲ و ۳ نیروگاه گفت: پیش پرداخت فعالیت‌ها با توجه به حجم بالای قرارداد در انتهای سال قبل انجام می‌گیرد. پیش پرداخت سال ۲۰۱۷ پرداخت شده و پیمانکار کار خود را پیش می‌برد و پیش از پایان سال جاری میلادی، پیش پرداخت سال ۲۰۱۸ را خواهیم داشت.

معاون صالحی با اشاره به فعالیت نیروگاه بوشهر نیز گفت: این نیروگاه از زمان تعمیرات نیمه اساسی و تعویض سوخت نیروگاه بوشهر که در ۱۷ فروردین  انجام گرفت تا امروز بدون مشکل فعالیت می‌کند و امروز نیز که اوج مصرف را داریم سهم خود را در شبکه برق کشور تولید می‌کند.

احمدیان درباره خدمات نیروی انسانی که پیمانکار روس ارائه می‌دهد و جذب نیروی انسانی داخلی نیز گفت: یکی از ویژگی‌های قرار داد واحدهای ۲ و ۳ نیروگاه بوشهر این است که در آن پیش بینی شده در عین حال که قرارداد کلید در دست است، اما در هر بخش از آن نظیر تعمیر و نصب و غیره که کارفرما تشخیص دهد پیمانکاران ایرانی قادر هستند آن را انجام دهند، پیمانکار اصلی موظف است که از خدمات این شرکت‌ها یا موسسات ایرانی استفاده کند، لذا ما تلاش داریم بخصوص در بخش نیروی انسانی بتوانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برای واحد یک نیروگاه، نیروی انسانی متخصص را در یک فرایندی که گاهی تا ۳ سال بوده در روسیه آموزش داده‌ایم و تلاش داریم این فرایند در داخل طی شود و نیروی انسانی برای واحدهای ۲ و ۳ همه مراحل را در داخل کشور طی کند.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها