نیازمند جذب ۸۰۰۰ عضو هیات علمی هستیم

رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سال بازنشسته می شوند، گفت: در مجموع به ۸۰۰۰ مستخدم پیمانی به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه‌ها نیاز داریم.
به گزارش بازارکار دکتر سید علی حسینی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب با اشاره به فعالیت ۱۳ هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی رسمی و پیمانی در دانشگاه‌های زیرمجموعه وزارت بهداشت، اظهار کرد: حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد از اعضای هیات علمی ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی زن هستند. در واقع اگر فراخوان‌های چند سال گذشته را بررسی کنیم قطعا تعداد اعضای هیات علمی زن جذب شده در وزارت بهداشت با آقایان برابری می‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که تقاضا برای جذب در کدام رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی کمتر است؟ گفت: ما در جذب اعضای هیات علمی در رشته‌های علوم پایه هیچ مشکلی نداریم چرا که فارغ‌التحصیلان رشته‌های مختلف علوم پایه به اندازه کافی تربیت شده‌اند. اما نگران این هستیم که در برخی از دانشگاه‌های کمتر برخوردار نتوانیم در برخی رشته‌های بالینی جذب هیات علمی داشته باشیم به همین جهت نیاز به نیروی انسانی در این دانشگاه‌ها را از طریق متعهدین خدمت به وزارت بهداشت رفع خواهیم کرد.

دکتر حسینی با اشاره به ضوابط استخدام هیات علمی در وزارت بهداشت، تاکید کرد: اصولا جذب دولتی نیازمند صدور مجوز سازمان امور اداری و استخدامی است و اینگونه نیست که وزارت بهداشت هر سال هر تعدادی که نیرو نیاز داشته باشد را جذب کند. اما در مجموع نیازمند استخدام ۸۰۰۰ عضو هیات علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هستیم.
رئیس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت همچنین خاطر نشان کرد: در دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی سالیانه افراد به تناسب سالهای خدمتی که انجام می دهند، می‌توانند بازنشسته شوند، اما شرایط بازنشستگی برای استادیار، دانشیار و استاد در رتبه‌های مختلف، متفاوت است به همین دلیل پیش‌بینی ما این است که سالیانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از اعضای هیات علمی وزارت بهداشت با توجه به رتبه‌ای که در کشور دارند، بازنسشته می شوند و در طول پنج سال گذشته ۲۰۰ نفر بازنشسته داشتیم.

منبع : خبرگزاری ایسنا

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها