نظام دستمزد در بخشهای خصوصی و دولتی باید بر مبنای عملکرد افراد باشد

معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری در خصوص تغییر رویه نظام دستمزد معتقد است که نظام دستمزد در بخش های خصوصی و دولتی باید بر مبنای عملکرد افراد باشد تا بتوان رضایت نیروی انسانی را افزایش داد و لذا باید بین نظام پرداخت، پاداش و عملکرد تناسب برقرار کرد.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا،’لطف الله فروزنده دهکردی’ روز دوشنبه در حاشیه گشایش همایش بانکداری اسلامی، در جمع خبرنگاران به آخرین وضعیت ساماندهی نیروهای شرکتی اشاره کرد و از انجام این کار در گام نهایی خبر داد.
وی افزود: با وزارتخانه های نفت و نیرو نیز برای اتمام این پروژه هماهنگی شده است و بزودی ساماندهی نیروهای شرکتی در کشور پایان می یابد.
وی در خصوص وضعیت وزارتخانه های تازه ادغام شده گفت: چهار سیاست را برای وزارتخانه های ادغامی طراحی کردیم که سیاست نخست ساماندهی ستادهای این وزارتخانه ها است که از این طریق بتوانیم فعالیتهای موازی را حذف کنیم.
فروزنده ساماندهی ستادهای شهرستان ها و استان های وزارتخانه ها و حذف موازی کاری ها را بخش دیگری از کار برشمرد و تصریح کرد: همچنین ساماندهی موسسات غیر ضروری باید در ادغام وزارتخانه ها مورد توجه قرار گیرد.
فروزنده با بیان اینکه به طور طبیعی تعدادی از کارکنان اضافه خواهند بود، افزود:با این گروه از افراد به چند صورت برخورد می شود، به نحوی که گروهی که طبق اصل ۴۴ نظیر شرکت مخابرات به بخش خصوصی واگذار می شود ، قانون‌گذار تضمین ادامه فعالیت آنها را پیش بینی کرده است.
وی ادامه داد: بخش دیگری از کار، تعیین شرایط حفظ نیروهای وزارتخانه های تازه ادغام شده است ،به گونه ای که احتمال دارد گروهی از نیروها به حوزه های دیگری که دولت به فعالیت آنها نیاز دارد، منتقل شوند و هر یک اگر به صورت رسمی، پیمانی و یا قراردادی بوده اند به همان شکل ادامه فعالیت می دهند و همچنین امتیازاتی را نیز برای انتقال آنها در نظر می گیریم.
معاون رئیس جمهوری با اشاره به اینکه در موضوع ادغام وزارتخانه ها حذف فعالیتهای موازی ، کاهش نیروی انسانی بدون تعدیل دنبال می شود، به موضوع دورکاری وزارتخانه ها نیز اشاره کرد و افزود: دورکاری به قوت خود باقی است و مشاغل قابل دورکاری نیز شناسایی و در این زمینه برنامه ریزی صورت می گیرد.
به گفته ی وی، هم اکنون در حد ۱۵ الی ۲۰ درصد در دستگاه ها دورکاری انجام شده ، اما برخی از وزارتخانه های ادغامی نظیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یک فراخوانی را داده است که بتواند ساماندهی جدیدی را برای دورکاران خود انجام دهد.
معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری با اشاره به اقداماتی که می توان برای جلوگیری از اختلاس بانکی انجام داد، گفت: در این زمینه لازم است تا نظارتها تقویت شود و اصلاح ساختار صورت گیرد، همچنین حرکت به سمت الکترونیکی کردن بانکها نیز باید مورد توجه باشد.

تدریس خصوصی آیلتس

برچسب ها:

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها