نتایج اولیه آزمون دکتری ۹۷ اعلام شد

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: همه داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده اند می توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org و وارد کردن شماره داوطلبی و سایر مشخصات فردی شامل نام خانوادگی، نام، شماره شناسنامه و سال تولد، کارنامه اولیه اعلام نتیجه را مشاهده و در صورت لزوم آن را چاپ کنند.
حسین توکلی افزود: براساس نتایج اعلام شده، از تعداد ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب حاضر در جلسه آزمون دکتری، ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز و تعداد ۱۴ هزار و ۵۸ نفر مجاز به انتخاب رشته نیستند.
وی خاطرنشان کرد: به این ترتیب، ۹۲.۵۲درصد حاضرین در جلسه آزمون مجاز و ۷.۴۲درصد غیرمجاز به انتخاب رشته ، شناخته شدند.
توکلی افزود: از مجموع داوطلبانی که برای انتخاب رشته، مجاز شده اند تعداد ۷۵ هزار و ۷۵۹ نفر زن و ۹۸ هزار و ۴ نفر مرد هستند.
به گفته وی، از تعداد ۱۷۳ هزار و ۷۶۳ داوطلب مجاز به انتخاب رشته، تعداد ۷۳ هزار و ۶۸۰ داوطلب مجاز به انتخاب رشته کدرشته های محل های دوره روزانه و دیگر دوره ها شده اند.
مشاورعالی سازمان سنجش یادآور شد: تعداد ۱۰۰ هزار و ۸۳ دوطلب منحصرا مجاز به انتخاب کدرشته محل های غیر روزانه (سایر دوره ها) هستند.
وی ادامه داد: آن دسته از داوطلبانی که در این مرحله، مجاز به انتخاب رشته شده اند، ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی تعیین شده در اطلاعیه ای که به همراه اعلام نتایج در پایگاه سنجش آموزش کشور منتشر شده است، پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته نسبت به انتخاب کد رشته محل های مورد علاقه خود اقدام کنند.
توکلی تصریح کرد: داوطلبان باید سپس کد رشته محل های انتخابی خود را به ترتیب تقدم علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی وارد کنند.
وی بیان داشت: مهلت تکمیل فرم انتخاب رشته آزمون دکتری از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه ۹۷ از طریق سایت سازمان سنجش آغاز می شود و در روز شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۹۷ پایان می پذیرد.
مشاور عالی سازمان سنجش گفت: پس از صدور کارنامه برای تمام داوطلبان شرکت کننده در آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ بر اساس ضوابط و شرایط اعلام شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی که از طریق سایت مرکز سنجش و پذیرش این دانشگاه به اطلاع متقاضیان واجد شرایط خواهد رسید.
اطلاعیه سازمان سنجش درباره زمان و نحوه انتخاب رشته و زمان انتشار دفترچه انتخاب رشته به همراه اعلام نتایج در پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار گرفته است.
آزمون دکتری نیمه متمرکز سال ۹۷ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد اسلامی، روز جمعه چهارم اسفند ۹۶ در ۷ گروه آموزشی و ۲۴۶ کدرشته امتحانی در ۵۵ شهرستان و ۱۱۷ حوزه امتحانی برگزار شد.
برای شرکت در این آزمون، تعداد ۲۳۴ هزار و ۷۰۶ داوطلب ثبت نام کردند که حدود ۴۳ درصد آنها زن و ۵۷ درصد مرد بودند.
از مجموع داوطلبان آزمون دکتری امسال، ۱۳۶ هزار و ۶۶۵ نفر در گروه علوم انسانی، ۲۱ هزار و ۴۰۳ نفر در گروه علوم پایه، ۴۳ هزار و ۶۵۹ نفر در گروه فنی و مهندسی، ۱۲ هزار و ۷۲۴ نفر در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، ۱۲ هزار و ۶۲۳ نفر در گروه هنر، ۲ هزار و ۲۸۷ نفر در گروه دامپزشکی و ۵ هزار و ۳۴۵ نفر در گروه زبان ثبت نام کردند.
با توجه به غیبت بیش از ۴۶ هزار داوطلب در جلسه آزمون دکتری ۹۷، این رقابت علمی با حضور ۱۸۷ هزار و ۸۲۱ داوطلب برگزار شد.

تدریس خصوصی آیلتس

دیدگاه خود را به ما بگویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

کانال استخدام در تلگرام

› استخدام تهران

استخدام شهرستانها